Kategorie

Jak budować firmową stronę

Paweł Chojnacki
inforCMS
Zakładając stronę www firmy, tworząc internetową kampanię informacyjno-reklamową należy być cierpliwym i konsekwentnym. Oczekiwane efekty nie pojawią się natychmiast, ale dobrze umieszczona w sieci informacja pracuje dla nas dzień i noc.

Kilkanaście lat temu nagły pomysł, nowe zlecenie pojawiające się późnym wieczorem lub w wolny dzień musiałoby poczekać, aż można będzie zebrać niezbędne informacje i „załatwić sprawę” - w bibliotece, czytelni, biurze, banku czy innej instytucji. Dziś nie pozwalamy sobie na takie oczekiwanie, oplatająca cały świat sieć www o każdej porze dnia i nocy umożliwia zbieranie informacji, podejmowanie decyzji, przeprowadzanie transakcji.

Reklama

Patrząc na tę sytuację od strony firmy, czyli oferującego towary czy usługi, trudno nie zachwycić się kierunkiem, w jakim toczy się rozwój systemów informatycznych. W ten sposób biznes otrzymał fantastyczne narzędzie: całodobową reklamę, biuro obsługi klienta czy sklep wysyłkowy. Skoro więc coś takiego istnieje i wszyscy tego używają (z konkurencją włącznie), należy zadbać o to, aby wykorzystać jak najlepiej możliwości tej współczesnej magii.

Przeobrażenia sposobu przekazywania i zdobywania informacji spowodowały, że dziś problemem jest nie brak wiedzy, ale jej nadmiar. Numerem jeden staje się sprawa zwrócenia uwagi na naszą ofertę w powodzi informacji. Przeglądając (nawet pobieżnie) strony www i wyskakujące na nich reklamy, łatwo dojść do wniosku, że w internecie, podobnie jak przy szosie prowadzącej do dużego miasta - niełatwo w chaosie informacji dotrzeć z reklamą do właściwego odbiorcy. Gdy jednak spokojnie rozważy się zalety i wady tego sposobu komunikacji okaże się, że jest to możliwe.

„Pracująca” informacja

Zakładając stronę www firmy, tworząc internetową kampanię informacyjno-reklamową należy być cierpliwym i konsekwentnym. Oczekiwane efekty nie pojawią się natychmiast, ale dobrze umieszczona w sieci informacja pracuje dla nas dzień i noc. Budując strony firmowe od zera, warto brać za przykład witryny dużych firm. Nie ma znaczenia, jeśli naszej firmie daleko jeszcze do korporacji, wiele przedsiębiorstw opartych na wirtualnych czy wysyłkowych usługach, okazuje się być w „realu” maleńkimi podmiotami. Stawiając za przykład portale dużych przedsiębiorstw nie chodziło mi jednak o (bardzo częste) wysokie zaawansowanie technologiczne takich stron, ale ich przejrzystość i czytelność. Po początkowym zachwycie możliwościami stron internetowych to właśnie duże firmy świadomie „uspokoiły” i stonowały zawartość swoich witryn, stawiając za cel przyjazność dla odwiedzających. Ocena serwisu przez internautów to sprawa kluczowa, ponieważ osoba tworząca stronę (niezależnie czy robi to samodzielnie, czy komuś zleca) w ferworze zmian i ulepszeń kodu witryny może przeoczyć tak pozornie drobną kwestię jak łatwość nawigacji przez średnio zorientowanego internautę. Odwiedzający stronę „wydeptują” do niej ścieżki, dodają do „ulubionych”, polecają znajomym, wpisują w wyszukiwarki czytane wcześniej fragmenty tekstu (nie mogąc sobie przypomnieć dokładnego adresu strony) - słowem, to ludzie generują ruch w serwisie www i niedawno jeszcze modne dopasowywanie zawartości strony do wymagań wyszukiwarek powoli odchodzi w niepamięć. Zbyt długie intro, nieciekawa zawartość pierwszej strony serwisu, zbyt duży jej „ciężar” (zbyt długi czas wczytywania) skutecznie zniechęcą niecierpliwego klienta. Dlatego tworząc samodzielnie strony firmowe lub zlecając to fachowcom, należy efekt końcowy poddać podobnemu testowi jaki nieświadomie wykonujemy otwierając rozmaite strony w sieci. Na co więc zwrócić uwagę:

Strona główna/początkowa musi się bardzo szybko otwierać na typowym komputerze, w tym przypadku odpowiedni dobór zdjęcia czy grafiki jest bardzo ważny, walczyć trzeba o każdy kilobajt przesyłanych danych. Jeśli internautę ma powitać intro w postaci zdjęcia, filmu czy animacji - wskazane jest, aby czas jego ładowania był jak najkrótszy, a temat jak najciekawszy (niestety, należy brać pod uwagę, że niecierpliwi zrezygnują nie zauważając nawet przycisku „pomiń”).

Użyteczna i ciekawa treść strony zatrzyma uwagę odwiedzających, spowoduje też, że będą oni co jakiś czas wracali.

Skoro zakładamy kolejne odwiedziny - zawartość strony trzeba aktualizować! Nawet gdy oferta firmy jest stała, należy za pomocą aktualności i ciekawostek podtrzymywać zainteresowanie stroną, inaczej internauci będą mieli wrażenie, że strona firmowa jest jednorazowym „wybrykiem” i nie będą mieli zaufania do prezentowanych tam danych. W przypadku firm pracujących na „dużej prędkości” (branża reklamowa, artystyczna, dziennikarstwo) można spróbować, aby osoba dokonująca za pomocą panelu administracyjnego strony nowych wpisów, zadbała też o newsy na firmowych profilach społecznościowych (blip, facebook, myspace, twitter). Ogólna ocena aktywności firmy na tej płaszczyźnie bywa niejednoznaczna, jednak są to ważne źródła danych, szczególnie dla młodych ludzi. Oficjalne komunikaty, zajmowanie stanowiska w szczególnie ważnych sprawach pozostawiłbym jednak firmowej stronie głównej.

Kluczem do dobrej oceny publiczności internetowej jest oczywiście poprawność składniowa i językowa (spektakularne pomyłki mogą jeszcze długo krążyć po serwisach plotkarskich - nie zawsze taka popularność jest dla firmy dobra). W zależności od przeznaczenia portalu (specjaliści z branży, czy szerokie spektrum użytkowników), język i słownictwo mogą się różnić ilością specjalistycznych, branżowych zwrotów i określeń - w żadnym wypadku jednak nie ma tu miejsca na błędy. Należy o tym stale pamiętać, nie tylko w momencie uruchamiania strony - dobrze, gdy niemal gotowy projekt (nawet jeśli to tylko aktualizacja), tuż przed jego „powieszeniem w sieci” przeczyta ktoś mniej zaangażowany w proces tworzenia, pomoże to wyłapać błędy.

„Nie szata zdobi człowieka”..., ale nawet najciekawszy i najbardziej merytoryczny serwis podany w sztampowy sposób, odstraszy publiczność. Co jakiś czas konieczna więc będzie lekka przebudowa wyglądu strony, tak, aby podążała za internetową modą. Dosłownie „za” - ponieważ zbytnia awangarda designe’u zemści się również niską oglądalnością. W praktyce warto dążyć do ciekawego wyglądu strony za pomocą prostych środków: niedużej różnorodności czcionek (te mniej popularne nie wyświetlą się na każdym komputerze), ewentualnie nawigacji opartej na prostych elementach graficznych. Zyskiem na tym etapie będzie „lekkość” stron (szybkie wczytywanie), gwarancja, że zawartość wyświetli się prawidłowo w większości przeglądarek, oraz przejrzystość - zarówno dla ludzi, jak i... robotów.

 

Czytające „roboty”

Zwykło się żartobliwie mówić, że strony internetowe oprócz ludzi czytają roboty, czasem nazywane też spiderami, crawlerami czy botami. W rzeczywistości to wyspecjalizowane programy pracujące dla sieciowych wyszukiwarek pracowicie przeglądają zasoby stron www w internecie, porządkują, opisują, indeksują, wszystko po to, aby wyszukiwarka internetowa jak najszybciej znalazła poszukiwaną przez człowieka informację. Wyścig autorów stron o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania zaowocował jakiś czas temu wieloma dziwnymi praktykami w sztuce tworzenia witryn. Ponieważ roboty pozbawione ludzkiej inteligencji i intuicji „czytały” jak leci cały kod źródłowy każdej strony, a nie tylko widoczny na ekranie efekt jej działania - projektanci zaczęli umieszczać w niewidocznych dla ludzi miejscach duże ilości informacji specjalnie spreparowanych dla botów, aby te uznały to za specjalistyczny tekst pełen wartościowych danych i automatycznie wywindowały pozycję strony w wynikach szukania. Na szczęście dla nas wszystkich czasy te już minęły, obecnie takie fałszowanie zawartości witryny skutkuje zazwyczaj długotrwałym ignorowaniem przez wyszukiwarki. W dzisiejszej sieci znaczenie botów zmalało, a raczej zajęło właściwe miejsce - tuż za informacjami, a może raczej odczuciami ludzi, ponieważ dziś mówi się o tym, że dobrze skonstruowana strona www, z której ludzie chętnie korzystają, dostarcza robotom najlepsze dane do właściwego pozycjonowania w wyszukiwarkach:

Merytoryczna, treściwa strona zawiera dużo indeksowanych przez wyszukiwarki słów, warto więc redagując ją zdawać sobie sprawę, że od jakości treści zależeć będzie pozycja w rankingu i wstawiać dużo słów konkretnie opisujących działalność firmy.

Witryna, do której istnieje wiele odwołań, linków, cytatów (umieszczonych przez użytkowników, którzy docenili stronę), automatycznie zwiększa swą wiarygodność, a zatem również i umacnia pozycję w pagerank. Rejestrujmy więc naszą stronę we wszelkich ogólnych i branżowych katalogach internetowych, rozsądnie korzystajmy z systemów wymiany linków/banerów. Płatne lub darmowe programy czy usługi oferujące automatyczne dodanie do wielu światowych katalogów raczej odradzam. Lepiej to zrobić samodzielnie, poświęcając odpowiednio dużo czasu każdej takiej rejestracji i mając pewność, że żaden automat nie popełnił przy tym błędu ani nie dorzucił niechcianych przez nas treści czy reklam.

Zawartość metatagów, znaczników, nagłówków i opisów ukrytych w kodzie źródłowym strony (wszelkie magiczne meta name, description, keywords, alt, longdesc) nie wpływa obecnie na ocenę strony przez najpopularniejszą obecnie wyszukiwarkę Google, ale inne roboty sieciowe przeglądają te frazy, tworzą do nich linki - i jak wcześniej wspomniałem, wpływa to korzystnie na „kondycję” strony, gdyż dobrze oceniana i linkowana strona jest bardziej ceniona. Dlatego nie mogą być one puste lub zawierać przypadkową treść - musi ona precyzyjnie definiować zawartość witryny.

Skoro mowa o precyzji - co jakiś czas warto sprawdzić trafność słów uznanych za kluczowe dla naszej strony (czyli słów, które wpisane w wyszukiwarkę sieciową, skierują internautów „do nas”). Zbyt popularne, ogólne hasła utoną w identycznych milionach (jak nazwisko Kowalski, które świetnie ochroni prywatność, bo jak „wyłuskać” tego właściwego?); mało doprecyzowane mogą skierować poszukiwania na złe tory (bo klucze mogą być do zamków, mogą być narzędziami, ale też formacją lecących ptaków); zbyt specjalistyczne okażą się za trudne do odgadnięcia dla internautów.

Wspomniałem, że sieciowe roboty czytają strony, ale przejrzana przez nie zawartość witryny nie decyduje o miejscu w rankingu. W takim razie co one czytają i jakie to ma znaczenie? W ramach prób usystematyzowania tej dziedziny, specjaliści postanowili stworzyć standard małych plików tekstowych (‚robots.txt’), w których posługując się zalążkiem języka programowania decydujemy o tym, co udostępniamy sieciowym automatom. Plik umieszczamy w katalogu głównym naszej witryny (w razie technicznych problemów należy sprawę omówić z firmą utrzymującą serwis www na serwerze). W kolejnych liniach tego pliku określamy, które strony mogą „oglądać”, a które nie (z podziałem na konkretne wyszukiwarki), za którymi linkami mają one podążać. W ten sposób możemy w pewien sposób sterować, kontrolować serwisy indeksujące zasoby sieci, aby przykładowo nie zaglądały we wszystkie dokumenty (treści poufne radzę przechowywać w systemach nie podłączonych do publicznej sieci). Algorytmy obliczające wartość strony i pozycjonujące je w wynikach wyszukiwania są starannie strzeżone przez firmy typu Google, publikowane są jedynie wskazówki dla webmasterów - jak zarządzać witryną, aby być wysoko w rankingu poszukiwań. Sekret algorytmów, dążenie do przyspieszenia wyszukiwania i ciągła walka wyszukiwarek powodują, że w tej dziedzinie nie ma nic stałego - należy na bieżąco interesować się tematem. Możliwości jest dużo - od ofert firm wykonujących usługi pozycjonowania, przez literaturę drukowaną i szkolenia aż do portali i forów poruszających tematykę „search engine optimization” - każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.

Wielokrotnie użyłem sformułowania „roboty czytają”. Czytają, ale czy oglądają? Czyżby w obecnej obrazkowej cywilizacji w tej dziedzinie wygrywało słowo? W pewnym sensie - tak. Crawlery bowiem przeglądają strony... jak niewidomi, którym ktoś lub coś czyta i opisuje zawartość. Jakie to ma znaczenie w praktyce? Dużego znaczenia nabiera sposób nazywania wszelkich zamieszczonych plików graficznych, podpisywania za pomocą sąsiadującego (oblewającego) tekstu, zawartości atrybutów ALT i TITLE. Proszę spróbować wyłączyć w opcjach przeglądarki wyświetlanie plików graficznych (ewentualnie zainstalować tekstową przeglądarkę Lynx) - jeśli w takiej konfiguracji jest możliwe odczytanie treści i poprawne nawigowanie po serwisie www, możemy być spokojni, że wyszukiwarki dobrze zaindeksują naszą stronę. Na skuteczne wyszukiwarki obrazów, potrafiące znaleźć grafikę czy zdjęcie bez „podpierania się” podpisem, musimy jeszcze zaczekać.

Wynalazek hipertekstu, czyli tekstu, za którym można podążać (wszechobecne linki prowadzące do kolejnych stron www) pomimo swej ascetycznej formy w porównaniu do dzisiejszych multimedialnych prezentacji, miał chyba największy wpływ na wygląd i popularność internetu. Sieć www to dziś potężne i niedrogie narzędzie pozwalające budować wizerunek firmy przez cały rok i przez całą dobę. Warto poświęcić trochę czasu i uwagi, aby ułatwić potencjalnemu klientowi znalezienie naszej firmy. Napotykane w cyberprzestrzeni strony z ostrzegawczym napisem: „Uwaga, dotarłeś do końca internetu, dalej już nic nie ma” to jeden najlepszych żartów - z powodu swej oczywistej niedorzeczności.

Idealna witryna firmy to taka, która podoba się dużej liczbie oglądających - bez tego ludzkiego czynnika żadna technologia, oprogramowanie i algorytmy wyszukiwania nie pomogą w wykreowaniu popularnego portalu.

Paweł Chojnacki,

arkconsulting.com.pl

Może Cię także zainteresować
Samochód w firmie
Samochód w firmie
Tylko teraz
Źródło: Sekretariat
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    5 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Sprzedaż działki a VAT i PIT – sprzedaż prywatna czy działalność gospodarcza?

    Sprzedaż działki a VAT i PIT. Sprzedaż kilku działek, które należą do majątku prywatnego może zostać uznana przez organy skarbowe za działalność gospodarczą. W takim przypadku sprzedający będzie zobowiązany do zapłaty podatku VAT oraz podatku dochodowego, nawet wtedy, gdy od nabycia nieruchomości upłynęło więcej niż 5 lat.

    Budowa domów jednorodzinnych do 90 m2 bez pozwolenia na budowę

    Dom bez pozwolenia na budowę. W dniu 4 sierpnia 2021 r. opublikowany został projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Projekt ten zakłada wprowadzenie możliwości budowy domów jednorodzinnych (o łącznej powierzchni użytkowej nieprzekraczającej 90 m2) bez pozwolenia na budowę, bez dziennika budowy oraz bez konieczności ustanowienia kierownika budowy, w procedurze tzw. zgłoszenia z projektem budowlanym. Projekt aktualnie jest poddawany konsultacjom publicznym.

    Polski Ład: Kredyty hipoteczne bez wkładu własnego do 2030 roku

    Kredyty hipoteczne objęte gwarancją do 100 tys. zł. zastępującą wkład własny wg propozycji z Polskiego Ładu będą udzielane do końca 2030 r. - podano w wykazie prac legislacyjnych rządu. Minimalny okres spłaty takiego kredytu to15 lat, a maksymalny limit ceny finansowanej nieruchomości w przeliczeniu na 1 m. kw. będzie uzależniony od szeregu czynników.

    Pre-pack – korzyść dla dłużnika, ale czy dla wierzycieli?

    Pre-pack, czyli przygotowana likwidacja polega na ogłoszeniu upadłości dłużnika z równoległym wskazaniem przez sąd nabywcy, ceny i innych warunków sprzedaży majątku dłużnika.

    Jakość rozliczeń MŚP [BADANIE]

    Z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, iż jakość rozliczeń B2B utrzymała się na podobnym poziomie jak w drugim kwartale.

    Ile m2 mają nasze mieszkania?

    Ile m2 mają nasze mieszkania? Trochę ponad 29 metrów kwadratowych – taka powierzchnia przypada w Polsce na statystycznego obywatela. W Europie standard jest wyższy, czasami nawet ponad dwa razy wyższy – sugerują dane Eurostatu.

