REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rusza kolejna edycja konkursu „Czysty Biznes”

REKLAMA

Małe i średnie firmy mogą niewielkim kosztem wdrażać rozwiązania przyjazne dla środowiska. Najciekawsze pomysły mogą liczyć na promocję - rusza właśnie kolejna edycja konkursu „Czysty Biznes”, a jego laureaci mogą liczyć na start w międzynarodowej rywalizacji organizowanej przez Komisję Europejską.
Dbałość o środowisko w polskich firmach nie jest popularna. – Ekologia często jest postrzegana przez firmy jako obciążenie, a może być dobrym sposobem zarabiania pieniędzy – mówi Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (PKPP). Proekologiczne wysiłki małych i średnich firm przechodzą niezauważone, brakuje też zachęt podatkowych.

Tymczasem trend dominujący w Unii Europejskiej jest jednoznaczny. – Stopniowo szacunek dla środowiska naturalnego staje się integralną częścią biznesu – podkreśla Margot Wallstrom, komisarz UE ds. środowiska. Komisja Europejska już od 1987 r. organizuje konkursy dla małych i średnich firm, które wdrażają rozwiązania proekologiczne. W edycji 2005/2006 mogą wystartować także polskie firmy, muszą jednak wcześniej pokonać krajową konkurencję w konkursie „Czysty Biznes” organizowanym przez Fundację „Partnerstwo dla Środowiska” przy współpracy PKPP.

Aby zostać laureatem „Czystego Biznesu”, nie trzeba dokonywać kosztownej rewolucji – tegorocznym laureatom udało się m.in. znaleźć sposób na wykorzystanie kolorowej stłuczki szklanej, oszczędności energii, ciepła i wody, uporządkować teren wokół zakładu itp. Laureat jednej z poprzednich edycji Jan Ożga, właściciel piekarni w Tarnowie, ma w swojej firmie zamknięty system odzyskiwania ciepła i ogrzewania wody.

Ciepło z pieców chlebowych wykorzystuje do ogrzewania wody – dzięki temu oszczędza ciepło i odprowadza mniej zanieczyszczeń. Instalacja systemu kosztuje 2 tys. zł, a miesięczne oszczędności sięgają nawet 800 zł. Takim małym firmom pomaga Fundacja, która bezpłatnie doradza przedsiębiorcom, jak rozwiązywać problemy z odpadami, zmniejszać koszty energii itp. Aplikacje do kolejnej edycji konkursu można składać do 5 września 2005 r. Szczegóły konkursu można znaleźć na stronie Fundacji www.epce.org.pl. Zwycięzcy krajowej edycji konkursu będą w 2006 r. reprezentować Polskę w ogólnoeuropejskiej edycji konkursu.

Kategorie konkursowe
I. Zarządzanie energią, wodą i odpadami – za efektywne zarządzanie surowcami energetycznymi lub wprowadzenie uporządkowanej gospodarki odpadowej.
II. Dbałość o środowisko naturalne oraz działalność na rzecz społeczności lokalnej – za projekt, z którego skorzysta społeczność lokalna.
III. Transfer technologii i innowacje w dziedzinie ochrony środowiska – wprowadzenie innowacji związanych ze znaczącymi efektami ekologicznymi.
IV. Projekt „Wizerunek” – dbałość o otoczenie firmy (estetykę).
V. Zielone Parki Przedsiębiorczości – ekologiczne technologie w firmie.
VI. Zarządzanie środowiskiem – skuteczne wprowadzenie systemów zarządzania środowiskiem (np. ISO 14 001).
VII. Zielone Biuro – działania proekologiczne w biurze.
VIII. Czysta Turystyka – kategoria dla restauracji, hoteli, pensjonatów.



Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA