REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obowiązki sekretarki

Monika Żak
Codzienna praca sekretarki - asystentki koncentruje się na przyjmowaniu interesantów, bezpośrednich kontaktach z szefem, prowadzeniu rozmów telefonicznych.
Codzienna praca sekretarki - asystentki koncentruje się na przyjmowaniu interesantów, bezpośrednich kontaktach z szefem, prowadzeniu rozmów telefonicznych.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Właściwa organizacja pracy sekretariatu i firmy jest możliwa wtedy, gdy prezes firmy ma dobrą sekretarkę. Sprawnie funkcjonujący sekretariat przyczynia się do budowania mocnej pozycji firmy.

Zakres obowiązków na stanowisku asystentki zarządu obejmuje:

REKLAMA

Sprawy administracyjno-gospodarcze

1. Samodzielne prowadzenie sekretariatu z uwzględnieniem następujących zadań:

  • przepisywanie na komputerze wszelkiej korespondencji i sprawozdań zleconych przez szefa;
  • opracowanie korespondencji w zakresie administracyjno-gospodarczym,
  • przyjmowanie, rejestrowanie i wysyłanie poczty;
  • gromadzenie i przechowywanie dokumentacji;
  • przygotowywanie zebrań i konferencji.

Redakcja poleca: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Czy sekretarka może zabrać głos w dyskusji?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy poradnik: Nowe obowiązki dla prowadzących księgę przychodów i rozchodów

2. Organizowanie i zaopatrywanie firmy w materiały potrzebne do funkcjonowania biura:

  •  artykuły i materiały biurowe;
  •  prasę określoną przez szefa;
  •  przedmioty nietrwałe;
  •  środki trwałe i zaopatrzenie socjalne.

INFORAKADEMIA poleca: 10 przykazań RODO dla pracodawców

3. Prowadzenie ubezpieczeń rzeczowych wszystkich składników majątkowych firmy.

4. Prowadzenie w porozumieniu z przełożonym firmy spraw administracyjnych oraz sprawozdawczość w zakresie tego zagadnienia.

5. Dbałość o czystość, ład i porządek w sekretariacie i gabinecie prezesa.

Sprawy osobowe

1. Zakładanie, prowadzenie i aktualizowanie akt osobowych;
2. Prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
3. Prowadzenie rejestru zarządzeń i uchwał Zarządu firmy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Polecamy: Kto się boi e-faktury?

Współpraca z przełożonym

1. Ustalanie codziennego dnia pracy;
2. Ustalanie planu tygodniowego pracy i spotkań szefa;
3. Prowadzenie terminarza spotkań;
4. Przygotowywanie podróży służbowych;
5. Przygotowywanie konferencji i narad;
6. Czynny udział w przygotowanie wizyty gości;
7. Obsługa szefa i jego gości - serwowanie napojów, rezerwacja hoteli, organizacja spotkań ect.

Inne polecenia przełożonego

Pamiętaj, aby każdego polecenia szefa nie przymierzać do zakresu czynności i sprawdzać czy należą one do Twoich obowiązków, ale także aby nie zgadzać się na wszystko bez próby asertywności, bo szefowie nie cenią takich pracowników. Musisz znaleźć "złoty środek".

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA