REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak się ma rynek wynajmu długoterminowego

Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Jak się ma rynek wynajmu długoterminowego
Jak się ma rynek wynajmu długoterminowego

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze półrocze 2010 roku było dla wynajmu aut firmowych okresem przegrupowań na rynku oraz porządkowania „własnego portfela”. Jak podaje Instytut Keralla Research - zmniejszyła się liczba klientów, nastąpiła migracja z zarządzania do full service leasingu.

Liczba samochodów firmowych używanych w wynajmie wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o zaledwie 0,5 proc., co sprawiło, że II kwartał br. zamknięto wynikiem ponad 131 tys. firmowych pojazdów w outsourcingu. Branża CFM potrzebowała około sześciu miesięcy, by odbudować spadki notowane w krytycznej końcówce poprzedniego roku.

REKLAMA

REKLAMA

Przedłużanie kontraktów i pozyskiwanie nowych klientów nie było jednak w ostatnim okresie proste. W każdym razie nie dla wszystkich. Dla objętych badaniem Instytutu Keralla Research 41 spółek oferujących full service leasing – 14 uzyskało równoczesny wzrost liczby aut i klientów; 16 firm utrzymało status quo, 6 spółek zanotowało spadki w obu kategoriach. Trzy firmy straciły znacząco klientów, ale zyskały na rozmiarach flot. Dwie odwrotnie – pozyskało nowych klientów, ale nie utrzymały flot na poprzednim poziomie.

Wśród klientów wydatkujących na usługę zewnętrznego zarządzania autami dominują posiadacze wariantu full service leasing. W drugim kwartale liczba aut w tej usłudze wrosła o blisko 3 % do 97,7 tys.

Po pierwszych dwóch kwartałach 2010 r. lider polskiej branży wynajmu długoterminowego zawarł ponad 30 nowych umów full service leasingu m. in. z takimi firmami, jak Agencja Ochrony Juwentus, Alma Market, Empik, Eden Springs i Wincor Nixdorf. W porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. w usłudze wynajmu długoterminowego wygenerował 12,4 proc. wzrost. To było rekordowe półrocze pod względem naszej sprzedaży korporacyjnej.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Choć nie ma jeszcze oficjalnego podsumowania branży leasingu i wynajmu długoterminowego za III kwartały tego roku, to można powoli prognozować jego wyniki. Jak podaje w najnowszych raportach Instytut Monitorowania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR - we wrześniu sprzedaż samochodów osobowych wzrosła i to aż o 23,4% w porównaniu do sierpnia i o 12,13% w porównaniu do września ubiegłego roku. W sumie producenci poinformowali o sprzedaży niemal 28 tysięcy aut.

Lepsze wyniki uzyskane przez producentów w miesiącu przyczyniły się do poprawy wyników skumulowanych, chociaż wciąż odniesione do rezultatów uzyskanych w analogicznym okresie 2009 roku wykazują spadek.

Niemniej jednak, w okresie styczeń – wrzesień 2010 dealerzy i producenci sprzedali 233 326 samochodów, o 2,58% mniej niż w rok wcześniej. Pomimo utrzymującego się spadku, wynik ten należy uznać za dobry, gdyż jeszcze miesiąc wcześniej spadek oscylował wokół poziomu 5%.

Polecamy: serwis Samochód

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA