REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adwokat, Kancelaria KPLM oraz Księgowość Warszawa KDS
spółka, biznes, praca, dokumenty
Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Co należy przygotować przed rejestracją spółki o.o. w S24?

Przed przystąpieniem do samej rejestracji spółki z o.o. należy poczynić pewne przygotowania, aby ten proces był możliwy do przeprowadzenia. Wszyscy wspólnicy i członkowie zarządu powinni uzyskać elektroniczne podpisy, których można używać w tym systemie tj. podpisy zaufane ePUAP lub kwalifikowane podpisy elektroniczne, lub podpisy osobiste. Najprościej i najwygodniej posługiwać się profilem ePUAP, który można m.in. założyć przez bankowość elektroniczną, jak również poza nią. Założenie profilu przez logowanie do banku jest szybkie i proste, jednak ma pewną wadę, mianowicie uzależnia działanie ePUAP od prawidłowego funkcjonowania bankowości. Gdy ta dozna awarii, to przez jej okres nie można podpisywać dokumentów profilem zaufanym.

REKLAMA

REKLAMA

Przed procedurą należy również m.in. ustalić adres spółki, jej nazwę, przedmiot działalności, wysokość kapitału zakładowego, sposób podziału udziałów pomiędzy wspólnikami, skład zarządu, czy też zasady reprezentacji spółki. Przynajmniej jedna osoba powinna posiadać swoje konto w systemie S24, lecz dla sprawnego działania najlepiej, gdy posiadają je wszyscy wspólnicy i członkowie zarządu.

Jak przebiega rejestracja spółki o.o. w S24?

Proces rejestracji spółki z o.o. przez S24 rozpoczyna się od wpisania nazwy spółki, wyboru jej formy prawnej, oraz wskazania siedziby tj. miejscowości, a nie pełnego adresu. Następnie należy wygenerować umowę spółki, wprowadzić do niej dane m.in. dane wspólników, przedmiot działalności spółki poprzez wybór PKD 2025. W umowie spółki wpisuje się m.in. także dane dotyczące wysokości kapitału zakładowego, udziału przyznanych poszczególnych wspólnikom, członków zarządu i sposobu reprezentacji. Każdy dokonany wpis lub wybór określonego wariantu postanowienia powinien być przemyślany pod względem jego skutków prawnych.

Gdy została prawidłowo przygotowana umowa spółki, to podpisują ją elektronicznie wszyscy wspólnicy. Następnie można wygenerować oświadczenie o wniesieniu kapitału, gdy został on wniesiony (np. gotówkowo do kasy spółki) oraz listę wspólników. Te dokumenty podpisują elektronicznie wszyscy członkowie zarządu. Poza system należy wgrać oświadczenie o tym czy spółka posiada status cudzoziemca w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców oraz listę adresów do doręczeń członków organu lub osób uprawnionych do powołania zarządu. Dokumenty te również podpisują wszyscy członkowie zarządu. Z ostrożności można dołączyć jeszcze listę zawierającą nazwiska, imiona i adresy albo adresy do doręczeń elektronicznych członków zarządu.

REKLAMA

Gdy dokumenty są gotowe i podpisane, to należy wygenerować wniosek o rejestrację spółki i załączyć je do wniosku. W treści wniosku m.in. wybiera się sąd właściwy do jego rozpatrzenia, wprowadza się pełny adres spółki i przeważające PKD. Wniosek podpisują wszyscy członkowie zarządu. Przy wniosku wskazuje się dane konieczne do utworzenia adresu do doręczeń elektronicznych dla spółki (nie należy mylić go z adresem e-mail). Wniosek najwygodniej opłacić elektronicznie przy samej wysyłce do sądu, system wtedy sam wskaże wysokość opłaty (łącznie 350 zł plus drobna opłata za przelew). W praktyce system nie weryfikuje z jakiego konta opłata została uczyniona, więc wspólnicy nie muszą martwić się o to, że spółka nie posiada jeszcze rachunku bankowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: 108 rad, jak uniknąć błędów w sp. z o.o. i P.S.A. - Poradnik Gazety Prawnej

Co po rejestracji spółki z o.o. w S24?

Po rejestracji spółki z o.o. w S24 należy wysłać do urzędu skarbowego formularz PCC-3 i opłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, płatnikiem jest spółka. Również nie można zapomnieć o tym, aby złożyć elektronicznie wniosek do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Oprócz tego, spółka musi wysłać do urzędu skarbowego formularz NIP 8, w którym m.in. wskazuje miejsca prowadzenia działalności, przechowywania dokumentacji podatkowej, rachunki bankowe. Jeśli zamierza (lub musi) być Vatowcem, to należy wypełnić i przekazać do urzędu skarbowego formularz VAT -R.

Więcej na ten i podobne tematy przeczytasz w majowym Poradniku Gazety Prawnej „Instrukcja obsługi spółki z o.o.”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA