REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS. Dobre wyniki biur maklerskich

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W I półroczu 2004 r. biura i domy maklerskie  uzyskały znacznie korzystniejszy niż przed rokiem wynik finansowy brutto (221,6 mln zł wobec 61,8 mln zł).
Wskaźnik rentowności obrotu brutto wyniósł 36,5% (16,1% przed rokiem). Liczba rachunków papierów wartościowych oraz rejestrów klientów prowadzonych przez badane podmioty zwiększyła się o 15,9%.

Przychody z całokształtu działalności wszystkich przedsiębiorstw maklerskich wyniosły 607,5 mln zł i były o 57,8% wyższe niż w I półroczu 2003 r. Przychody z działalności maklerskiej ukształtowały się na poziomie 421,4 mln zł (wzrost o 57,7%). Prowizje od operacji papierami wartościowymi na zlecenie wyniosły 195,7 mln zł i wzrosły o 70,2%. Uzyskane prowizje z tytułu przyjmowania zleceń kupna i umarzania jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych wyniosły 40,3 mln zł, tj. wzrosły przeszło trzykrotnie. Przychody z tytułu zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie osiągnęły poziom 88,2 mln zł (wzrost o 31,6%). Przychody finansowe wzrosły o 14,4% - do 57,9 mln zł. Suma przychodów z instrumentów finansowych: przeznaczonych do obrotu, utrzymywanych do terminu zapadalności i dostępnych do sprzedaży wyniosła 98,3 mln zł i stanowiła 16,2% wszystkich przychodów.

Zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 226,4 mln zł osiągnęło 25 podmiotów. Stratę w łącznej kwocie 4,8 mln zł poniosło 10 podmiotów. W I półroczu 2003 r. 17 podmiotów wypracowało zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 75,2 mln zł, natomiast stratę w łącznej kwocie 13,4 mln zł poniosło 21 podmiotów.

Wynik działalności maklerskiej dla ogółu przedsiębiorstw maklerskich wyniósł 124,3 mln zł.
Niebankowe domy maklerskie naliczyły podatek dochodowy od osób prawnych  w wysokości 24,6 mln zł, tj. 3 razy więcej niż przed rokiem.

W dniu 30 czerwca 2004 r. biura i domy maklerskie prowadziły 1311,3 tys. rachunków papierów wartościowych klientów (w tym rachunki rynku niepublicznego – rejestry). Wartość zgromadzonych na nich aktywów (56,1 mld zł) była o 91,2% większa niż rok wcześniej (wartość akcji o 82,6%, obligacji - o 110,4%).

Do osób fizycznych należało 81,1% wszystkich rachunków i zgromadzonych na nich było 34,6% łącznej wartości aktywów (36,6% wartości akcji, 30,2% wartości obligacji).

Podmioty zagraniczne posiadały 0,2% liczby rachunków (spadek o 0,1 pkt), a znajdowało się na nich 10,2% wartości wszystkich walorów klientów przedsiębiorstw maklerskich (spadek o 7,2 pkt).

Wszystkie biura i domy maklerskie posiadały na rachunkach własnych instrumenty finansowe wartości 593,6 mln zł (przed rokiem 434,7 mln zł), w tym 55,6% stanowiły instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA