REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adwokat, Kancelaria KPLM oraz Księgowość Warszawa KDS
spółka, biznes, praca, dokumenty
Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Co należy przygotować przed rejestracją spółki o.o. w S24?

Przed przystąpieniem do samej rejestracji spółki z o.o. należy poczynić pewne przygotowania, aby ten proces był możliwy do przeprowadzenia. Wszyscy wspólnicy i członkowie zarządu powinni uzyskać elektroniczne podpisy, których można używać w tym systemie tj. podpisy zaufane ePUAP lub kwalifikowane podpisy elektroniczne, lub podpisy osobiste. Najprościej i najwygodniej posługiwać się profilem ePUAP, który można m.in. założyć przez bankowość elektroniczną, jak również poza nią. Założenie profilu przez logowanie do banku jest szybkie i proste, jednak ma pewną wadę, mianowicie uzależnia działanie ePUAP od prawidłowego funkcjonowania bankowości. Gdy ta dozna awarii, to przez jej okres nie można podpisywać dokumentów profilem zaufanym.

REKLAMA

REKLAMA

Przed procedurą należy również m.in. ustalić adres spółki, jej nazwę, przedmiot działalności, wysokość kapitału zakładowego, sposób podziału udziałów pomiędzy wspólnikami, skład zarządu, czy też zasady reprezentacji spółki. Przynajmniej jedna osoba powinna posiadać swoje konto w systemie S24, lecz dla sprawnego działania najlepiej, gdy posiadają je wszyscy wspólnicy i członkowie zarządu.

Jak przebiega rejestracja spółki o.o. w S24?

Proces rejestracji spółki z o.o. przez S24 rozpoczyna się od wpisania nazwy spółki, wyboru jej formy prawnej, oraz wskazania siedziby tj. miejscowości, a nie pełnego adresu. Następnie należy wygenerować umowę spółki, wprowadzić do niej dane m.in. dane wspólników, przedmiot działalności spółki poprzez wybór PKD 2025. W umowie spółki wpisuje się m.in. także dane dotyczące wysokości kapitału zakładowego, udziału przyznanych poszczególnych wspólnikom, członków zarządu i sposobu reprezentacji. Każdy dokonany wpis lub wybór określonego wariantu postanowienia powinien być przemyślany pod względem jego skutków prawnych.

Gdy została prawidłowo przygotowana umowa spółki, to podpisują ją elektronicznie wszyscy wspólnicy. Następnie można wygenerować oświadczenie o wniesieniu kapitału, gdy został on wniesiony (np. gotówkowo do kasy spółki) oraz listę wspólników. Te dokumenty podpisują elektronicznie wszyscy członkowie zarządu. Poza system należy wgrać oświadczenie o tym czy spółka posiada status cudzoziemca w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców oraz listę adresów do doręczeń członków organu lub osób uprawnionych do powołania zarządu. Dokumenty te również podpisują wszyscy członkowie zarządu. Z ostrożności można dołączyć jeszcze listę zawierającą nazwiska, imiona i adresy albo adresy do doręczeń elektronicznych członków zarządu.

REKLAMA

Gdy dokumenty są gotowe i podpisane, to należy wygenerować wniosek o rejestrację spółki i załączyć je do wniosku. W treści wniosku m.in. wybiera się sąd właściwy do jego rozpatrzenia, wprowadza się pełny adres spółki i przeważające PKD. Wniosek podpisują wszyscy członkowie zarządu. Przy wniosku wskazuje się dane konieczne do utworzenia adresu do doręczeń elektronicznych dla spółki (nie należy mylić go z adresem e-mail). Wniosek najwygodniej opłacić elektronicznie przy samej wysyłce do sądu, system wtedy sam wskaże wysokość opłaty (łącznie 350 zł plus drobna opłata za przelew). W praktyce system nie weryfikuje z jakiego konta opłata została uczyniona, więc wspólnicy nie muszą martwić się o to, że spółka nie posiada jeszcze rachunku bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: 108 rad, jak uniknąć błędów w sp. z o.o. i P.S.A. - Poradnik Gazety Prawnej

Co po rejestracji spółki z o.o. w S24?

Po rejestracji spółki z o.o. w S24 należy wysłać do urzędu skarbowego formularz PCC-3 i opłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, płatnikiem jest spółka. Również nie można zapomnieć o tym, aby złożyć elektronicznie wniosek do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Oprócz tego, spółka musi wysłać do urzędu skarbowego formularz NIP 8, w którym m.in. wskazuje miejsca prowadzenia działalności, przechowywania dokumentacji podatkowej, rachunki bankowe. Jeśli zamierza (lub musi) być Vatowcem, to należy wypełnić i przekazać do urzędu skarbowego formularz VAT -R.

Więcej na ten i podobne tematy przeczytasz w majowym Poradniku Gazety Prawnej „Instrukcja obsługi spółki z o.o.”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA