REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opieka medyczna sposobem na poprawę satysfakcji pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wojciech Kossut
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na podstawie obserwacji rynku można stwierdzić, że już od kilku lat jednym z najbardziej powszechnych elementów stosowanych w budowie pozafinansowego systemu motywowania jest opieka medyczna.

W czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem rynku pracownika, system motywacyjny składający się z płacy i pozafinansowych elementów pozwala utrzymać w organizacji kompetentnych, zadowolonych i zdrowych pracowników.

REKLAMA

Zaleta pakietów medycznych

REKLAMA

Świadomy pracodawca stosujący motywowanie pozafinansowe stara się, by pracownika łączyło z firmą coraz więcej czynników, które sprawią, że ewentualne rozpatrywanie przez niego zmiany miejsca pracy będzie łączyć się z wieloma niedogodnościami. Gratyfikacje pozafinansowe bowiem szybciej i skutecznej wpływają na integrowanie zespołu pracowników z zarządem firmy, tworzą przyjacielską atmosferę w miejscu pracy i kształtują wizerunek firmy jako zainteresowanej dbałością o własny personel. W konsekwencji tego pracownik jest bardziej zadowolony, świetnie się czuje w firmie i nie chce jej opuszczać.

Popularność w Polsce produktów dających dostęp do prywatnej opieki medycznej wynika z wielu czynników. Głównym z nich jest zapewne niewydolność państwowego sektora usług medycznych wpływająca na brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa pacjentów. W takich warunkach - z punktu widzenia pracownika - zapewnienie mu przez pracodawcę poczucia bezpieczeństwa polegającego na łatwym dostępie do kompleksowych, prywatnych usług medycznych, odbywających się w warunkach komfortowych, jest dużym atutem.

Produkty pakietowe usług medycznych dla pracowników firm mają jeszcze jedną niebagatelną zaletę. Zapewniają synergiczne zaspokojenie dwojakiego rodzaju potrzeb: obowiązkowych dla pracodawców - wynikających choćby z ustawy o służbie medycyny pracy, i motywacyjnych - wynikających ze świadomości pracodawcy, która w ostatnim czasie jest skutecznie wzmacniana potrzebami rynkowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według potrzeb

REKLAMA

Dynamicznie rozwijający się prywatny sektor usług medycznych wykreował i dostosował swoje produkty do potrzeb nawet bardzo wymagających pracodawców. Bogata oferta bezpośrednich dostawców usług medycznych pozwala swobodnie kreować produkt na potrzeby pracodawcy - np. budować system motywowania, różnicując zawartość pakietów zależnie od zajmowanych stanowisk, osiągnięć czy czasu pracy w organizacji.

Spotkania z przedstawicielami mają najczęściej charakter prezentacji nastawionej na dostosowanie możliwości produktowych do polityki firmy związanej z motywowaniem. Dobrze przygotowani przedstawiciele dysponują także wiedzą dotyczącą aktualnych możliwości księgowania kosztu ponoszonego na opiekę medyczną.

Dzisiaj pracodawca ma także wybór dostępu do placówek medycznych przez zakup pakietów bezpośrednio u dostawców usług medycznych lub pośrednio - w towarzystwach ubezpieczeniowych w formie ubezpieczenia.

Wybór dostawcy

Wybór dostawcy bezpośredniego z uwagi na charakter zakupu jest na pewno tańszą formą nabycia pakietu. Oczywiste jest, że jakość usługi w przypadku zastosowania opieki medycznej jako elementu motywowania powinna być na odpowiednim poziomie. O jakości świadczy wiele czynników. Przy wyborze jednego dostawcy warto zwrócić uwagę na dostępność usług medycznych, która w obecnym czasie staje się wymiernym wyznacznikiem jakości.

Bezpośredni dostawca to także łatwy kontakt pracodawcy ze strukturą obsługi klienta dostawcy i przedstawicielem zawierającym umowę, który pozostaje w gotowości na zmienne potrzeby w czasie trwania kontraktu. Taki wybór pozwala na elastyczne kreowanie pakietów i elastyczność cenową, co trudniej jest zapewnić towarzystwom ubezpieczeniowym. Oczywiście produkty ubezpieczeniowe mają także swoje atuty. Niewątpliwym jest danie ubezpieczonemu dostępu do wielu - często konkurencyjnych - dostawców świadczeń medycznych. Ceny produktów ubezpieczeniowych ze względu na pośrednictwo w dostępie do usług są jednak znacznie wyższe, a jakość usługi zgodna z jakością bezpośredniego dostawcy, do którego trafi ubezpieczony. Za różnicę w cenie pracodawca kupuje między innymi możliwość wyboru przez pracownika dostawcy usługi.

Zastosowaniu opieki medycznej jako motywatora (niezależnie od wyboru dostawcy) nie tylko wpływa na integrację i zadowolenie pracownika z funkcjonowania w organizacji, ale także na minimalizację absencji, która bezpośrednio przekłada się na koszty prowadzenia działalności. Zdrowie pracownika przekłada się na jego pełnowartościowe funkcjonowanie w organizacji, warto zatem, aby każdy pracodawca powszechnie wykorzystywał „motywowanie zdrowiem” w budowie skutecznego systemu motywacji.

Wojciech Kossut

dyrektor zarządzający w Dantex SA

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Serwis Prawno-Pracowniczy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA