REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyła nowa kampania informacyjna Komisji Europejskiej na temat oznakowania CE. Kampania skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, ale także do odbiorców produktów.

Oznakowanie CE to symbol deklaracji producenta, że jego wybór jest zgodny z zasadniczymi wymaganiami zawartymi w dyrektywach dotyczących danego produktu, szczególnie w zakresie zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Sankcje prawne za nadużycie w nadawaniu oznakowania CE są bardzo duże, co powinno zniechęcić do nieprzestrzegania przepisów w tym zakresie. Pomoże to także podnieść zaufanie publiczne do oznakowanie CE.

REKLAMA

Nie wszystkie produkty sprzedawane w UE muszą być opatrzone oznakowaniem CE. Ma ono zastosowanie do około 23 różnych kategorii produktów, takich jak zabawki, produkty elektryczne, maszyny czy windy.

REKLAMA

Oznakowanie CE nie wskazuje, że produkt został wykonany na terenie Unii Europejskiej, a jedynie świadczy, że został on oceniony przed wprowadzeniem na rynek, a zatem spełnia wymogi prawne. Oznacza to, że producent sprawdził, czy produkt jest zgodny ze wszystkimi obowiązującymi i istotnymi wymogami odpowiednich dyrektyw lub poddał go badaniu przez notyfikowany organ oceny zgodności.

W przypadku produktów wytworzonych w UE przeprowadzenie oceny zgodności, przygotowanie dokumentacji technicznej, wydanie deklaracji zgodności Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz opatrzenie produktu oznakowaniem CE należy do producenta. Dystrybutorzy muszą zweryfikować obecność zarówno oznakowania CE, jak i niezbędnej dokumentacji potwierdzającej, że został on wyprodukowany zgodnie z procedurami. W przypadku produktów importowanych z krajów trzecich nie należących do UE importer także ma obowiązek sprawdzić, czy producent ma odpowiednią dokumentację.

REKLAMA

Oznakowanie CE ułatwia przede wszystkim funkcjonowanie przedsiębiorstw i organów krajowych. Dla przemysłu europejskiego oznakowanie CE zapewnia producentom w UE dostęp do całego jednolitego rynku, bez potrzeby ubiegania się o oddzielne świadectwa zgodności w 27 państwach, co pozwala na ograniczenie kosztów i obciążeń w zakresie zapewniania zgodności, przy jednoczesnym zagwarantowaniu zachowania wysokich standardów. Dla organów krajowych oznacza to ułatwienie kontroli produktów przez wyznaczone instytucje przy zachowaniu jednolitego standardu, co jest obecnie szczególnie ważne, gdyż oferta towarów dostępnych na rynku UE gwałtownie rośnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaostrzenie kontroli przeprowadzanej przez notyfikowane organy oraz wzmocnienie nadzoru rynku podnoszą reputację oznakowania CE i zwiększają zaufanie konsumentów. Wraz z wejściem w życie zmienionego pakietu przepisów dotyczących rynku wewnętrznego towarów zwiększono znaczenie i wiarygodność oznakowania CE.

Procedury, środki i sankcje stosowane w przypadku fałszowania lub nadużywania oznakowania CE określone są w krajowych przepisach administracyjnych i karnych odpowiedniego państwa członkowskiego. W zależności od rangi uchybień przedsiębiorcy mogą podlegać karze pieniężnej, a nawet karze pozbawienia wolności.

Ewa Zachariasz

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA