Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że sieć kin Cinema City naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Od 14 maja do 31 grudnia 2004 r. spółka prowadziła akcję promocyjną, w ramach której konsumenci mogli nabyć tańsze bilety w cenie 10 zł. Warunkiem było jednak zebranie na imiennej karcie pieczątek potwierdzających nabycie 5 biletów. W ramach programu lojalnościowego wydano 2 miliony kart.
Delegatura UOKiK we Wrocławiu ustaliła, że Cinema City nie poinformowało klientów, że konieczne jest dodatkowo przedstawienie odcinków biletów. Wielu konsumentów, mimo że zebrało pieczątki, nie mogło skorzystać z promocji, gdyż nie zachowało biletów. Niedostępny był również regulamin promocji – ani na tablicach informacyjnych w kinie, ani na ulotkach, ani w internecie. Urząd uznał więc, że spółka naruszyła
prawo do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Zbiorowe interesy konsumentów może naruszyć każde działanie przedsiębiorcy, które jest niezgodne z obowiązującym prawem oraz godzi w interes bliżej nieokreślonej grupy konsumentów. Katalog praktyk naruszających zbiorowe interesy jest otwarty – uznaje się za nie w szczególności stosowanie niedozwolonych klauzul umownych, wpisanych do rejestru prowadzonego przez prezesa UOKiK, nieudzielanie konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji czy nieuczciwą lub wprowadzającą w błąd reklamę. Zbiorowe interesy konsumentów narusza także niewłaściwe oznakowanie towarów, mogące wprowadzić klientów w błąd.