REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zawrzeć umowę spółki z o.o. - obowiązkowe elementy umowy

Jak zawrzeć umowę spółki z o.o. - obowiązkowe elementy umowy /Fot. Fotolia
Jak zawrzeć umowę spółki z o.o. - obowiązkowe elementy umowy /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Umowa spółki z o.o. jest skuteczna, jeżeli zawiera co najmniej obowiązkowe elementy wymagane dla takiej umowy. Brak któregokolwiek z tych elementów będzie skutkować odmową wpisu spółki do rejestru. W artykule przedstawiamy, jakie obligatoryjne zapisy powinny się znaleźć w umowie założycielskiej spółki z o.o.

Każda spółka z o.o. prowadzi swą działalność w oparciu o przepisy prawa (przede wszystkim Kodeksu spółek handlowych) i zawartej w formie aktu notarialnego umowy spółki (aktu założycielskiego w przypadku spółki jednoosobowej). Umowa spółki precyzuje status organizacyjny spółki i określa zasady jej funkcjonowania. Każda umowa spółki z o.o. powinna zawierać co najmniej elementy określone w art. 157 § 1 k.s.h. Są to:

REKLAMA

- firma spółki (czyli potocznie - jej nazwa),

- siedziba spółki,

- przedmiot działalności spółki,

- określenie kapitału zakładowego (wysokość kapitału, czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział, liczba i wartość nominalna udziałów objętych przez poszczególnych wspólników),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- określenie czasu trwania spółki.

Zanim wspólnicy udadzą się do notariusza, aby zawrzeć umowę, powinni uzgodnić, jak powinny brzmieć istotne elementy tej umowy. Przez zawarcie w umowie spółki wszystkich powyższych elementów dochodzi do zawiązania spółki z o.o. w organizacji, która po przejściu procedury rejestracyjnej staje się po prostu spółką z ograniczoną odpowiedzialnością.

Zobacz: Spółki

Firma spółki

Firmą spółki z o.o. jest po prostu jej nazwa, pod którą prowadzi swoją działalność. Do firmy stosuje się odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego (art. 432-4310). Wspomniane przepisy przewidują m.in. konieczność takiego sformułowania firmy, aby dostatecznie odróżniała się od firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na tym samym rynku. Firma nie może wprowadzać w błąd. Może być obrana dowolnie, ale z uwzględnieniem zasad prawdziwości, jedności, ciągłości, wyłączności i jawności firmy. Ponadto firma powinna zawierać dodatkowe oznaczenie "spółka z ograniczoną odpowiedzialnością", które w obrocie może być stosowane w skrócie ("spółka z o.o." lub "sp. z o.o.").

Przeczytaj w INFORLEX.PL Biznes cały artykuł: Jak zawrzeć umowę spółki z o.o. - obowiązkowe elementy umowy

W artykule przedstawiono również przykłady na temat umowy spółki z o.o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA