REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opieka medyczna sposobem na poprawę satysfakcji pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wojciech Kossut
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na podstawie obserwacji rynku można stwierdzić, że już od kilku lat jednym z najbardziej powszechnych elementów stosowanych w budowie pozafinansowego systemu motywowania jest opieka medyczna.

W czasach, kiedy mamy do czynienia ze zjawiskiem rynku pracownika, system motywacyjny składający się z płacy i pozafinansowych elementów pozwala utrzymać w organizacji kompetentnych, zadowolonych i zdrowych pracowników.

REKLAMA

Zaleta pakietów medycznych

REKLAMA

Świadomy pracodawca stosujący motywowanie pozafinansowe stara się, by pracownika łączyło z firmą coraz więcej czynników, które sprawią, że ewentualne rozpatrywanie przez niego zmiany miejsca pracy będzie łączyć się z wieloma niedogodnościami. Gratyfikacje pozafinansowe bowiem szybciej i skutecznej wpływają na integrowanie zespołu pracowników z zarządem firmy, tworzą przyjacielską atmosferę w miejscu pracy i kształtują wizerunek firmy jako zainteresowanej dbałością o własny personel. W konsekwencji tego pracownik jest bardziej zadowolony, świetnie się czuje w firmie i nie chce jej opuszczać.

Popularność w Polsce produktów dających dostęp do prywatnej opieki medycznej wynika z wielu czynników. Głównym z nich jest zapewne niewydolność państwowego sektora usług medycznych wpływająca na brak zaufania i poczucia bezpieczeństwa pacjentów. W takich warunkach - z punktu widzenia pracownika - zapewnienie mu przez pracodawcę poczucia bezpieczeństwa polegającego na łatwym dostępie do kompleksowych, prywatnych usług medycznych, odbywających się w warunkach komfortowych, jest dużym atutem.

Produkty pakietowe usług medycznych dla pracowników firm mają jeszcze jedną niebagatelną zaletę. Zapewniają synergiczne zaspokojenie dwojakiego rodzaju potrzeb: obowiązkowych dla pracodawców - wynikających choćby z ustawy o służbie medycyny pracy, i motywacyjnych - wynikających ze świadomości pracodawcy, która w ostatnim czasie jest skutecznie wzmacniana potrzebami rynkowymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według potrzeb

REKLAMA

Dynamicznie rozwijający się prywatny sektor usług medycznych wykreował i dostosował swoje produkty do potrzeb nawet bardzo wymagających pracodawców. Bogata oferta bezpośrednich dostawców usług medycznych pozwala swobodnie kreować produkt na potrzeby pracodawcy - np. budować system motywowania, różnicując zawartość pakietów zależnie od zajmowanych stanowisk, osiągnięć czy czasu pracy w organizacji.

Spotkania z przedstawicielami mają najczęściej charakter prezentacji nastawionej na dostosowanie możliwości produktowych do polityki firmy związanej z motywowaniem. Dobrze przygotowani przedstawiciele dysponują także wiedzą dotyczącą aktualnych możliwości księgowania kosztu ponoszonego na opiekę medyczną.

Dzisiaj pracodawca ma także wybór dostępu do placówek medycznych przez zakup pakietów bezpośrednio u dostawców usług medycznych lub pośrednio - w towarzystwach ubezpieczeniowych w formie ubezpieczenia.

Wybór dostawcy

Wybór dostawcy bezpośredniego z uwagi na charakter zakupu jest na pewno tańszą formą nabycia pakietu. Oczywiste jest, że jakość usługi w przypadku zastosowania opieki medycznej jako elementu motywowania powinna być na odpowiednim poziomie. O jakości świadczy wiele czynników. Przy wyborze jednego dostawcy warto zwrócić uwagę na dostępność usług medycznych, która w obecnym czasie staje się wymiernym wyznacznikiem jakości.

Bezpośredni dostawca to także łatwy kontakt pracodawcy ze strukturą obsługi klienta dostawcy i przedstawicielem zawierającym umowę, który pozostaje w gotowości na zmienne potrzeby w czasie trwania kontraktu. Taki wybór pozwala na elastyczne kreowanie pakietów i elastyczność cenową, co trudniej jest zapewnić towarzystwom ubezpieczeniowym. Oczywiście produkty ubezpieczeniowe mają także swoje atuty. Niewątpliwym jest danie ubezpieczonemu dostępu do wielu - często konkurencyjnych - dostawców świadczeń medycznych. Ceny produktów ubezpieczeniowych ze względu na pośrednictwo w dostępie do usług są jednak znacznie wyższe, a jakość usługi zgodna z jakością bezpośredniego dostawcy, do którego trafi ubezpieczony. Za różnicę w cenie pracodawca kupuje między innymi możliwość wyboru przez pracownika dostawcy usługi.

Zastosowaniu opieki medycznej jako motywatora (niezależnie od wyboru dostawcy) nie tylko wpływa na integrację i zadowolenie pracownika z funkcjonowania w organizacji, ale także na minimalizację absencji, która bezpośrednio przekłada się na koszty prowadzenia działalności. Zdrowie pracownika przekłada się na jego pełnowartościowe funkcjonowanie w organizacji, warto zatem, aby każdy pracodawca powszechnie wykorzystywał „motywowanie zdrowiem” w budowie skutecznego systemu motywacji.

Wojciech Kossut

dyrektor zarządzający w Dantex SA

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Serwis Prawno-Pracowniczy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA