REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Podwójna zaliczka za listopad 2011

Subskrybuj nas na Youtube
Podwójna zaliczka za listopad 2011
Podwójna zaliczka za listopad 2011

REKLAMA

REKLAMA

Podwójna zaliczka za listopad 2011 to utrudnienie, z którym co roku muszą zmierzyć się przedsiębiorcy. Co zrobić, aby podwójna zaliczka za listopad w 2011 roku była niższa?

Podwójna zaliczka za listopad w 2011 roku to efekt miesięcznego systemu opłacania podatku od dochodów z działalności gospodarczej oraz najmu i dzierżawy. Od stycznia do listopada zobowiązania regulowane są do 20. dnia miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień opłaca się jednak w terminie do dnia 20 grudnia roku podatkowego.

REKLAMA

Amortyzacji podlegają środki trwałe, stanowiące własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania. Należą do nich: budynki, budowle oraz lokale będące odrębną własnością, maszyny, urządzenia i środki transportu, a także inne przedmioty, o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu czy dzierżawy.

Polecamy: Zakup samochodów oraz paliwa a prawo do odliczenia VAT 2012

Amortyzacja na różne sposoby

Istnieje kilka sposobów amortyzowania środków trwałych:

  • Amortyzacja jednorazowa do 3,5 tys. zł – dotyczy środków trwałych, których cena zakupu nie przekracza 3,5 tys. zł.
  • Amortyzacja jednorazowa w ramach pomocy de minimis dla małych podatników i podatników rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej – dotyczy środków trwałych, których cena zakupu przekracza 3,5 tys. zł i które mieszczą się w klasyfikacji środków trwałych (m.in.: maszyny, urządzenia produkcyjne, zespoły komputerowe, maszyny budowlane, kasy fiskalne, ekrany kinowe, kioski, budki, baraki).

Z amortyzacji tej mogą skorzystać podatnicy rozpoczynający działalność oraz mali podatnicy (u których wartość przychodu ze sprzedaży wraz z kwotą należnego podatku VAT nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty odpowiadającej równowartości 1 mln 200 tys. euro).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • W przypadku środków, których nie można objąć amortyzacją jednorazową, możliwe jest zastosowanie: stawek wynikających z ustawy o PIT (z możliwością ich podwyższenia i obniżenia), stawek ustalonych indywidualnie przez podatnika lub metody degresywnej. Należy jednak pamiętać, że środki trwałe amortyzowane według tych stawek muszą być zakupione jeszcze w październiku, by możliwe było uwzględnienie amortyzacji w zaliczce podatkowej za listopad.

Przykład amortyzacji samochodu osobowego o wartości 60 tys. zł:

Ze stawek zamieszczonych w PIT wynika stawka amortyzacji wynosząca 20 proc., rocznie zatem do kosztów moglibyśmy zaliczyć 12 tys. zł. Istnieje jednak możliwość podwyższenia stawki, gdy samochód byłby szczególnie eksploatowany (używany bardziej intensywnie, niż przeciętnie) i zastosowanie stawki maksymalnie 28-procentowej. W tym przypadku do kosztów uzyskania przychodów rocznie moglibyśmy zaliczyć 16 tys. 800 złotych.

Można również zastosować stawkę indywidualną, jeśli samochód używany był co najmniej przez 6 miesięcy przed jego nabyciem lub jeśli przed wprowadzeniem go do ewidencji ponieśliśmywydatki zwiększające wartość auta o co najmniej 20 procent. W takiej sytuacji możemy zastosować stawkę 40-proc. i zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu 24 tys. złotych.

Ponieważ w omawianym przypadku bierzemy pod uwagę samochód osobowy, nie jest możliwe zastosowanie metody degresywnej (jeśli jednak dokonywalibyśmy degresywnej amortyzacji samochodu ciężarowego o wartości 60 tys. zł, w pierwszym roku moglibyśmy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu 24 tys. zł, w drugim – 14 tys. 400 zł, w trzecim – 12 tys. zł, a w czwartym – 9 tys. 600 zł).

Polecamy: Podatek od środków transportowych 2012

Magdalena Flis, Tax Care
Agata Szymborska-Sutton, Tax Care

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA