REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatek od środków transportowych w 2014 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Pązik

REKLAMA

Rada Gminy zobowiązana jest do określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych. Górne granice kwot tego podatku określane są corocznie przez Ministra Finansów i publikowane w obwieszczeniu. Jaka będzie maksymalna wysokość podatku w 2014 r.?

Rada Gminy na podstawie art. 10 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.2010.95.613 -j.t.) w drodze uchwały określa wysokość stawek podatkowych podatku od środków transportowych. Wskazaną uchwałę, dla swej ważności Rada zobowiązana jest opublikować w wojewódzkim dzienniku urzędowym, gdyż stanowi ona akt prawa miejscowego. Uchwalone stawki podatkowe obowiązują w czasie całego danego roku podatkowego, w którym zostały uchwalone, niezależnie od terminu, w którym zostały uchwalone. Jeżeli Rada Gminy nie podejmie takiej uchwały, wówczas obowiązek podatkowy nie przekształci się w zobowiązanie podatkowe konkretnych podmiotów do zapłaty podatku od środków transportowych. W konsekwencji podatnicy nie będą w stanie zapłacić stosownej kwoty podatku, mimo istnienia obowiązku podatkowego. Stawki podatkowe uchwalone przez Radę Gminy nie mogą być wyższe niż maksymalna wysokość stawek przedstawionych w obwieszczeniu  Ministra Finansów.

REKLAMA

REKLAMA


Zmiany stawek w trakcie roku podatkowego


W trakcie roku podatkowego dość często zachodzi konieczność zmiany wysokości uchwalonych stawek podatkowych. Powodem takich działań jest najczęściej potrzeba zwiększenia dochodów budżetu gminy bądź obniżenia kwot podatków jednej z grup podatników. Nadmienić należy, iż w trakcie roku podatkowego stawki podatkowe mogą ulegać zmniejszeniu, nie mogą zaś zostać zwiększone., bowiem podniesienie narażałoby podatnika na znaczne obciążenie finansowe, na które nie był przygotowany na początku roku podatkowego. W przypadku nieuchwalenia stawek podatkowych na dany rok, stosuje się odpowiednio stawki z roku poprzedniego. Jednakże w odniesieniu do podatku od środków transportowych, jeśli stawki minimalne dla poszczególnych rodzajów pojazdów są wyższe od stawek uchwalonych na rok poprzedzający rok podatkowy - stosuje się odpowiednie stawki wynikające z załączników nr 1-3 do ustawy (art. 20a ustawy).


Zobacz również:
Nieznaczny wzrost podatku od nieruchomości


Maksymalna wysokość stawek w 2014 r.


Górna granica kwoty podatku od środków transportowych w 2014 r. nie może przekroczyć:

REKLAMA


1) od samochodu ciężarowego, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

Dalszy ciąg materiału pod wideo


a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 818,17 zł,

b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 1.364,92 zł,

c) powyżej 9 ton - 1.637,89 zł;


2) od samochodu ciężarowego - 3.125,56 zł - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 1 do ustawy;


3) od ciągnika siodłowego lub balastowego - 1.910,85 zł;


4) od ciągnika siodłowego lub balastowego, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:


a) do 36 ton włącznie - 2.415,84 zł,

b) powyżej 36 ton - 3.125,56 zł


1. - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 2 do ustawy;


5) od przyczepy lub naczepy - 1.637,89 zł;


6) od przyczepy lub naczepy, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:


a) do 36 ton włącznie - 1.910,85 zł,

b) powyżej 36 ton - 2.415,84 zł


2. - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 3 do ustawy;


7) od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:


a) mniejszej niż 30 miejsc - 1.910,85 zł,

b) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 2.415,84 zł.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA