REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej reklam w sieci

REKLAMA

Rynek reklamy internetowej na świecie od 1997 roku wykazuje stały i bardzo dynamiczny wzrost. Szacuje się, że do roku 2000 przychody na tym rynku zwiększyły się ponadsześciokrotnie.
W Polsce, według danych Interactive Advertising Bureau (IAB), wydatki na reklamę w sieci wyniosły w ubiegłym roku 87 mln zł, co oznacza ich wzrost w stosunku do roku 2003 o 65 proc.
Światowe przychody z reklamy w internecie w 2003 roku wyniosły ponad 7,3 miliarda dolarów. W porównaniu z 2002 rokiem stanowi to 21-proc wzrost. Firmy zaczęły doceniać wartość sieci i aktywnie wykorzystywać internet do promocji sprzedaży. Jednak w roku 2000 nastąpił przełom i w jego trzecim kwartale tendencja wzrostu przychodów po raz pierwszy zmieniła kierunek. Od 2000 do 2002 roku odnotowano na świecie 25-proc. spadek wydatków na reklamę on-line. Sytuacja odwróciła się w drugiej połowie 2002 r., kiedy zanotowano wzrost przychodów z reklamy w internecie. Tendencja wzrostowa utrzymała się do 2004 roku.
W 2003 roku 96 proc. wszystkich światowych przychodów z reklamy on-line zostało wygenerowanych przez 50 wiodących przedsiębiorstw. Ponad 70 proc. tych przychodów było zasługą tylko 10 największych firm światowych.
W Polsce rynek reklamy w internecie to najszybciej rozwijający się segment branży reklamowej w kraju. W 2004 roku jego wartość w stosunku do roku 2003 wzrosła o 65 proc. i wyniosła 87 milionów złotych netto.
Liczba przedsiębiorstw aktywnie wykorzystujących sieć do promocji sprzedaży swoich produktów wzrosła w 2004 roku o 45 proc. Kluczową rolę na tym rynku reklamy odgrywają portale internetowe mające własne biura reklamy.
Na rynku funkcjonują również sieci reklamowe. Pośredniczą w procesie zakupu powierzchni reklamowej pomiędzy reklamodawcami a witrynami. Sieci reklamowe oferują powierzchnię reklamową jako miejsce w pojedynczej witrynie, w pakietach obejmujących emisję w witrynach tematycznych oraz w pakiecie sieciowym. Najsilniejszą pozycję wśród sieci działających na polskim rynku reklamy on-line posiada Ad.net.
Z kolei brokerzy poza standardowym pośrednictwem w zakupie powierzchni w internecie oferują tworzenie strategii komunikacji reklamowej, optymalizowanie prowadzonej kampanii reklamowej oraz szczegółowe analizy po zakończeniu kampanii.
Od niedawna na rynku sprzedaży reklamy internetowej działa nowy broker, Galposter online. Jego wyróżnikiem jest brak własnej powierzchni reklamowej, co zdaniem przedstawicieli Galposter gwarantuje obiektywizm planowania i zakupu kampanii w internecie. W standardowej usłudze zakupu kampanii bez dodatkowych opłat dokonuje tzw. postanalizy zawierającej nie tylko informacje, ile osób zobaczyło reklamę i przeszło na stronę reklamowaną, ale również, kto to był.
Robert Olesiński


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA