REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej reklam w sieci

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Rynek reklamy internetowej na świecie od 1997 roku wykazuje stały i bardzo dynamiczny wzrost. Szacuje się, że do roku 2000 przychody na tym rynku zwiększyły się ponadsześciokrotnie.
W Polsce, według danych Interactive Advertising Bureau (IAB), wydatki na reklamę w sieci wyniosły w ubiegłym roku 87 mln zł, co oznacza ich wzrost w stosunku do roku 2003 o 65 proc.
Światowe przychody z reklamy w internecie w 2003 roku wyniosły ponad 7,3 miliarda dolarów. W porównaniu z 2002 rokiem stanowi to 21-proc wzrost. Firmy zaczęły doceniać wartość sieci i aktywnie wykorzystywać internet do promocji sprzedaży. Jednak w roku 2000 nastąpił przełom i w jego trzecim kwartale tendencja wzrostu przychodów po raz pierwszy zmieniła kierunek. Od 2000 do 2002 roku odnotowano na świecie 25-proc. spadek wydatków na reklamę on-line. Sytuacja odwróciła się w drugiej połowie 2002 r., kiedy zanotowano wzrost przychodów z reklamy w internecie. Tendencja wzrostowa utrzymała się do 2004 roku.
W 2003 roku 96 proc. wszystkich światowych przychodów z reklamy on-line zostało wygenerowanych przez 50 wiodących przedsiębiorstw. Ponad 70 proc. tych przychodów było zasługą tylko 10 największych firm światowych.
W Polsce rynek reklamy w internecie to najszybciej rozwijający się segment branży reklamowej w kraju. W 2004 roku jego wartość w stosunku do roku 2003 wzrosła o 65 proc. i wyniosła 87 milionów złotych netto.
Liczba przedsiębiorstw aktywnie wykorzystujących sieć do promocji sprzedaży swoich produktów wzrosła w 2004 roku o 45 proc. Kluczową rolę na tym rynku reklamy odgrywają portale internetowe mające własne biura reklamy.
Na rynku funkcjonują również sieci reklamowe. Pośredniczą w procesie zakupu powierzchni reklamowej pomiędzy reklamodawcami a witrynami. Sieci reklamowe oferują powierzchnię reklamową jako miejsce w pojedynczej witrynie, w pakietach obejmujących emisję w witrynach tematycznych oraz w pakiecie sieciowym. Najsilniejszą pozycję wśród sieci działających na polskim rynku reklamy on-line posiada Ad.net.
Z kolei brokerzy poza standardowym pośrednictwem w zakupie powierzchni w internecie oferują tworzenie strategii komunikacji reklamowej, optymalizowanie prowadzonej kampanii reklamowej oraz szczegółowe analizy po zakończeniu kampanii.
Od niedawna na rynku sprzedaży reklamy internetowej działa nowy broker, Galposter online. Jego wyróżnikiem jest brak własnej powierzchni reklamowej, co zdaniem przedstawicieli Galposter gwarantuje obiektywizm planowania i zakupu kampanii w internecie. W standardowej usłudze zakupu kampanii bez dodatkowych opłat dokonuje tzw. postanalizy zawierającej nie tylko informacje, ile osób zobaczyło reklamę i przeszło na stronę reklamowaną, ale również, kto to był.
Robert Olesiński


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA