REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak płacić niższe rachunki za prąd w firmie?

Subskrybuj nas na Youtube
Oszczędzanie
Oszczędzanie

REKLAMA

REKLAMA

Wydatki na energię elektryczną to znaczna część wydatków administracyjnych firmy. Zgodnie z raportem Banku Światowego koszty energii w Polsce wzrosną do 2020 r. nawet o 20 proc.

Zużycie prądu, a tym samym jego koszty wraz z rozwojem gospodarczym rosną i dotykają przede wszystkim przedsiębiorstwa. Według danych PSE Operator z lutego br. zużycie energii elektrycznej w Polsce wzrosło o 7,3 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Oszczędność energii elektrycznej może znacząco zredukować wydatki firmy. Pierwszym krokiem powinno być ustalenie, gdzie tych oszczędności szukać.

- W firmie dużą część energii pobierają sprzęty elektroniczne. Myśląc o oszczędności prądu powinniśmy zwracać uwagę na urządzenia, które poprawią efektywność energetyczną – wyjaśnia Maciej Mączyński z firmy Schneider Electric.

Jednym z najbardziej energochłonnych miejsc w firmie są centra przetwarzania danych. Znajdujące się tam serwery przechowują kluczowe dla firmy informacje, dlatego ich bezpieczeństwo, również to związane z zasilaniem pozwalającym na nieprzerwaną pracę, jest bardzo istotne. Odpowiednio zaprojektowane centrum danych pozwala jednak na znaczną redukcję poboru mocy przez systemy zasilania i chłodzenia bez wpływu na działanie serwerów. 

REKLAMA

- Zużycie energii przez systemy zasilania i chłodzenia w centrach danych stanowi 50% zużycia energii elektrycznej. Odpowiednio zaprojektowana serwerownia wykorzystująca rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną pozwala na redukcję poboru mocy nawet o 30% - wyjaśnia Maciej Mączyński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Kryzys gospodarczy jest już w Polsce

Sposoby na oszczędności

Ważnym zadaniem oprócz inwestycji w urządzenia zwiększające efektywność energetyczną jest zmiana myślenia i wyrobienie nowych nawyków.

  • Oświetlenie – wyłączaj oświetlenie gdy wychodzisz na spotkanie lub na lunch, a w szczególności gdy idziesz do domu.
  • Komputery – wyłączaj komputer na noc. Ustaw monitory w taki sposób, aby przechodziły w stan hibernacji po wykryciu braku aktywności. Zużywają one dwie trzecie energii wymaganej przez komputery.
  • Recykling - używaj wszystkich dostępnych urządzeń do recyklingu – papieru, szkła, plastiku, baterii, itd.
  • Urządzenia osobiste i komfort – optymalizuj ogrzewanie i chłodzenie. Stosuj ogólne zasady oszczędnego użytkowania – używaj termostatów lub regulacji ogrzewania/klimatyzacji w taki sposób aby unikać otwierania okien.
  • Uruchamianie sprzętu – sprawdź, czy istnieją odpowiednie procedury unikania przekroczeń poboru mocy.
  • Wyłączanie sprzętu – sprawdź, czy istnieją odpowiednie procedury wyłączania urządzeń po zakończeniu zmiany. Gdy fotokopiarki nie są używane, przełączaj je w tryb hibernacji i wyłączaj pod koniec dnia. Kopiarka pozostawiona  w stanie włączenia na noc zużywa tyle energii, ile potrzebuje na wykonanie 1500 kopii.

Polecamy: Zapis windykacyjny – nie tylko dla przedsiębiorców

Źródło: apc.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

REKLAMA

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

REKLAMA

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA