Jeżeli uważa, że przyznane odszkodowanie jest za niskie lub nie słusznie dostał decyzje odmowną wówczas powinien złożyć pisemne odwołanie na decyzję zakładu ubezpieczeń kierując pismo do dyrektora jednostki wydającej decyzje.
W przypadku podtrzymania decyzji można złożyć odwołanie do jednostki nadrzędnej lub bezpośrednio do zarządu zakładu ubezpieczeń.
reklama
reklama
Jeśli jesteśmy przekonani, co do swoich argumentów w sprawie, możemy następnie złożyć pismo do Rzecznika Ubezpieczonych o podjęcie interwencji w sprawie odszkodowawczej. Jeżeli Rzecznik przychyli się do naszych argumentów wówczas skieruje pismo do zakładu ubezpieczeń w celu rozwiązania danego problemu .
Zobacz: Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej – sprawdź czym jest!
Jeżeli powyższe czynności nie przyniosą żądanego efektu pozostanie nam tylko skierowanie sprawy na drogę sądową i wówczas musimy liczyć się z kosztami.
Reasumując, cała droga odwoławcza jest czasochłonna i bardzo stresowa dla poszkodowanego, dlatego sugerujemy aktywne uczestniczenie w trakcie postępowania likwidacyjnego szkody, zbierania i przekazywania dokumentacji szkodowej.
Zobacz: Czy warto starać się o odszkodowanie?
Aby skutecznie uczestniczyć w postępowaniu likwidacyjnym możemy skorzystać z wyspecjalizowanych firm, które pomogą zebrać dokumentację niezbędną do wystąpienia roszczeniowego a następnie będą monitorowały przebieg postępowania likwidacyjnego szkody. Uchroni to poszkodowanego od sytuacji stresowych w kontaktach z likwidatorami w zakładach ubezpieczeń a doświadczenie i znajomość procedur spowoduje iż przedstawiciele takich firm potrafią przyspieszyć okres oczekiwania na decyzję .
Zobacz serwis: Odszkodowania