Zachęty dla pracodawców. Dzisiaj wchodzi w życie
REKLAMA
Ustalono w nim również, na jakich zasadach pracodawca może ubiegać się o zwrot wydatków poniesionych w związku z zatrudnianiem asystenta niepełnosprawnego pracownika. Pomoc udzielana będzie na wniosek pracodawcy składany do starosty lub prezydenta miasta na prawach powiatu właściwego ze względu na miejsce zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Przy rozpatrywaniu wniosków będzie brana pod uwagę m.in. kondycja finansowa pracodawcy. Musi on dać gwarancję, że zatrudni osoby niepełnosprawne przez co najmniej trzy lata.
Zwrot podwyższonych kosztów zatrudniania osób niepełnosprawnych jest pomocą publiczną, do której zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Komisji (WE) nr 2204/2002 z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w zakresie zatrudnienia. Podlega ona kumulacji z każdą inną pomocą przeznaczoną na zatrudnianie osób niepełnosprawnych i nie może przekroczyć faktycznie poniesionych podwyższonych kosztów zatrudniania takich osób.
Pracodawca ma prawo do wsparcia w postaci zwrotu podwyższonych kosztów, jeżeli wartość tej pomocy brutto łącznie z inną przeznaczoną na zatrudnienie i otrzymaną przez niego w okresie kolejnych trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku nie przekroczy kwoty stanowiącej równowartość 15 mln euro brutto. Musi też zobowiązać się, że będzie przechowywał przez 10 lat dokumentację pozwalającą na sprawdzenie zgodności przyznanej pomocy z przepisami rozporządzenia.
REKLAMA
REKLAMA