REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opieka medyczna sposobem na poprawę satysfakcji pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wojciech Kossut
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na podstawie obserwacji rynku można stwierdzić, że już od kilku lat jednym z najbardziej powszechnych elementów stosowanych w budowie pozafinansowego systemu motywowania jest opieka medyczna.

W czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem rynku pracownika, system motywacyjny składający się z płacy i pozafinansowych elementów pozwala utrzymać w organizacji kompetentnych, zadowolonych i zdrowych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Zaleta pakietów medycznych

Świadomy pracodawca stosujący motywowanie pozafinansowe stara się, by pracownika łączyło z firmą coraz więcej czynników, które sprawią, że ewentualne rozpatrywanie przez niego zmiany miejsca pracy będzie łączyć się z wieloma niedogodnościami. Gratyfikacje pozafinansowe bowiem szybciej i skutecznej wpływają na integrowanie zespołu pracowników z zarządem firmy, tworzą przyjacielską atmosferę w miejscu pracy i kształtują wizerunek firmy jako zainteresowanej dbałością o własny personel. W konsekwencji tego pracownik jest bardziej zadowolony, świetnie się czuje w firmie i nie chce jej opuszczać.

Popularność w Polsce produktów dających dostęp do prywatnej opieki medycznej wynika z wielu czynników. Głównym z nich jest zapewne niewydolność państwowego sektora usług medycznych wpływająca na brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa pacjentów. W takich warunkach - z punktu widzenia pracownika - zapewnienie mu przez pracodawcę poczucia bezpieczeństwa polegającego na łatwym dostępie do kompleksowych, prywatnych usług medycznych, odbywających się w warunkach komfortowych, jest dużym atutem.

REKLAMA

Produkty pakietowe usług medycznych dla pracowników firm mają jeszcze jedną niebagatelną zaletę. Zapewniają synergiczne zaspokojenie dwojakiego rodzaju potrzeb: obowiązkowych dla pracodawców - wynikających choćby z ustawy o służbie medycyny pracy, i motywacyjnych - wynikających ze świadomości pracodawcy, która w ostatnim czasie jest skutecznie wzmacniana potrzebami rynkowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według potrzeb

Dynamicznie rozwijający się prywatny sektor usług medycznych wykreował i dostosował swoje produkty do potrzeb nawet bardzo wymagających pracodawców. Bogata oferta bezpośrednich dostawców usług medycznych pozwala swobodnie kreować produkt na potrzeby pracodawcy - np. budować system motywowania, różnicując zawartość pakietów zależnie od zajmowanych stanowisk, osiągnięć czy czasu pracy w organizacji.

Spotkania z przedstawicielami mają najczęściej charakter prezentacji nastawionej na dostosowanie możliwości produktowych do polityki firmy związanej z motywowaniem. Dobrze przygotowani przedstawiciele dysponują także wiedzą dotyczącą aktualnych możliwości księgowania kosztu ponoszonego na opiekę medyczną.

Dzisiaj pracodawca ma także wybór dostępu do placówek medycznych przez zakup pakietów bezpośrednio u dostawców usług medycznych lub pośrednio - w towarzystwach ubezpieczeniowych w formie ubezpieczenia.

Wybór dostawcy

Wybór dostawcy bezpośredniego z uwagi na charakter zakupu jest na pewno tańszą formą nabycia pakietu. Oczywiste jest, że jakość usługi w przypadku zastosowania opieki medycznej jako elementu motywowania powinna być na odpowiednim poziomie. O jakości świadczy wiele czynników. Przy wyborze jednego dostawcy warto zwrócić uwagę na dostępność usług medycznych, która w obecnym czasie staje się wymiernym wyznacznikiem jakości.

Bezpośredni dostawca to także łatwy kontakt pracodawcy ze strukturą obsługi klienta dostawcy i przedstawicielem zawierającym umowę, który pozostaje w gotowości na zmienne potrzeby w czasie trwania kontraktu. Taki wybór pozwala na elastyczne kreowanie pakietów i elastyczność cenową, co trudniej jest zapewnić towarzystwom ubezpieczeniowym. Oczywiście produkty ubezpieczeniowe mają także swoje atuty. Niewątpliwym jest danie ubezpieczonemu dostępu do wielu - często konkurencyjnych - dostawców świadczeń medycznych. Ceny produktów ubezpieczeniowych ze względu na pośrednictwo w dostępie do usług są jednak znacznie wyższe, a jakość usługi zgodna z jakością bezpośredniego dostawcy, do którego trafi ubezpieczony. Za różnicę w cenie pracodawca kupuje między innymi możliwość wyboru przez pracownika dostawcy usługi.

Zastosowaniu opieki medycznej jako motywatora (niezależnie od wyboru dostawcy) nie tylko wpływa na integrację i zadowolenie pracownika z funkcjonowania w organizacji, ale także na minimalizację absencji, która bezpośrednio przekłada się na koszty prowadzenia działalności. Zdrowie pracownika przekłada się na jego pełnowartościowe funkcjonowanie w organizacji, warto zatem, aby każdy pracodawca powszechnie wykorzystywał „motywowanie zdrowiem” w budowie skutecznego systemu motywacji.

Wojciech Kossut

dyrektor zarządzający w Dantex SA

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Serwis Prawno-Pracowniczy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA