REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ranking kredytów gotówkowych - wrzesień 2010

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Halina Kochalska
Analityk Gold Finance
Łatwiej też obecnie zaciągnąć pożyczkę osobie prowadzącej działalność gospodarczą lub klientowi bez jakiejkolwiek historii kredytowej.
Łatwiej też obecnie zaciągnąć pożyczkę osobie prowadzącej działalność gospodarczą lub klientowi bez jakiejkolwiek historii kredytowej.

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku pożyczek gotówkowych mamy odwilż. Oznacza to, że łatwiej uzyskać kredyt na osobiste wydatki, choć o większych ustępstwach ze strony banków nie ma mowy.

Pożyczki gotówkowe zaczęły tanieć

REKLAMA

Wygląda na to, że klienci mają już za sobą szczyt wysokich wycen kredytów gotówkowych. Wprawdzie o spektakularnych spadkach kosztów nie ma mowy, ale niewielkie ustępstwa ze strony banków już są – wynika z najnowszego rankingu kredytów gotówkowych przeprowadzonego przez firmę doradztwa finansowego Gold Finance. Co ważniejsze, widać, że minął też okres podnoszenia poprzeczki zainteresowanym kredytowaniem celów konsumpcyjnych. Polityka kredytowa jest stopniowo liberalizowana. Najlepiej odczuwają to osoby starające się o kredyt w banku, z którym wcześniej nie miały żadnych relacji. Takich osób jeszcze na początku roku większość instytucji unikała jak ognia.

REKLAMA

Łatwiej też obecnie zaciągnąć pożyczkę osobie prowadzącej działalność gospodarczą lub klientowi bez jakiejkolwiek historii kredytowej. Odwilż na rynku kredytów konsumpcyjnych sygnalizuje także rosnąca liczba reklam pożyczek gotówkowych. Takiego wysypu telewizyjnych spotów nie było co najmniej od roku.

Przeczytaj także: Kredyty konsumpcyjne chętnie reklamowane

Klientom dobrze wróży także fakt, że sami bankowcy są pełni optymizmu co do sprzedaży kredytów konsumpcyjnych. Jak wynika z badań Pentora (w ramach wskaźnika Pengab) we wrześniu sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wzrosła w 61 proc. placówek, a przedstawiciele 74 proc. ankietowanych oddziałów spodziewają się dalszego wzrostu w najbliższym czasie. Co nie mniej istotne, wrzesień jest drugim miesiącem w którym przynajmniej w ocenach bankowców nie rośnie wartość nieregularnych, czyli nie spłacanych na czas kredytów. Nie zmienia to faktu, że osoby które w Biurze Informacji Kredytowej mają na koncie negatywne wpisy, wciąż nie mają po co fatygować się do banku.

Średni koszt 10 tys. zł kredytu na 3 lata spadł do 3,1 tys. zł

We wrześniu całkowity koszt pożyczki gotówkowej w wysokości 10 tys. zł, zaciąganej na 3 lata wynosił dla klienta znanego 3097 zł. Było to o niecałe 30 zł mniej niż na koniec czerwca. W naszym zestawieniu bierzemy pod uwagę warunki kredytowania 4-osobowej rodziny z miesięcznymi wpływami 6 tys. zł. Do rat doliczamy skredytowanie ewentualnych koniecznych prowizji i ubezpieczeń. Jeszcze bardziej, bo o ponad 100 zł, spadł koszt pożyczki dla osoby, która nie miała wcześniej relacji z bankiem - z 3373 zł na 3262 zł. Spadki nie są już tak znaczące jak w II kwartale. Wtedy średnie koszty obniżyły się odpowiednio o ok. 100 zł dla znanych klientów i ok. 200 zł dla nieznanych klientów. Jednak odwilż na rynku kredytów konsumpcyjnych postępuje. Stałej jednolitej polityki na razie jednak nie ma. Gdy część banków obniża ceny, to inne po okresowych promocjach znów podwyższają koszty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sześć banków przecenia oferty dla nieznanych, a pięć dla znanych klientów

REKLAMA

Na 25 ankietowanych przez Gold Finance banków koszty kredytów dla znanych sobie klientów obniżyło we wrześniu pięć instytucji. Jednocześnie w dwóch bankach ceny poszły w górę. Bardziej jednolite podejście prezentują banki w stosunku do nowych klientów. Koszt oferty dla nich obniżyło w ostatnich tygodniach sześć instytucji.

