REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekordowy zysk PZU

REKLAMA

Grupa PZU osiągnęła w 2004 r. rekordowy zysk netto. Wyniósł o­n 2 188,1 mln zł i był o 61,2 proc. wyższy niż w roku poprzednim. Największy w tym udział miał PZU SA, który wygospodarował ponad 1,4 mld zł zysku, czyli o 56,3 proc. więcej niż przed rokiem.

REKLAMA

 Rekordowy w historii zysk Grupy powiązany był ze wzrostem przypisu składki. Składka przypisana Grupy wyniosła 12 962,6 mln zł. Z tej kwoty 7 485,1 mln zł zebrało PZU SA ze sprzedaży ubezpieczeń majątkowych i osobowych, uzyskując wzrost przypisu o 3,7 proc. Wzrost ten jest efektem zwiększenia sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC, majątkowych oraz finansowych. Kwota wypłaconych odszkodowań przez spółkę majątkową zmniejszyła się o 4,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Wyższy niż w roku 2003 poziom kosztów PZU SA spowodowany był przede wszystkim zwiększonymi nakładami na projekty strategiczne, których celem jest modernizacja firmy i podniesienie jej efektywności w dłuższym horyzoncie.

REKLAMA

Na znaczący wzrost (o 6,9 proc.) składki przypisanej PZU Życie złożyło się przede wszystkim zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń grupowych, w tym za pośrednictwem placówek bankowych, a także wprowadzenie od września 2004 indywidualnych kont emerytalnych. PZU Życie zebrało 5.480 mln zł składek Równocześnie odnotowało wyższy poziom wypłaconych odszkodowań i świadczeń, co zostało spowodowane wzmożonym wykupem ubezpieczeń „Pogodna Jesień”.

Zarówno PZU SA, jak i PZU Życie uzyskały znaczący wzrost technicznego wyniku ubezpieczeń, odpowiednio o 139 i 60,6 proc. Tak istotna poprawa w stosunku do roku poprzedniego była możliwa dzięki wzrostowi przypisu składki, niższym kosztom zmiany stanu rezerw oraz – w części majątkowej – niższemu poziomowi wypłaconych odszkodowań.

Zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i życiowych miał miejsce w 2004 r. dalszy wzrost poziomu rezerw, które Grupa PZU utrzymuje na bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa. Pokrycie marginesu wypłacalności środkami własnymi wzrosło w obu spółkach ubezpieczeniowych: w PZU SA z 349 do 402,6 proc., zaś w PZU Życie – z 204,9 do 248 proc.

Janina Barańska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA