Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Esperio: Wycena rynkowa Walta Disneya

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
Reakcja rynku na ostatni kwartalny raport Walta Disneya jest kolejnym przykładem wysoce kontrowersyjnego i negatywnych nastrojów jakie są obecne na Wall Street.

Autor: Aleksander Boltyan, analityk w firmie Esperio

Więcej szczegółów na stronie Brokera Esperio

Trzy miesiące temu, w lutym, wiadomość o 11,8 milionach użytkowników, którzy dołączyli do serwisu streamingowego Disney+ w czwartym kwartale świątecznym, wobec 8 milionów przeciętnych oczekiwań, wywołała entuzjazm, podnosząc cenę akcji o ponad 5%. Pozytywny sentyment był obecny przez kilka tygodni, utrzymując wzrosty w przedziale od 145 do 157 dolarów na akcję. Działania wojenne prowadzone przez Federację Rosyjską na Ukrainie pociągnęły notowania w dół. Akcje Disneya zostały stopniowo ściągane do irracjonalnych poziomów, które były prawie o 30% niższe niż przed rozpoczęciem pandemicznego boomu na akcje.

W maju firma zgłosiła kolejne 7,9 mln nowych subskrybentów, znacznie przekraczając prognozy ekspertów i w przeciwieństwie do utraty 2 mln subskrybentów przez Netflix. Ceny spadły o 5,4% do prawie 99,5 USD za akcję. Można to wytłumaczyć jedynie brakiem strony popytowej, gdy cena nadal spadała pomimo optymistycznego raportu. Sprzedaż Disneya w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 20,27 miliarda dolarów w porównaniu z konsensusowymi oczekiwaniami 20,05 miliarda dolarów, to najwyższy w historii wśród pierwszych kwartałów w historii firmy.

Ostatnie dwa kwartały można uznać za bardzo udane okresy dla zespołu Walta Disneya, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę potężny postpandemiczny potencjał parków rozrywki, który wciąż jest daleki od odkrycia. Rzeczywiście, zarobki w I kwartale 2022 r. w wysokości 1,08 USD na akcję są formalnie niższe niż konsensus prognoz 1,19 USD na ten kwartał, ale są wyższe niż 1,06 USD w IV kwartale 2021 r., co z kolei przekroczyło szacunki ekspertów o 44%.

„Nasze dobre wyniki w drugim kwartale, w tym fantastyczne wyniki w naszych krajowych parkach i ciągły wzrost naszych usług przesyłania strumieniowego – z… łączną liczbą subskrypcji we wszystkich naszych ofertach DTC [Direct-To-Consumer] przekraczającą 205 milionów – po raz kolejny udowodniły, że jesteśmy w swojej własnej lidze” – powiedział dyrektor generalny firmy Bob Chapek. Dodał, że jest entuzjastycznie nastawiony do potencjału wzrostu na rynkach międzynarodowych, ponieważ Disney ma obecnie „ponad 500 lokalnych tytułów oryginalnych na różnych etapach rozwoju i produkcji”, a 180 z nich ma mieć premierę w tym roku podatkowym, co „przyciągnie nowych subskrybentów i zwiększać zaangażowanie".

Jednym z przykładów w produkcji jest Nautilus oparty na 20 000 Leagues Under the Sea, historii kultowej łodzi podwodnej z jej tajemniczym dowódcą, kapitanem Nemo. „Turning Red” studia Pixar Animation Studios, którego premiera odbyła się 11 marca na platformie Disney+, stał się najciekawszym tytułem, który osiągnął 200 milionów godzin oglądania na platformie. Bob Chapek wspomniał również o długo oczekiwanym Avatar: The Way of Water, którego premiera zaplanowana jest na ten rok. „Spoglądając w przyszłość do drugiego wieku Disneya, jestem przekonany, że będziemy nadal przekształcać rozrywkę, łącząc niezwykłą fabułę z innowacyjną technologią, aby stworzyć jeszcze większy, bardziej połączony i magiczny świat Disneya dla rodzin i fanów na całym świecie” – pan Chapec powiedział.

Obecne notowania, prawie dwukrotnie niższe od zeszłorocznych szczytów w wysokości 203 USD na akcję, wyglądają bardzo dziwnie na całym tle wspaniałego House of Mouse. Pogarszająca się zdolność nabywcza wielu rodzin spowodowana wysokimi kosztami życia raczej nie stanie się ważnym powodem rezygnacji z niedrogich treści dla dzieci przesyłanych strumieniowo lub z odwiedzania tematycznych rozrywek przez tłumy mamusi i tatusiów z córkami i synami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.