Dla osoby, która chce pożyczyć 10 tys. zł na 3 lata i ma już relacje z bankiem, taniej jest w BNP Paribas Fortis. W BNP prowizja spadła z 5 proc. do zera, choć oprocentowanie z 8,9 proc. wzrosło do 9,9 proc. Prowizja spadła też w Kredyt Banku (z 4 do 1 proc.). W mBanku prowizja obniżyła się z 4 do 0 proc., na dodatek przy jednoczesnej niewielkiej obniżce ubezpieczenia. Pozwoliło to bankowi przesunąć się w rankingu o kilka oczek w górę. Na zniżkę oprocentowania z maksymalnej stawki 20 do 18,99 proc. zdecydował się także Raiffeisen Bank. Jednocześnie jednak oferty dla stałych klientów podrożały w Pocztowym i Getin Noble Banku. W pierwszym banku w górę sporo poszło ubezpieczenie, a w Getin Banku spadła prowizja i nieznacznie wzrosło oprocentowanie.

W przypadku kredytów dla nowych klientów oferty od końca czerwca staniały w Alior Banku, BNP Paribas Fortis, DnB Nord, Kredyt Banku, MultiBanku i Raiffeisen Banku.

Najatrakcyjniejsze oferty w BNP Paribas, BZ WBK, Aliorze i Polbanku

Na pierwszej pozycji rankingu Gold Finance dla znanego klienta utrzymała się we wrześniu oferta kredytu z BNP Paribas Fortis z kosztem 1599 zł i ratą 322 zł. Bank za tyle samo pożyczy 10 tys. zł na 3 lata znanym i nieznanym klientom. Drugie miejsce w kategorii „oferta dla swoich klientów” przypadło BZ WBK, a trzecie Millennium. Czwarty jest Polbank i Euro Bank. W obu koszt całkowity kredytu wynosi ok. 2300 zł, a rata 342 zł. Średnia rata dla tej kategorii klientów to 365 zł, a pełny koszt kredytu 3097 zł.

W grupie ofert dla klientów „z ulicy” średnia rata wynosi 367 zł, a pełny koszt kredytu to 3262 zł. W najatrakcyjniejszej propozycji - BNP Paribas Fortis - rata sięga 322 zł, a koszt 1599 zł. Na drugim miejscu jest Alior, a obok Polbank. Raty w tych bankach wynoszą 342 zł, a pełny koszt to ok. 2300 zł. Pierwszy i trzeci bank mają taką samą ofertę dla znanych i nieznanych klientów, a drugi (Alior) wręcz faworyzuje nowych klientów. Na czwartej pozycji znalazła się propozycja BZ WBK (2553 zł – koszt całkowity), a za nią Allianz Bank (2612 zł – koszt całkowity) oraz Getin Noble Bank (2773 zł).

Średni koszt pożyczenia 3 tys. zł na rok waha się od 355 do 365 zł

W przypadku mniejszych kredytów, 3 tys. zł pożyczanych na rok, dla naszej modelowej 4-osobowej rodziny z wpływami 6 tys. zł netto średnia rata w 23 bankach waha się w granicach 280 zł. Średni całkowity koszt to odpowiednio 355 zł dla klientów znanych bankowi i 365 zł dla nowych.

Polecamy: Kalkulator rat kredytu

Zainteresowani kredytami powinni pamiętać, że szczególnie przy krótko spłacanych pożyczkach bardzo duże znaczenie ma wysokość prowizji i dodatkowych kosztów jednorazowych.

Najtaniej 3 tys. zł pożyczy swojemu klientowi BNP Paribas Fortis z ratą 264 zł i pełnym kosztem 163 zł, koszty kolejnych ofert są bardzo wyrównane. Od 274 do 276 zł raty (zawiera skredytowaną ewentualną prowizję i ubezpieczenia) zapłaci klient Polbanku, Euro Banku, Allianz Banku, Kredyt Banku, Getin Noble Banku, Citi Handlowego i Nordea Banku.

Gdy klient idzie po kredyt do nowego dla siebie banku, najkorzystniejszą ofertę również dostanie w BNP Paribas Fortis – 264 zł raty. Tuż za nim jest Alior Bank z ratą 268 zł, niższą nawet niż dla swoich klientów. Na kolejnych pozycjach z bardzo wyrównanymi warunkami znajdują się Getin Noble Bank, Polbank, Euro Bank, Allianz, Kredyt Bank, Nordea i Citi Handlowy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA