REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS. Dobre wyniki biur maklerskich

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W I półroczu 2004 r. biura i domy maklerskie  uzyskały znacznie korzystniejszy niż przed rokiem wynik finansowy brutto (221,6 mln zł wobec 61,8 mln zł).
Wskaźnik rentowności obrotu brutto wyniósł 36,5% (16,1% przed rokiem). Liczba rachunków papierów wartościowych oraz rejestrów klientów prowadzonych przez badane podmioty zwiększyła się o 15,9%.

Przychody z całokształtu działalności wszystkich przedsiębiorstw maklerskich wyniosły 607,5 mln zł i były o 57,8% wyższe niż w I półroczu 2003 r. Przychody z działalności maklerskiej ukształtowały się na poziomie 421,4 mln zł (wzrost o 57,7%). Prowizje od operacji papierami wartościowymi na zlecenie wyniosły 195,7 mln zł i wzrosły o 70,2%. Uzyskane prowizje z tytułu przyjmowania zleceń kupna i umarzania jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych wyniosły 40,3 mln zł, tj. wzrosły przeszło trzykrotnie. Przychody z tytułu zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie osiągnęły poziom 88,2 mln zł (wzrost o 31,6%). Przychody finansowe wzrosły o 14,4% - do 57,9 mln zł. Suma przychodów z instrumentów finansowych: przeznaczonych do obrotu, utrzymywanych do terminu zapadalności i dostępnych do sprzedaży wyniosła 98,3 mln zł i stanowiła 16,2% wszystkich przychodów.

Zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 226,4 mln zł osiągnęło 25 podmiotów. Stratę w łącznej kwocie 4,8 mln zł poniosło 10 podmiotów. W I półroczu 2003 r. 17 podmiotów wypracowało zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 75,2 mln zł, natomiast stratę w łącznej kwocie 13,4 mln zł poniosło 21 podmiotów.

Wynik działalności maklerskiej dla ogółu przedsiębiorstw maklerskich wyniósł 124,3 mln zł.
Niebankowe domy maklerskie naliczyły podatek dochodowy od osób prawnych  w wysokości 24,6 mln zł, tj. 3 razy więcej niż przed rokiem.

W dniu 30 czerwca 2004 r. biura i domy maklerskie prowadziły 1311,3 tys. rachunków papierów wartościowych klientów (w tym rachunki rynku niepublicznego – rejestry). Wartość zgromadzonych na nich aktywów (56,1 mld zł) była o 91,2% większa niż rok wcześniej (wartość akcji o 82,6%, obligacji - o 110,4%).

Do osób fizycznych należało 81,1% wszystkich rachunków i zgromadzonych na nich było 34,6% łącznej wartości aktywów (36,6% wartości akcji, 30,2% wartości obligacji).

Podmioty zagraniczne posiadały 0,2% liczby rachunków (spadek o 0,1 pkt), a znajdowało się na nich 10,2% wartości wszystkich walorów klientów przedsiębiorstw maklerskich (spadek o 7,2 pkt).

Wszystkie biura i domy maklerskie posiadały na rachunkach własnych instrumenty finansowe wartości 593,6 mln zł (przed rokiem 434,7 mln zł), w tym 55,6% stanowiły instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA