REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatek od środków transportowych w 2014 r.

Monika Pązik

REKLAMA

Rada Gminy zobowiązana jest do określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych. Górne granice kwot tego podatku określane są corocznie przez Ministra Finansów i publikowane w obwieszczeniu. Jaka będzie maksymalna wysokość podatku w 2014 r.?

Rada Gminy na podstawie art. 10 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.2010.95.613 -j.t.) w drodze uchwały określa wysokość stawek podatkowych podatku od środków transportowych. Wskazaną uchwałę, dla swej ważności Rada zobowiązana jest opublikować w wojewódzkim dzienniku urzędowym, gdyż stanowi ona akt prawa miejscowego. Uchwalone stawki podatkowe obowiązują w czasie całego danego roku podatkowego, w którym zostały uchwalone, niezależnie od terminu, w którym zostały uchwalone. Jeżeli Rada Gminy nie podejmie takiej uchwały, wówczas obowiązek podatkowy nie przekształci się w zobowiązanie podatkowe konkretnych podmiotów do zapłaty podatku od środków transportowych. W konsekwencji podatnicy nie będą w stanie zapłacić stosownej kwoty podatku, mimo istnienia obowiązku podatkowego. Stawki podatkowe uchwalone przez Radę Gminy nie mogą być wyższe niż maksymalna wysokość stawek przedstawionych w obwieszczeniu  Ministra Finansów.

REKLAMA


Zmiany stawek w trakcie roku podatkowego


W trakcie roku podatkowego dość często zachodzi konieczność zmiany wysokości uchwalonych stawek podatkowych. Powodem takich działań jest najczęściej potrzeba zwiększenia dochodów budżetu gminy bądź obniżenia kwot podatków jednej z grup podatników. Nadmienić należy, iż w trakcie roku podatkowego stawki podatkowe mogą ulegać zmniejszeniu, nie mogą zaś zostać zwiększone., bowiem podniesienie narażałoby podatnika na znaczne obciążenie finansowe, na które nie był przygotowany na początku roku podatkowego. W przypadku nieuchwalenia stawek podatkowych na dany rok, stosuje się odpowiednio stawki z roku poprzedniego. Jednakże w odniesieniu do podatku od środków transportowych, jeśli stawki minimalne dla poszczególnych rodzajów pojazdów są wyższe od stawek uchwalonych na rok poprzedzający rok podatkowy - stosuje się odpowiednie stawki wynikające z załączników nr 1-3 do ustawy (art. 20a ustawy).


Zobacz również:
Nieznaczny wzrost podatku od nieruchomości


Maksymalna wysokość stawek w 2014 r.


Górna granica kwoty podatku od środków transportowych w 2014 r. nie może przekroczyć:


1) od samochodu ciężarowego, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

Dalszy ciąg materiału pod wideo


a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 818,17 zł,

b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 1.364,92 zł,

c) powyżej 9 ton - 1.637,89 zł;


2) od samochodu ciężarowego - 3.125,56 zł - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 1 do ustawy;


3) od ciągnika siodłowego lub balastowego - 1.910,85 zł;


4) od ciągnika siodłowego lub balastowego, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:


a) do 36 ton włącznie - 2.415,84 zł,

b) powyżej 36 ton - 3.125,56 zł


1. - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 2 do ustawy;


5) od przyczepy lub naczepy - 1.637,89 zł;


6) od przyczepy lub naczepy, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:


a) do 36 ton włącznie - 1.910,85 zł,

b) powyżej 36 ton - 2.415,84 zł


2. - z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku nie mogą być niższe od kwot określonych w załączniku nr 3 do ustawy;


7) od autobusu, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:


a) mniejszej niż 30 miejsc - 1.910,85 zł,

b) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 2.415,84 zł.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Implementacja dyrektywy DAC7 niebawem. Co to oznacza dla platform internetowych?

Od 1 lipca 2024 r. mają zacząć obowiązywać w Polsce przepisy wynikające z implementacji Dyrektywy DAC7. Przepisy te mają dotyczyć przede wszystkim raportowania przez platformy sprzedażowe dochodów uzyskiwanych przez ich użytkowników.

W tych bankomatach wypłacisz jedynie 200 zł

We wtorek Euronet przeprowadza akcję protestacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na sytuację operatorów bankomatów. Tego dnia z bankomatów będzie można wypłacić jednorazowo maksymalnie do 200 zł.

Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

REKLAMA

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

REKLAMA

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA