Pracowników służby bhp trzeba będzie zatrudniać na stanowiskach: inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów, starszych oraz głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, które właśnie ukazało się w Dzienniku Ustaw nr 246, poz. 2468, inspektorem ds. bhp może być osoba posiadająca zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy.
Starszym inspektorem natomiast będzie mogła zostać osoba, która posiada:
• zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni
staż pracy w służbie bhp,
• wyższe wykształcenie lub ukończone studia podyplomowe o kierunku lub specjalności z bezpieczeństwa i higieny pracy.
Z kolei specjalistą ds. bhp może być osoba z wyższym wykształceniem o kierunku lub specjalności
bezpieczeństwo i higiena pracy mająca co najmniej 1 rok stażu w służbie bhp. Starszy specjalista oprócz kierunkowego wykształcenia musi legitymować się co najmniej 3-letnim stażem pracy w służbie bhp, a główny specjalista – pięcioletnim stażem.
Rozporządzenie wejdzie w życie 1 lipca 2005 r. Jeżeli do tego czasu osoby zatrudnione w służbie bhp nie będą spełniać wspomnianych wymagań, będą musiały je uzupełnić do 2010 r.