REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Woda do biura - jak wybrać dostawcę?

Maciej Kraus
Rafał Mastalerz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wygodny dostęp do dobrej jakości wody źródlanej powinien być podstawowym elementem wyposażenia każdej nowoczesnej firmy, ponieważ wpływa na efektywność i zadowolenie pracowników. Co więcej, stały dostęp do wody źródlanej w firmach usługowych, takich jak np. salony kosmetyczne, fryzjerskie czy apteki ma wpływ na podniesienie standardów obsługi, a w konsekwencji na zadowolenie klientów.

 

REKLAMA

REKLAMA

W jaki zatem sposób zapewnić pracownikom wygodny dostęp do dobrej jakości wody? Możemy to zrobić na kilka sposobów:

•    Dostawa wody do biura - wygodne, elastyczne i warte swojej ceny rozwiązanie, pozwala skorzystać z szerokiej oferty, optymalne dla większości firm

•    Woda w butelkach  (PET) kupowana w sklepie/hurtowni - w praktyce dosyć popularna, wymaga jednak dokonywania regularnych zakupów oraz uciążliwego transportu. Rozwiązanie mało ekologiczne

REKLAMA

•    Filtrowanie wodyz kranu (poprzez specjalne urządzenia o wysokiej wydajności,  filtrypodzlewowe, dzbankowe itp.) - mają uzasadnienie w konkretnych, specyficznych przypadkach. Sprawdzają się np.w systemie pracy ciągłej i 24-godzinnego zapotrzebowania na wodę. Również w przypadku zwiększonego ryzyka BHP; gdy dostawa wody i obecność na danym terenie osób trzecich jest niewskazana lub wręcz zakazana (produkcja chemiczna, duże zakłady produkcyjne, banki)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Dostawy wody - relacja wartości do ceny

 

Dostawy wody do biura gwarantują wygodny dostęp do wysokiej jakości wody źródlanej. Są one realizowane są przez usługodawcęw dogodnym momencie i w odpowiedniej ilości. Woda trafia bezpośrednio do dystrybutora wody, często z funkcją chłodzenia i podgrzewania, co znacznie ułatwia korzystanie z wody oraz skraca czas przygotowania zimnych i gorących napojów. Ponadto skorzystać możemy z dodatkowej oferty producentów, które obejmują m.in.: kawę i herbatę, dzierżawę ekspresów do kawy, wody i napoje butelkowane, i inne.

 

Kilka faktów:

•    Odwodnienie powoduje ograniczoną produkcję energii w mózgu, który w 85% składa się z wody

•    Niedobór wody powoduje stopniowe osłabienie koncentracji, pamięci krótkotrwałej i sprawności fizycznej

•    Już 2% ubytek wody w organizmie może przyczynić się do 20% spadku formy psychicznej i fizycznej

•    Ludzki organizm potrzebuje codziennie ponad 2 litry wody. Pomimo tego 67 procent Polaków pije mniej niż litr wody dziennie.

 

Zmiany wielkości lub terminów zamówienia można szybko i łatwo dokonać telefonicznie. Wiodący dostawcy umożliwiają wygodny kontakt za pomocą infolinii,  formularza internetowego, bądź oddzwaniają po wprowadzeniu na stronie swoich danych kontaktowych.

 

Woda w biurze staje się podstawowym standardem jakości biurowej. Widok dystrybutora i charakterystyczny dźwięk wydawany przez bąbelki powietrza nikogo już nie dziwą. Pięciogalonowe butle z wodą stały się takim samym, standardowym, wyposażeniem biura jak spinacze i długopisy.

 

Co jest ważne przy wyborze dostawcy wody do firmy?

 

Decydując się na zakup wody do firmy osoba za to odpowiedzialna powinna brać przede wszystkim pod uwagę zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, a także jakość i obsługę.
Wybrany dostawca powinien zapewniać:


•    najwyższą jakość wody potwierdzoną certyfikatami (np.: HACCP to najważniejszy certyfikat w branży spożywczej)

•    regularne i punktualne dostawy

•    dostawy dopasowane do potrzeb i preferencji firmy

•    wysokiej jakości obsługę klienta i serwis

•    regularną i wysokiej jakości sanityzację (czyszczenie urządzeń dystrybucyjnych oraz wymiana elementów mających kontakt z wodą)

 

Jakiego dostawcę wybrać?

 

Największymi dostawcami wody w butlach o pojemności 18,9 litra w Polsce są Eden Springs oraz Nestle Waters- ich łączny udział w rynku wynosi ok. 75%. Jest też wiele mniejszych, zazwyczaj lokalnych dostawców, takich jak: Źródło Żywiec, Wielka Żywiecka,  Źródełko, etc.,  a także dystrybutorzy wody tych producentów.

 

Przy wyborze dostawcy powinniśmy kierować się przede wszystkim jakością, jednak cena zazwyczaj również odgrywa istotną rolę. Ceny poszczególnych dostawców zależą od potrzeb firmy, czyli wielkości zamówienia i długości trwania umowy, a także lokalizacji. Transport stanowi duży udział w kosztach dostawcy, dlatego cena może zależeć od bliskości centrów dystrybucyjnych oraz przebiegu realizowanych tras z dostawami. Ponadto ceny i oferta zmieniają się w czasie. Porównania atrakcyjności cenowej są więc możliwe jedynie w przypadku jednego konkretnego zapytania ofertowego.

 

 Maciej Kraus, Director; Rafał Mastalerz, Consultant
FernPartners
www.fernpartners.com

 

Źródło: Fernpartners

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA