Jak się ma rynek wynajmu długoterminowego
REKLAMA
REKLAMA
Liczba samochodów firmowych używanych w wynajmie wzrosła w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o zaledwie 0,5 proc., co sprawiło, że II kwartał br. zamknięto wynikiem ponad 131 tys. firmowych pojazdów w outsourcingu. Branża CFM potrzebowała około sześciu miesięcy, by odbudować spadki notowane w krytycznej końcówce poprzedniego roku.
REKLAMA
REKLAMA
Przedłużanie kontraktów i pozyskiwanie nowych klientów nie było jednak w ostatnim okresie proste. W każdym razie nie dla wszystkich. Dla objętych badaniem Instytutu Keralla Research 41 spółek oferujących full service leasing – 14 uzyskało równoczesny wzrost liczby aut i klientów; 16 firm utrzymało status quo, 6 spółek zanotowało spadki w obu kategoriach. Trzy firmy straciły znacząco klientów, ale zyskały na rozmiarach flot. Dwie odwrotnie – pozyskało nowych klientów, ale nie utrzymały flot na poprzednim poziomie.
Wśród klientów wydatkujących na usługę zewnętrznego zarządzania autami dominują posiadacze wariantu full service leasing. W drugim kwartale liczba aut w tej usłudze wrosła o blisko 3 % do 97,7 tys.
Po pierwszych dwóch kwartałach 2010 r. lider polskiej branży wynajmu długoterminowego zawarł ponad 30 nowych umów full service leasingu m. in. z takimi firmami, jak Agencja Ochrony Juwentus, Alma Market, Empik, Eden Springs i Wincor Nixdorf. W porównaniu z analogicznym okresem 2009 r. w usłudze wynajmu długoterminowego wygenerował 12,4 proc. wzrost. To było rekordowe półrocze pod względem naszej sprzedaży korporacyjnej.
Polecamy: Jak założyć własną firmę
REKLAMA
Choć nie ma jeszcze oficjalnego podsumowania branży leasingu i wynajmu długoterminowego za III kwartały tego roku, to można powoli prognozować jego wyniki. Jak podaje w najnowszych raportach Instytut Monitorowania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR - we wrześniu sprzedaż samochodów osobowych wzrosła i to aż o 23,4% w porównaniu do sierpnia i o 12,13% w porównaniu do września ubiegłego roku. W sumie producenci poinformowali o sprzedaży niemal 28 tysięcy aut.
Lepsze wyniki uzyskane przez producentów w miesiącu przyczyniły się do poprawy wyników skumulowanych, chociaż wciąż odniesione do rezultatów uzyskanych w analogicznym okresie 2009 roku wykazują spadek.
Niemniej jednak, w okresie styczeń – wrzesień 2010 dealerzy i producenci sprzedali 233 326 samochodów, o 2,58% mniej niż w rok wcześniej. Pomimo utrzymującego się spadku, wynik ten należy uznać za dobry, gdyż jeszcze miesiąc wcześniej spadek oscylował wokół poziomu 5%.
Polecamy: serwis Samochód
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.