REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inspektorzy pracy w natarciu

REKLAMA

Kontroler Państwowej Inspekcji Pracy pojawi się w hipermarketach w trakcie przekazywania zmiany i sprawdzi nie tylko dokumenty dotyczące ewidencji czasu pracy, ale także raporty kasowe - takie zarządzenie zawiera wewnętrzna instrukcja PIP
Ponadto na czas kontroli będzie udostępniany specjalny telefon dla pracowników. Zdaniem rzecznika głównego inspektora pracy środki te podniosą efektywność kontroli. Tradycyjne metody prowadzenia kontroli w firmie okazały się mało efektywne w przypadku przeciwnika, jakim są hipermarkety i inni megapo-wierzchniowi pracodawcy z branży handlowej.

Przy kontroli tych pracodawców inspektorzy będą stosować cały katalog środków opisanych w wewnętrznej instrukcji.

Na pierwszy ogień pójdą placówki handlowe sieci Kaufland. Doświadczenia zdobyte podczas kontroli prowadzonych w sieci sklepów Biedronka pozwoliły na opracowanie kompleksowych rozwiązań dotyczących metod kontrolnych stosowanych w hipermarketach, sklepach dyskontowych itp. placówkach. – Nie są to jakieś nadzwyczajne środki, po prostu różnie wykorzystywane i praktykowane na co dzień przez inspektorów działania wykorzystamy, aby podnieść naszą efektywność – mówi Danuta Samitowska rzecznik głównego inspektora pracy. Zgodnie z nową instrukcją, kontrole będą prowadzone zespołowo z udziałem doświadczonych inspektorów.

W zespole kontrolnym będą jednocześnie prawnicy i inżynierowie, aby kompleksowo można było zbadać faktyczny stan przestrzegania prawa pracy w sieciach handlowych. Inspektorzy nie będą się ograniczali do biernego przeglądania dokumentacji pracowniczej, w tym ewidencji czasu pracy. W czasie przeprowadzania kontroli sprawdzać będą m.in. raporty kasowe, dzięki którym można określić początek i koniec pracy na danym stanowisku (kasie).

Obecność i praca inspektora w kontrolowanej placówce powinna być tak organizowana, aby był on obecny w porze tzw. przekazywania zmiany. Dzięki temu łatwiej będzie stwierdzić, czy prawidłowy harmonogram pracy nie istnieje tylko na papierze. Obecnie wiele kontroli jest inspirowanych anonimowymi informacjami udzielanymi przez pokrzywdzonych pracowników. PIP na czas kontroli w sklepie będzie udostępniać specjalny numer telefonu, pod który pracownicy będą mogli zgłaszać przypadki naruszania przez pracodawcę przepisów prawa pracy.

Nowe zasady pracy inspektorów będą wciąż rozwijane i znajdą zastosowanie także podczas kontroli placówek innych sieci, zapewnia rzecznik GIP.
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA