REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne wdrożenie ISO w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
dr Wojciech Januszko
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki unijnym funduszom skierowanym do przedsiębiorców w celu podniesienia ich innowacyjności, istnieją możliwości bezpłatnego doradztwa, zmierzającego do wdrażania Systemów Zarządzania Jakością.

Usługi takie świadczy Biuro Legalizacji, Certyfikacji i Karnetów ATA Krajowej Izby Gospodarczej, w tym w ramach działania 5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka koordynowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego warto wdrożyć System Zarządzania Jakością?

To same korzyści. Podniesienie prestiżu firmy na rynku lokalnym i krajowym, zapewnienie systemowego zarządzania zasobami, wiedzą oraz obsługą klienta. Wdrożenie mobilizuje do uruchomienia w firmie procesu ciągłego doskonalenia oraz pomaga w usprawnianiu procesu przepływu informacji.


Fakt posiadania certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością potwierdzającego, że firma działa zgodnie z ISO jest dodatkowo punktowany przy ocenie wniosków o dofinansowanie z różnego rodzaju funduszy, co zwiększa szansę na pozyskanie dotacji na rozwój firmy.

REKLAMA


To samo dotyczy wszelkiego rodzaju przetargów, gdzie również, oprócz kryteriów oceny, między innymi, takich jak cena usługi (produktu), brany jest pod uwagę fakt, czy potencjalny wykonawca ma wdrożony System Zarządzania Jakością zgodny z ISO. Najczęściej ofert jest więcej, zdarza się, że są one podobne i właśnie ten fakt wdrożonego SZJ może mieć decydujące znaczenie przy rozstrzygnięciu przetargu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Firma posiadająca certyfikat zgodny z wymaganiami normy ISO może liczyć na większe zainteresowanie klientów i wzrost wiarygodności oferowanych usług. Także w kontaktach międzynarodowych może uzyskać lepszą pozycję i poprawę swojego wizerunku. W relacjach z klientami to polepszenie więzi i zabezpieczenie ich interesów poprzez występowanie naprzeciw ich oczekiwaniom, w szczególności, gdy dotyczy to jakości oferowanych towarów lub usług.


Wdrożenie SZJ to szansa większej podatności dla wprowadzania zmian organizacyjnych w tym w obszarze zarządzania i planowania, lepszy podział zadań, wzrost odpowiedzialności i kompetencji uczestników systemu. Istotna jest także możliwość racjonalizowania kosztów działalności oraz wczesne rozpoznawanie i wykrywanie błędów i usterek na różnych etapach realizacji i wytwarzania usług lub produktów.

Proces doradztwa


Jak wygląda proces doradztwa realizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą Biura Legalizacji, Certyfikacji i Karnetów ATA?

Zakres działań w ramach doradztwa przy projektowaniu i wdrażaniu Systemu Zarządzania Jakością jest zgodny z wymaganiami ISO i obejmuje:

•    Audyt wstępny

•    Ocenę stanu istniejącego pod kątem możliwości sprawnego dostosowania organizacji do spełnienia wymagań normy

•    Opracowanie harmonogramu prac wdrożeniowych

•    Doradztwo w opracowaniu polityki jakości i celów dotyczących jakości

•    Doradztwo w identyfikacji procesów i powiązań pomiędzy nimi

•    Doradztwo przy pracach wdrożeniowych przy aktywnym udziale pracowników organizacji

•    Opracowanie dokumentacji

•    Weryfikację wdrożonego systemu i rekomendacje dotyczące przygotowania do jego certyfikacji

•    Udział jako doradca w trakcie audytu certyfikującego zewnętrznej jednostki certyfikującej

W ramach realizowanego unijnego Projektu KIGNET Innowacje, aktualnie istnieje możliwość bezpłatnego świadczenia usługi dla przedsiębiorstw - jej świadczenie będzie równoznaczne z udzieleniem korzystającemu przedsiębiorcy pomocy de minimis w wysokości wartości wyświadczonej usługi.


Więcej informacji na temat doradztwa można uzyskać na www.iso.kig.pl


dr Wojciech Januszko

Biuro Legalizacji, Certyfikacji i Karnetów ATA

  

 

Powiązane
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Krajowa Izba Gospodarcza

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA