REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rusza kolejna edycja konkursu „Czysty Biznes”

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Małe i średnie firmy mogą niewielkim kosztem wdrażać rozwiązania przyjazne dla środowiska. Najciekawsze pomysły mogą liczyć na promocję - rusza właśnie kolejna edycja konkursu „Czysty Biznes”, a jego laureaci mogą liczyć na start w międzynarodowej rywalizacji organizowanej przez Komisję Europejską.
Dbałość o środowisko w polskich firmach nie jest popularna. – Ekologia często jest postrzegana przez firmy jako obciążenie, a może być dobrym sposobem zarabiania pieniędzy – mówi Henryka Bochniarz, prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (PKPP). Proekologiczne wysiłki małych i średnich firm przechodzą niezauważone, brakuje też zachęt podatkowych.

Tymczasem trend dominujący w Unii Europejskiej jest jednoznaczny. – Stopniowo szacunek dla środowiska naturalnego staje się integralną częścią biznesu – podkreśla Margot Wallstrom, komisarz UE ds. środowiska. Komisja Europejska już od 1987 r. organizuje konkursy dla małych i średnich firm, które wdrażają rozwiązania proekologiczne. W edycji 2005/2006 mogą wystartować także polskie firmy, muszą jednak wcześniej pokonać krajową konkurencję w konkursie „Czysty Biznes” organizowanym przez Fundację „Partnerstwo dla Środowiska” przy współpracy PKPP.

Aby zostać laureatem „Czystego Biznesu”, nie trzeba dokonywać kosztownej rewolucji – tegorocznym laureatom udało się m.in. znaleźć sposób na wykorzystanie kolorowej stłuczki szklanej, oszczędności energii, ciepła i wody, uporządkować teren wokół zakładu itp. Laureat jednej z poprzednich edycji Jan Ożga, właściciel piekarni w Tarnowie, ma w swojej firmie zamknięty system odzyskiwania ciepła i ogrzewania wody.

Ciepło z pieców chlebowych wykorzystuje do ogrzewania wody – dzięki temu oszczędza ciepło i odprowadza mniej zanieczyszczeń. Instalacja systemu kosztuje 2 tys. zł, a miesięczne oszczędności sięgają nawet 800 zł. Takim małym firmom pomaga Fundacja, która bezpłatnie doradza przedsiębiorcom, jak rozwiązywać problemy z odpadami, zmniejszać koszty energii itp. Aplikacje do kolejnej edycji konkursu można składać do 5 września 2005 r. Szczegóły konkursu można znaleźć na stronie Fundacji www.epce.org.pl. Zwycięzcy krajowej edycji konkursu będą w 2006 r. reprezentować Polskę w ogólnoeuropejskiej edycji konkursu.

Kategorie konkursowe
I. Zarządzanie energią, wodą i odpadami – za efektywne zarządzanie surowcami energetycznymi lub wprowadzenie uporządkowanej gospodarki odpadowej.
II. Dbałość o środowisko naturalne oraz działalność na rzecz społeczności lokalnej – za projekt, z którego skorzysta społeczność lokalna.
III. Transfer technologii i innowacje w dziedzinie ochrony środowiska – wprowadzenie innowacji związanych ze znaczącymi efektami ekologicznymi.
IV. Projekt „Wizerunek” – dbałość o otoczenie firmy (estetykę).
V. Zielone Parki Przedsiębiorczości – ekologiczne technologie w firmie.
VI. Zarządzanie środowiskiem – skuteczne wprowadzenie systemów zarządzania środowiskiem (np. ISO 14 001).
VII. Zielone Biuro – działania proekologiczne w biurze.
VIII. Czysta Turystyka – kategoria dla restauracji, hoteli, pensjonatów.



Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA