REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Święta, Boże Narodzenie w firmie
Święta, Boże Narodzenie w firmie
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Mamy dopiero połowę listopada ale już tu i ówdzie czuć i widać przygotowania do nadchodzącego Bożego Narodzenia i zakupowego szaleństwa. Dotyczy ono nie tylko osób prywatnych, ale również firm. Ciężko jednak oprzeć się wrażeniu, że wszystko już było, a znalezienie czegoś naprawdę oryginalnego graniczy z cudem. Co więc wybrać, jakim upominkiem zaskoczyć?

We wrześniu 2012 roku firma badawcza Deloitte przeprowadziła badanie z którego wynika, że Polacy najchętniej pod choinką znaleźliby kopertę z gotówką, książki, kosmetyki lub perfumy. Badanie zostało przeprowadzone w 18 krajach europejskich. W sondażu poproszono ponad 18,5 tysiąca osób w tym 784 osoby w Polsce o wypełnienie internetowej ankiety.

REKLAMA

Wraz z nadchodzącymi Świętami także pracodawcy zaczynają poszukiwania prezentów dla pracowników, klientów i kontrahentów. W sklepach i w Internecie można znaleźć setki ofert przy czym wybór z roku na rok jest praktycznie taki sam. A gdyby tak firmy odeszły od standardowego podejścia i postawiły na bardziej kreatywne pomysły…

Do rekomendowanych interaktywnych prezentów należą:

REKLAMA

- Kartki nawiązujące do logo lub wykorzystujące motyw z logo firmy, mające dzięki temu indywidualny charakter,
- Kartki interaktywne, ale „nie z ruszającą się choinką lub Św. Mikołajem”, a nawiązujące do specyfiki danej firmy czy też profilu działalności,
- Kartki w formie wideo z działalności firmy ze zdjęciami pracowników lub nagranymi życzeniami działów firmy lub prezesa w atrakcyjnej szacie graficznej,
- Kartki wirusowe angażujące obdarowywanego adresata. Na bazie otrzymanej kartki istnieje też możliwość stworzenia własnej i przesłania jej dalej,
- Spersonalizowane wiadomości MMS dostarczane wprost na urządzenia mobilne adresata,
- Gry o tematyce świątecznej, ale nawiązujące do tematyki usług lub produktów firmy, będące jednocześnie formą promocji oferty firmy.

Coraz częściej spotykamy się z zapytaniami od klientów odnośnie możliwości stworzenia pomysłowej kartki, aplikacji, animacji czy też filmiku odnośnie Świąt Bożego Narodzenia.  Przed Świętami, każdy z nas dostaje dziesiątki kartek Świątecznych na maila. Większość z kartek jest przez nas ignorowana i nie czytana, gdyż tylko niektóre wzbudzają naszą ciekawość i sympatię. Warto zadbać, by kartka świąteczna nawiązywała do logo/usług/produktów firmy lub jej wyróżników, a nie była tylko obrazkiem z choinką, prezentami czy Mikołajem. - mówi Michał Hryniszyn dyrektor w agencji interaktywnej Migomedia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwości jest wiele. Warto zadbać, aby przy okazji tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, to Państwa sposób złożenia życzeń został zapamiętany na długo.

Ulgi w PIT – w 2012 r. po staremu, zmiany dopiero od 2013 r.

Ulga internetowa 2013

Podatek VAT - zmiany 2013 / 2014

Kartka mailowa nie musi być nudna

Do najbardziej znanych aplikacji, które tworzone są przez firmy np. na Święta są na pewno wirtualne kartki świąteczne wysyłane drogą mailową. I choć pomysł jest już od dawna znany to czy na pewno w pełni wykorzystany?

Wszystko zależy od koncepcji i kreacji jaka zostanie stworzona. Można powiedzieć, „sky is the limit”. Tu jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, niekonwencjonalne podejście i pomysłowość twórcy. Wszystkie elementy takiej kartki muszą być zgodne z identyfikacją i profilem firmy, a dzięki temu na pewno nie będzie ona jedną z wielu… A może Twój pomysł na kartkę zamieni się w viral i podbije przedświąteczny eter?

Pamiętaj także o swojej stronie WWW

Należy pamiętać, że oprócz podarunków i życzeń rozsyłanych drogą mailową warto też zadbać o serwis internetowy firmy. Firmową stronę internetową można urozmaicić odpowiednią grafiką, wyskakującym okienkiem z życzeniami w formie kartki świątecznej czy też drobnymi ozdobnikami, które nawiążą do danej okazji. Będzie to znak, że firma zwraca uwagę i pamięta o swoich klientach czy współpracownikach w każdej sytuacji. Wiadomo przecież, że „diabeł tkwi w szczegółach”.

Postaw na multimedialność

Nie można zapomnieć o aplikacjach multimedialnych, które są coraz bardziej popularne. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację kiedy to w dniu Wigilii każdy z pracowników czy kontrahentów otrzyma spersonalizowanego MMS’a z życzeniami od firmy lub prezesa. Taka forma składania życzeń jest mało inwazyjna ponieważ wiadomość dostarczona zostanie wprost na urządzenie adresata, który to odbierze ją w momencie kiedy będzie miał na to czas. Są to małe gesty, ale jakże miłe i bardzo mocno wpływające i budujące pozytywny wizerunek firmy.


Zabaw się w reżysera…

Jeśli powyższe przykłady są już standardowo wykorzystywane w firmie, można pokusić się o coś więcej. Wystarczy pomyśleć nad stworzeniem interesujących, a zarazem zabawnych filmików czy animacji umieszczając w nich zdjęcia pracowników lub klientów… Coraz częściej można spotkać upominki właśnie w takiej formie. Co więcej cieszą się one dużą popularnością zarówno w oczach obdarowujących jak i obdarowywanych.

Masz ograniczony budżet? To żaden problem

Najczęstszą przeszkodą jaką można napotkać w momencie decyzji o wyborze upominków jest budżet. I tu po raz kolejny można pokazać zaletę interaktywnych prezentów. Powyższe przykłady są zdecydowanie tańsze w odniesieniu do standardowych podarunków. Wybierając interaktywne prezenty pomijamy koszt poczty, kuriera czy też oszczędzamy czas pracy pracownika, który miałby zająć się ich dostarczeniem. Dzięki Internetowi zrobimy to wszystko nie dość, że taniej to także szybciej, ciekawiej i unikając problemów i kosztów.

Nie bój się pójść krok do przodu…

Analizując opisane przykłady i argumenty na myśl nasuwa się prosty wniosek. Warto postawić na ciekawy i niestandardowy upominek, wykorzystując możliwości jakie dają nam najnowsze technologie. Taka forma na pewno nie pozostanie bez echa wśród osób które dostaną życzenia, grafikę, filmik lub inną aplikację stworzoną specjalnie dla nich. Dodatkowo możemy być pewni, że taki gest zostanie zapamiętany na długo i nie raz będzie tematem dyskusji. Możne też przyczynić się do pozyskania nowego klienta czy zlecenia. A czy nie jest to najważniejsze?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA