REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Dominika Chybowska - FPA Group
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Najważniejszą kwestią jest zidentyfikowanie potrzeb, czyli dokładne określenie na jakie produkty lub usługi w danym momencie występuje zapotrzebowanie. Określenie tej potrzeby jest podstawą do podjęcia dalszych działań. 

REKLAMA

Po dokonaniu analizy rynku należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego kontrahenta. Dokonując wyboru potencjalnego kontrahenta należy przeprowadzić dokładną selekcję, dzięki której możliwe będzie wyłonienie najbardziej konkurencyjnego dostawcy usług. Każdej firmie zależy, aby przyszły kontrahent był firmą, która posiada wysoką pozycję na rynku, oferuje najwyższej jakości usługi oraz konkurencyjną ofertę cenową - ale jak sprawdzić, który w pełni sprosta wszystkim wymaganiom?

Zobacz: Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Oferta kontrahenta

REKLAMA

Pierwszym poziomem wyboru kontrahenta jest zazwyczaj oferta, która powinna dostarczyć szczegółowych informacji dotyczących świadczonych usług. Każda profesjonalna oferta powinna zawierać: wyszczególniony zakres usług standardowych oraz usług dodatkowych. Należy bardzo starannie przyjrzeć się pakietowi usług oferowanemu przez outsourcera, zwłaszcza na etapie porównywania ofert zdarza się, że dana usługa u jednego outsourcera jest usługą standardową zaś u innego dodatkową a co się z tym wiąże dodatkowo płatną. Informację o współpracy oraz cennik z zakresu tych usług a także informację o usługodawcy wraz z numerami telefonów i/lub adresami kontaktowymi do kompetentnych osób, które mogą udzielić odpowiedzi na ewentualne, dodatkowe pytania. 

Warto zwrócić także uwagę czy przygotowana przez firmę oferta uwzględnia wszystkie oczekiwania a także czy została przygotowana na czas i nie zawiera błędów. W przypadku, gdy na etapie ofertowania potencjalny klient otrzymuje niekompletne informacje czy też oferta przygotowana jest niestarannie bądź niechlujnie można wnioskować, że współpraca z dostawcą usługi będzie wyglądała niestety podobnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oferta powinna zawierać także portfolio aktualnych klientów firmy - lista firm ze zbliżonej branży czy sektora dobrze rokuje przy ewentualnej, przyszłej współpracy. Oznacza, to że outsourcer posiada doświadczenie w rozwiązywaniu problemów danej branży. Kolejnym punktem, który powinien znaleźć się w ofercie to referencje. Warto podjąć bezpośredni kontakt z konkretną firmą obsługiwaną przez outsourcera, dzięki temu można będzie zweryfikować terminowość, rzetelność oraz poziom świadczonych usług. 

Przed rozpoczęciem współpracy warto także złożyć wizytę potencjalnemu dostawcy, ale o tym jak powinno przebiegać spotkanie i na co zwrócić uwagę dowiedzą się Państwo z kolejnych publikacji.

Zobacz: Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA