Kategorie

Szkolenia pracownicze

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmniejsz budżety szkoleniowe oraz podnieś motywację i kompetencje pracowników. Zrób to jednocześnie.
Repetitio est mater studiorum – mówi znana łacińska premia. Skoro tak, dlaczego nie wykorzystać tej mądrości w prowadzeniu szkoleń biznesowych?
Umiejętność odróżnienia rzeczy ważnych i ważniejszych jest bardzo ważna. Bez tego każde szkolenie będzie sprawiało wrażenie chaotycznego i niezaplanowanego.
Podstawy BHP i tyle, szkolenie na stanowisku pracy. Tak bardzo często wygląda polityka firm w zakresie szkoleń pracowniczych. Minimum nakładu i… minimum korzyści. Pracownik co prawda pracuje, a firma zyskuje, ale czy aby na pewno tyle, ile by mogła?
Badanie potrzeb szkoleniowych to coś więcej niż określenie swoich oczekiwań – to także dokładna analiza specyfiki firmy, potrzeb i luk w wiedzy lub umiejętnościach jej pracowników, a także precyzyjne określenie grupy docelowej.
Wybór firmy szkoleniowej jest niezwykle ważną kwestią – często przecież to od prowadzącego zależy, czy uczestnicy zainteresują się tematem i wyniosą ze szkolenia odpowiednią wiedzę lub umiejętności.
Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.
W przypadku projektowania motywacji pozafinansowej nie istnieje jednego niezawodnego schematu, ponieważ wszystko zależy od specyfiki firmy i jej możliwości oraz pracowników i ich potrzeb.
W mojej firmie bez względu na to, ile byśmy nie zarabiali mam wrażenie, że zawsze będzie mi i moim kolegom towarzyszyło poczucie, że zarabiamy za mało – takie zdanie mógł by wypowiedzieć każdy z nas. Jak zatem ma postępować kreatywny menedżer, aby pracownicy byli zmotywowani do pracy.