    Polski Ład. Zmiany zasad opodatkowania nieruchomości

    Opodatkowanie wynajmu nieruchomości. Zmiany zasad opodatkowania nieruchomości zawarte w programie Polski Ład doprowadzą do wzrostu czynszu za wynajmowane mieszkania. Uderzą również w przedsiębiorców, którzy rejestrują swoje biura czy gabinety w lokalach mieszkalnych.

    Coraz mniej gruntów do zagospodarowania

    Zasoby gruntów państwowych. Tylko ok. 165 tys. hektarów państwowej ziemi nie zostało dotychczas zagospodarowane. Część tych gruntów może być jeszcze sprzedana lub wydzierżawiona na cele rolne, ale większość z nich cechuje niska przydatność rolnicza oraz znaczne rozdrobnienie - informuje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR).

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Polski Ład. Zmiany w uldze mieszkaniowej

    Ulga mieszkaniowa. Polski Ład zakłada modyfikację przepisów w zakresie ulgi mieszkaniowej. Zmiany dotyczą wydatków na spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki) zaciągniętego na zbywaną nieruchomość. Co ulegnie zmianie?

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Ile kosztuje metr kwadratowy mieszkania w Warszawie?

    Ceny mieszkań w Warszawie. Na koniec połowy 2021 roku po raz pierwszy w historii cena metra kwadratowego mieszkania pozostającego w ofercie w Warszawie przekroczyła 12 tys. zł i była o 7,8 proc. wyższa niż w końcówce 2020 roku.

    Ostatnie 4 dni na wycofanie się z oferty przedłużenia umowy najmu lokalu w centrum handlowym

    Najemcom lokali w centrach handlowych pozostały ostatnie 4 dni na wycofanie się z oferty przedłużenia umów najmu – termin mija 6 sierpnia 2021 roku.

    Bezpieczeństwo danych w chmurze - certyfikaty bezpieczeństwa

    Pro dostawca usług w chmurze powinien posiadać niezbędne certyfikaty, które są potwierdzeniem, że nasze dane będą całkowicie bezpieczne. Na praktyki bezpieczeństwa składają się również inne czynności, prowadzone przez dostawcę, na przykład kontrole ryzyka czy audyty wewnętrzne oraz zewnętrzne. W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo danych w chmurze? Którzy z usługodawców działających na polskim rynku są godni zaufania? I czy w ogóle chmura może być bezpieczna?

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Zaległości branży fitness rosną [BADANIE]

    Wraz ze zniesieniem części ograniczeń, przyrost długów branży sportowej przyhamował. Nie dotyczy to klubów fitness i siłowni, które mają niemal 23 mln zł zaległości.

    Tańsza energia elektryczna. Umowy z cenami dynamicznymi

    Energia elektryczna - ceny. Możliwość uzyskania niższych cen za energię, jako efekt dostosowywania swojego zużycia energii w odpowiedzi na sygnały rynkowe, to najważniejszy dla odbiorców skutek zmian proponowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo energetyczne oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii, wprowadzającym umowy z tzw. cenami dynamicznymi.

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Content marketing w biznesie – jak to robić dobrze

    Content marketing w biznesie. Gdy na marketingowym horyzoncie pojawia się hasło “content”, naturalnym skojarzeniem jest produkcja, dystrybucja i zarządzanie treścią, która z jednej strony dawałaby wymierną wartość dla odbiorcy, a z drugiej – kreowała pożądany wizerunek danej marki. Tyle i aż tyle? W praktyce działania contentowe to o wiele bardziej złożone przedsięwzięcia, a potencjalni twórcy pożądanych materiałów powinni dwa razy się zastanowić przed postawieniem pierwszego przecinka lub kropki.

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Wydatki na mieszkanie w budżecie domowym

    Wydatki na mieszkanie. Wydatki na utrzymanie i wyposażenie mieszkania lub domu w Polsce stanowią prawie 25% wydawanych przez nas pieniędzy – wynika z danych Eurostatu. To jeden z najgorszych wyników w Europie. Co ciekawe, jeszcze gorzej jest w Niemczech.

    Rolniczy handel detaliczny - co się zmieni

    Rolniczy handel detaliczny. 30 lipca Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia prowadzenia przez rolników rolniczego handlu detalicznego, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Wejście w życie nowych rozwiązań uzależnione jest od przebiegu procesu notyfikacji projektu ustawy w Komisji Europejskiej i w państwach członkowskich UE.

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?