REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na czym polega umowa najmu miejsca garażowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Umowa najmu może zostać zawarta w formie pisemnej albo ustnej.
Umowa najmu może zostać zawarta w formie pisemnej albo ustnej.

REKLAMA

REKLAMA

Należąca do umów nazwanych umowa najmu pozwala na użytkowanie rzeczy cudzych. Może służyć do regulacji stosunku prawnego, którego przedmiotem jest miejsce garażowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak zawrzeć umowę na miejsce garażowe, koniecznie zapoznaj się z poniższym tekstem.

Zgodnie z definicją umieszczoną w kodeksie cywilnym za umowę najmu uznaje się taką umowę, w której wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje się płacić wynajmującemu umówiony czynsz, który może być oznaczony zarówno w pieniądzach lub w świadczeniach innego rodzaju.

REKLAMA

Regulacje prawne dopuszczają dwojaką formę zawarcia umowy najmu ( w tym również umowy najmu lokalu użytkowego). Może ona zostać zawarta w formie pisemnej albo ustnej. Korzystanie z formy pisemnej zdaje się być rozwiązaniem skuteczniej zabezpieczającym interesy obu stron. W sytuacji pojawienia się braku formy pisemnej w przypadku umowy na okres dłuższy niż rok, najem traktowany jest równoznacznie z takim, który został zawarty na czas nieokreślony.

Zobacz: Jak zawrzeć umowę zamiany samochodu?

W przypadku umowy najmu trwającej więcej niż przez okres 10 lat uznaje się ją za zawartą na czas nieokreślony, ale dopiero po upływie tego terminu.

Płatność czynszu

Zasadą podstawową w odniesieniu do regulowania należności z tytułu czynszu jest płatność dokonywana z góry. Jeżeli umowa nie przewiduje inaczej, następuje ona w poniższych terminach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • w przypadku, gdy najem ma trwać nie dłużej niż miesiąc – za cały okres najmu;
  • jeżeli najem ma trwać ponad miesiąc lub umowa była zawarta na czas nieoznaczony – co miesiąc, do dziesiątego dnia miesiąca.

Pobierz wzór umowy najmu miejsca garażowego

Prawo zastawu

W przypadku umowy najmu miejsca garażowego zastosowania nie znajdą przepisy dotyczące prawa zastawu. Wiążę się to z tym, iż dotyczą one rzeczy ruchomych, a nie nieruchomości.

Możliwe jest jednak, aby wynajmującemu przysługiwało prawo zastawu na rzeczach ruchomych najemcy, które zostały wniesione do przedmiotu najmu obok miejsca parkingowego, chyba że nie podlegają one zajęciu.

Prawo zastawu wygasa w takim przypadku, w sytuacji usunięcia rzeczy obciążonych zastawem z przedmiotu najmu. Wynajmującemu przysługuje uprawnienie do sprzeciwienia się usunięciu rzeczy obciążonych zastawem i zatrzymania ich na własne niebezpieczeństwo, do czasu zapłaty lub zabezpieczenia zaległego czynszu.

Możliwość podnajmowania miejsca garażowego

Jeżeli umowa najmu, której przedmiotem jest miejsce garażowe, nie wyłącza możliwości jego podnajmu, wtedy najemcy przysługuje uprawnienie do oddania w całości lub w do bezpłatnego używania albo w podnajem osobie trzeciej. W praktyce umowa najmu niezależnie od jej przedmiotu zawiera z reguły klauzulę wyłączającą użyczenie i podnajem.

Polecamy inne wzory umów w firmie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA