REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS. Dobre wyniki biur maklerskich

REKLAMA

W I półroczu 2004 r. biura i domy maklerskie  uzyskały znacznie korzystniejszy niż przed rokiem wynik finansowy brutto (221,6 mln zł wobec 61,8 mln zł).
Wskaźnik rentowności obrotu brutto wyniósł 36,5% (16,1% przed rokiem). Liczba rachunków papierów wartościowych oraz rejestrów klientów prowadzonych przez badane podmioty zwiększyła się o 15,9%.

Przychody z całokształtu działalności wszystkich przedsiębiorstw maklerskich wyniosły 607,5 mln zł i były o 57,8% wyższe niż w I półroczu 2003 r. Przychody z działalności maklerskiej ukształtowały się na poziomie 421,4 mln zł (wzrost o 57,7%). Prowizje od operacji papierami wartościowymi na zlecenie wyniosły 195,7 mln zł i wzrosły o 70,2%. Uzyskane prowizje z tytułu przyjmowania zleceń kupna i umarzania jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych wyniosły 40,3 mln zł, tj. wzrosły przeszło trzykrotnie. Przychody z tytułu zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie osiągnęły poziom 88,2 mln zł (wzrost o 31,6%). Przychody finansowe wzrosły o 14,4% - do 57,9 mln zł. Suma przychodów z instrumentów finansowych: przeznaczonych do obrotu, utrzymywanych do terminu zapadalności i dostępnych do sprzedaży wyniosła 98,3 mln zł i stanowiła 16,2% wszystkich przychodów.

Zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 226,4 mln zł osiągnęło 25 podmiotów. Stratę w łącznej kwocie 4,8 mln zł poniosło 10 podmiotów. W I półroczu 2003 r. 17 podmiotów wypracowało zysk z całokształtu działalności ogółem w wysokości 75,2 mln zł, natomiast stratę w łącznej kwocie 13,4 mln zł poniosło 21 podmiotów.

Wynik działalności maklerskiej dla ogółu przedsiębiorstw maklerskich wyniósł 124,3 mln zł.
Niebankowe domy maklerskie naliczyły podatek dochodowy od osób prawnych  w wysokości 24,6 mln zł, tj. 3 razy więcej niż przed rokiem.

W dniu 30 czerwca 2004 r. biura i domy maklerskie prowadziły 1311,3 tys. rachunków papierów wartościowych klientów (w tym rachunki rynku niepublicznego – rejestry). Wartość zgromadzonych na nich aktywów (56,1 mld zł) była o 91,2% większa niż rok wcześniej (wartość akcji o 82,6%, obligacji - o 110,4%).

Do osób fizycznych należało 81,1% wszystkich rachunków i zgromadzonych na nich było 34,6% łącznej wartości aktywów (36,6% wartości akcji, 30,2% wartości obligacji).

Podmioty zagraniczne posiadały 0,2% liczby rachunków (spadek o 0,1 pkt), a znajdowało się na nich 10,2% wartości wszystkich walorów klientów przedsiębiorstw maklerskich (spadek o 7,2 pkt).

Wszystkie biura i domy maklerskie posiadały na rachunkach własnych instrumenty finansowe wartości 593,6 mln zł (przed rokiem 434,7 mln zł), w tym 55,6% stanowiły instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA