REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opieka medyczna sposobem na poprawę satysfakcji pracowników

Wojciech Kossut
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na podstawie obserwacji rynku można stwierdzić, że już od kilku lat jednym z najbardziej powszechnych elementów stosowanych w budowie pozafinansowego systemu motywowania jest opieka medyczna.

W czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem rynku pracownika, system motywacyjny składający się z płacy i pozafinansowych elementów pozwala utrzymać w organizacji kompetentnych, zadowolonych i zdrowych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Zaleta pakietów medycznych

Świadomy pracodawca stosujący motywowanie pozafinansowe stara się, by pracownika łączyło z firmą coraz więcej czynników, które sprawią, że ewentualne rozpatrywanie przez niego zmiany miejsca pracy będzie łączyć się z wieloma niedogodnościami. Gratyfikacje pozafinansowe bowiem szybciej i skutecznej wpływają na integrowanie zespołu pracowników z zarządem firmy, tworzą przyjacielską atmosferę w miejscu pracy i kształtują wizerunek firmy jako zainteresowanej dbałością o własny personel. W konsekwencji tego pracownik jest bardziej zadowolony, świetnie się czuje w firmie i nie chce jej opuszczać.

Popularność w Polsce produktów dających dostęp do prywatnej opieki medycznej wynika z wielu czynników. Głównym z nich jest zapewne niewydolność państwowego sektora usług medycznych wpływająca na brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa pacjentów. W takich warunkach - z punktu widzenia pracownika - zapewnienie mu przez pracodawcę poczucia bezpieczeństwa polegającego na łatwym dostępie do kompleksowych, prywatnych usług medycznych, odbywających się w warunkach komfortowych, jest dużym atutem.

REKLAMA

Produkty pakietowe usług medycznych dla pracowników firm mają jeszcze jedną niebagatelną zaletę. Zapewniają synergiczne zaspokojenie dwojakiego rodzaju potrzeb: obowiązkowych dla pracodawców - wynikających choćby z ustawy o służbie medycyny pracy, i motywacyjnych - wynikających ze świadomości pracodawcy, która w ostatnim czasie jest skutecznie wzmacniana potrzebami rynkowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według potrzeb

Dynamicznie rozwijający się prywatny sektor usług medycznych wykreował i dostosował swoje produkty do potrzeb nawet bardzo wymagających pracodawców. Bogata oferta bezpośrednich dostawców usług medycznych pozwala swobodnie kreować produkt na potrzeby pracodawcy - np. budować system motywowania, różnicując zawartość pakietów zależnie od zajmowanych stanowisk, osiągnięć czy czasu pracy w organizacji.

Spotkania z przedstawicielami mają najczęściej charakter prezentacji nastawionej na dostosowanie możliwości produktowych do polityki firmy związanej z motywowaniem. Dobrze przygotowani przedstawiciele dysponują także wiedzą dotyczącą aktualnych możliwości księgowania kosztu ponoszonego na opiekę medyczną.

Dzisiaj pracodawca ma także wybór dostępu do placówek medycznych przez zakup pakietów bezpośrednio u dostawców usług medycznych lub pośrednio - w towarzystwach ubezpieczeniowych w formie ubezpieczenia.

Wybór dostawcy

Wybór dostawcy bezpośredniego z uwagi na charakter zakupu jest na pewno tańszą formą nabycia pakietu. Oczywiste jest, że jakość usługi w przypadku zastosowania opieki medycznej jako elementu motywowania powinna być na odpowiednim poziomie. O jakości świadczy wiele czynników. Przy wyborze jednego dostawcy warto zwrócić uwagę na dostępność usług medycznych, która w obecnym czasie staje się wymiernym wyznacznikiem jakości.

Bezpośredni dostawca to także łatwy kontakt pracodawcy ze strukturą obsługi klienta dostawcy i przedstawicielem zawierającym umowę, który pozostaje w gotowości na zmienne potrzeby w czasie trwania kontraktu. Taki wybór pozwala na elastyczne kreowanie pakietów i elastyczność cenową, co trudniej jest zapewnić towarzystwom ubezpieczeniowym. Oczywiście produkty ubezpieczeniowe mają także swoje atuty. Niewątpliwym jest danie ubezpieczonemu dostępu do wielu - często konkurencyjnych - dostawców świadczeń medycznych. Ceny produktów ubezpieczeniowych ze względu na pośrednictwo w dostępie do usług są jednak znacznie wyższe, a jakość usługi zgodna z jakością bezpośredniego dostawcy, do którego trafi ubezpieczony. Za różnicę w cenie pracodawca kupuje między innymi możliwość wyboru przez pracownika dostawcy usługi.

Zastosowaniu opieki medycznej jako motywatora (niezależnie od wyboru dostawcy) nie tylko wpływa na integrację i zadowolenie pracownika z funkcjonowania w organizacji, ale także na minimalizację absencji, która bezpośrednio przekłada się na koszty prowadzenia działalności. Zdrowie pracownika przekłada się na jego pełnowartościowe funkcjonowanie w organizacji, warto zatem, aby każdy pracodawca powszechnie wykorzystywał „motywowanie zdrowiem” w budowie skutecznego systemu motywacji.

Wojciech Kossut

dyrektor zarządzający w Dantex SA

 

Źródło: Serwis Prawno-Pracowniczy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA