REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Święta, Boże Narodzenie w firmie
Święta, Boże Narodzenie w firmie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Mamy dopiero połowę listopada ale już tu i ówdzie czuć i widać przygotowania do nadchodzącego Bożego Narodzenia i zakupowego szaleństwa. Dotyczy ono nie tylko osób prywatnych, ale również firm. Ciężko jednak oprzeć się wrażeniu, że wszystko już było, a znalezienie czegoś naprawdę oryginalnego graniczy z cudem. Co więc wybrać, jakim upominkiem zaskoczyć?

We wrześniu 2012 roku firma badawcza Deloitte przeprowadziła badanie z którego wynika, że Polacy najchętniej pod choinką znaleźliby kopertę z gotówką, książki, kosmetyki lub perfumy. Badanie zostało przeprowadzone w 18 krajach europejskich. W sondażu poproszono ponad 18,5 tysiąca osób w tym 784 osoby w Polsce o wypełnienie internetowej ankiety.

REKLAMA

Wraz z nadchodzącymi Świętami także pracodawcy zaczynają poszukiwania prezentów dla pracowników, klientów i kontrahentów. W sklepach i w Internecie można znaleźć setki ofert przy czym wybór z roku na rok jest praktycznie taki sam. A gdyby tak firmy odeszły od standardowego podejścia i postawiły na bardziej kreatywne pomysły…

Do rekomendowanych interaktywnych prezentów należą:

REKLAMA

- Kartki nawiązujące do logo lub wykorzystujące motyw z logo firmy, mające dzięki temu indywidualny charakter,
- Kartki interaktywne, ale „nie z ruszającą się choinką lub Św. Mikołajem”, a nawiązujące do specyfiki danej firmy czy też profilu działalności,
- Kartki w formie wideo z działalności firmy ze zdjęciami pracowników lub nagranymi życzeniami działów firmy lub prezesa w atrakcyjnej szacie graficznej,
- Kartki wirusowe angażujące obdarowywanego adresata. Na bazie otrzymanej kartki istnieje też możliwość stworzenia własnej i przesłania jej dalej,
- Spersonalizowane wiadomości MMS dostarczane wprost na urządzenia mobilne adresata,
- Gry o tematyce świątecznej, ale nawiązujące do tematyki usług lub produktów firmy, będące jednocześnie formą promocji oferty firmy.

Coraz częściej spotykamy się z zapytaniami od klientów odnośnie możliwości stworzenia pomysłowej kartki, aplikacji, animacji czy też filmiku odnośnie Świąt Bożego Narodzenia.  Przed Świętami, każdy z nas dostaje dziesiątki kartek Świątecznych na maila. Większość z kartek jest przez nas ignorowana i nie czytana, gdyż tylko niektóre wzbudzają naszą ciekawość i sympatię. Warto zadbać, by kartka świąteczna nawiązywała do logo/usług/produktów firmy lub jej wyróżników, a nie była tylko obrazkiem z choinką, prezentami czy Mikołajem. - mówi Michał Hryniszyn dyrektor w agencji interaktywnej Migomedia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwości jest wiele. Warto zadbać, aby przy okazji tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, to Państwa sposób złożenia życzeń został zapamiętany na długo.

Ulgi w PIT – w 2012 r. po staremu, zmiany dopiero od 2013 r.

Ulga internetowa 2013

Podatek VAT - zmiany 2013 / 2014

Kartka mailowa nie musi być nudna

Do najbardziej znanych aplikacji, które tworzone są przez firmy np. na Święta są na pewno wirtualne kartki świąteczne wysyłane drogą mailową. I choć pomysł jest już od dawna znany to czy na pewno w pełni wykorzystany?

Wszystko zależy od koncepcji i kreacji jaka zostanie stworzona. Można powiedzieć, „sky is the limit”. Tu jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, niekonwencjonalne podejście i pomysłowość twórcy. Wszystkie elementy takiej kartki muszą być zgodne z identyfikacją i profilem firmy, a dzięki temu na pewno nie będzie ona jedną z wielu… A może Twój pomysł na kartkę zamieni się w viral i podbije przedświąteczny eter?

Pamiętaj także o swojej stronie WWW

Należy pamiętać, że oprócz podarunków i życzeń rozsyłanych drogą mailową warto też zadbać o serwis internetowy firmy. Firmową stronę internetową można urozmaicić odpowiednią grafiką, wyskakującym okienkiem z życzeniami w formie kartki świątecznej czy też drobnymi ozdobnikami, które nawiążą do danej okazji. Będzie to znak, że firma zwraca uwagę i pamięta o swoich klientach czy współpracownikach w każdej sytuacji. Wiadomo przecież, że „diabeł tkwi w szczegółach”.

Postaw na multimedialność

Nie można zapomnieć o aplikacjach multimedialnych, które są coraz bardziej popularne. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację kiedy to w dniu Wigilii każdy z pracowników czy kontrahentów otrzyma spersonalizowanego MMS’a z życzeniami od firmy lub prezesa. Taka forma składania życzeń jest mało inwazyjna ponieważ wiadomość dostarczona zostanie wprost na urządzenie adresata, który to odbierze ją w momencie kiedy będzie miał na to czas. Są to małe gesty, ale jakże miłe i bardzo mocno wpływające i budujące pozytywny wizerunek firmy.


Zabaw się w reżysera…

Jeśli powyższe przykłady są już standardowo wykorzystywane w firmie, można pokusić się o coś więcej. Wystarczy pomyśleć nad stworzeniem interesujących, a zarazem zabawnych filmików czy animacji umieszczając w nich zdjęcia pracowników lub klientów… Coraz częściej można spotkać upominki właśnie w takiej formie. Co więcej cieszą się one dużą popularnością zarówno w oczach obdarowujących jak i obdarowywanych.

Masz ograniczony budżet? To żaden problem

Najczęstszą przeszkodą jaką można napotkać w momencie decyzji o wyborze upominków jest budżet. I tu po raz kolejny można pokazać zaletę interaktywnych prezentów. Powyższe przykłady są zdecydowanie tańsze w odniesieniu do standardowych podarunków. Wybierając interaktywne prezenty pomijamy koszt poczty, kuriera czy też oszczędzamy czas pracy pracownika, który miałby zająć się ich dostarczeniem. Dzięki Internetowi zrobimy to wszystko nie dość, że taniej to także szybciej, ciekawiej i unikając problemów i kosztów.

Nie bój się pójść krok do przodu…

Analizując opisane przykłady i argumenty na myśl nasuwa się prosty wniosek. Warto postawić na ciekawy i niestandardowy upominek, wykorzystując możliwości jakie dają nam najnowsze technologie. Taka forma na pewno nie pozostanie bez echa wśród osób które dostaną życzenia, grafikę, filmik lub inną aplikację stworzoną specjalnie dla nich. Dodatkowo możemy być pewni, że taki gest zostanie zapamiętany na długo i nie raz będzie tematem dyskusji. Możne też przyczynić się do pozyskania nowego klienta czy zlecenia. A czy nie jest to najważniejsze?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA