Brak zaufania do firmy oznacza gorszą pracę
REKLAMA
Badacze zajmujący się kwestią zaufania w organizacji podkreślają, że do jego powstania i utrzymania niezbędne są następujące czynniki: silne przywództwo, integracja personelu i szkolenia. Pracownicy wtedy ufają swoim firmom, gdy widzą, że menedżerowie wyższego szczebla znają rynek i umieją wybrać odpowiednie strategie, które prowadzą przedsiębiorstwo do odniesienia sukcesu.
Poziom zaufania rośnie, gdy pracownicy postrzegają organizację, w której są zatrudnieni jako całość działającą na rzecz jasno określonych celów i oceniają wewnętrzną współpracę jako dobrą. Personel powinien widzieć też, że został właściwie dobrany, wyszkolony i odpowiednio przygotowany do realizacji powierzonych zadań.
Najbardziej typową reakcją zarządu na obniżenie się poziomu zaufania w firmie jest opracowanie nowego programu komunikacji wewnętrznej – wynika z badań. Menedżerowie wyższego szczebla próbują w nowy sposób wyjaśniać załodze przyczyny trudności lub koniecznych zmian w organizacji. Ich wysiłki są często całkowicie nieskuteczne.
Zamiast zajmować się efekciarską kampanią informacyjną wewnątrz firmy, lepiej dokonać rzetelnej oceny sytuacji – wskazują analitycy. Warto określić, co podważyło zaufanie pracowników do firmy.
REKLAMA
REKLAMA