REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Work-life balance - jak go utrzymać?

telepraca, mama, dziecko, komputer, telepracownik, homeoffice/fot. Shutterstock
telepraca, mama, dziecko, komputer, telepracownik, homeoffice/fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Balans między obowiązkami domowymi a służbowymi może być zachowany, choć zdarzają się sytuację, iż nie jesteśmy w stanie poświęcić należytej uwagi bliskim. By móc rozgrodzić obie sfery życia i sprawić, aby nie kolidowały ze sobą zbyt często, możemy zastosować kilka sprawdzonych metod.

Wsparcie rodziny i bliskich

Pełnoetatowi pracownicy bardzo często mogą spotkać się z sytuacją, w której natłok pracy sprawia, że nie mogą spotkać się z bliskimi i rodziną. Wspaniale jest mieć wówczas przy sobie ludzi, którzy zrozumieją powagę sytuacji oraz wesprą nas ciepłym słowem i gestem. Powinni również odciążyć nas z niektórych obowiązków domowych, np. odbierania dzieci ze szkoły. W ten sposób nie tylko stworzymy trwałe i silne relacje z drugą osobą, oparte na zaufaniu i wsparciu, ale również będziemy w stanie utrzymać wysoki poziom efektywności w pracy.

REKLAMA

Odpowiednie wykorzystanie czasu

Zaplanowanie obowiązków w danym dniu to klucz do zachowania odpowiedniej równowagi pomiędzy środowiskiem domowym a pracą. Im lepiej jesteśmy zorganizowani, tym więcej mamy czasu, a co za tym idzie - możemy wykorzystać go do spędzenia z bliskimi. Ważne jest, aby wyeliminować z naszego otoczenia czynności i rzeczy, które kradną nasz czas, np. media społecznościowe. Jeśli coś jest nieproduktywne i nie ma dla nas wielkiego znaczenia, szkoda tracić na to czasu, rezygnując jednocześnie z rodziny bądź nie wypełniając powierzonego zadania służbowego. 

Priorytety

Priorytety zawodowe i rodzinne pozwalają określić hierarchię rzeczy oraz osób, które są dla nas ważne. Musimy pamiętać, że praca to nic innego jak sposób osiągnięcia potrzebnych środków do utrzymania rodziny. Z tego powodu to właśnie życie osobiste powinno być naszym priorytetem, bo to przez nie chodzimy do pracy, nie odwrotnie. Oczywiście mogą się zdarzać sytuacje, w których przez jakiś czas musimy poświęcić większą uwagę obowiązkom służbowym. Powinno się to jednak odbywać w oparciu o zasadę – „co mam zrobić jutro, zrobię dziś”.

Asertywność

Pielęgnowanie asertywności sprawi, iż o wiele łatwiej utrzymamy work-life balance. Nie powinniśmy się bać odmawiać wykonania obowiązków, zwłaszcza jeżeli mamy podstawy podejrzewać, iż są one nam zlecane bezprawnie. Ponadto, dzięki asertywności możemy uniknąć sytuacji, w których zostajemy obarczeni zbyt dużą ilością zadań o wysokim priorytecie wykonania.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA