REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej reklam w sieci

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Rynek reklamy internetowej na świecie od 1997 roku wykazuje stały i bardzo dynamiczny wzrost. Szacuje się, że do roku 2000 przychody na tym rynku zwiększyły się ponadsześciokrotnie.
W Polsce, według danych Interactive Advertising Bureau (IAB), wydatki na reklamę w sieci wyniosły w ubiegłym roku 87 mln zł, co oznacza ich wzrost w stosunku do roku 2003 o 65 proc.
Światowe przychody z reklamy w internecie w 2003 roku wyniosły ponad 7,3 miliarda dolarów. W porównaniu z 2002 rokiem stanowi to 21-proc wzrost. Firmy zaczęły doceniać wartość sieci i aktywnie wykorzystywać internet do promocji sprzedaży. Jednak w roku 2000 nastąpił przełom i w jego trzecim kwartale tendencja wzrostu przychodów po raz pierwszy zmieniła kierunek. Od 2000 do 2002 roku odnotowano na świecie 25-proc. spadek wydatków na reklamę on-line. Sytuacja odwróciła się w drugiej połowie 2002 r., kiedy zanotowano wzrost przychodów z reklamy w internecie. Tendencja wzrostowa utrzymała się do 2004 roku.
W 2003 roku 96 proc. wszystkich światowych przychodów z reklamy on-line zostało wygenerowanych przez 50 wiodących przedsiębiorstw. Ponad 70 proc. tych przychodów było zasługą tylko 10 największych firm światowych.
W Polsce rynek reklamy w internecie to najszybciej rozwijający się segment branży reklamowej w kraju. W 2004 roku jego wartość w stosunku do roku 2003 wzrosła o 65 proc. i wyniosła 87 milionów złotych netto.
Liczba przedsiębiorstw aktywnie wykorzystujących sieć do promocji sprzedaży swoich produktów wzrosła w 2004 roku o 45 proc. Kluczową rolę na tym rynku reklamy odgrywają portale internetowe mające własne biura reklamy.
Na rynku funkcjonują również sieci reklamowe. Pośredniczą w procesie zakupu powierzchni reklamowej pomiędzy reklamodawcami a witrynami. Sieci reklamowe oferują powierzchnię reklamową jako miejsce w pojedynczej witrynie, w pakietach obejmujących emisję w witrynach tematycznych oraz w pakiecie sieciowym. Najsilniejszą pozycję wśród sieci działających na polskim rynku reklamy on-line posiada Ad.net.
Z kolei brokerzy poza standardowym pośrednictwem w zakupie powierzchni w internecie oferują tworzenie strategii komunikacji reklamowej, optymalizowanie prowadzonej kampanii reklamowej oraz szczegółowe analizy po zakończeniu kampanii.
Od niedawna na rynku sprzedaży reklamy internetowej działa nowy broker, Galposter online. Jego wyróżnikiem jest brak własnej powierzchni reklamowej, co zdaniem przedstawicieli Galposter gwarantuje obiektywizm planowania i zakupu kampanii w internecie. W standardowej usłudze zakupu kampanii bez dodatkowych opłat dokonuje tzw. postanalizy zawierającej nie tylko informacje, ile osób zobaczyło reklamę i przeszło na stronę reklamowaną, ale również, kto to był.
Robert Olesiński


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA