REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Moneyback, czyli zysk z używania karty płatniczej

Paweł Majtkowski
Analityk Expandera

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce pojawiły się już karty płatnicze, których używanie może przynosić zysk. A to za sprawą usługi nazywanej moneyback (nie mylić z cahsback, usługą polegającą na wypłacie niewielkich kwot gotówki z rachunku karty, podczas robienia zakupów w sklepie).

REKLAMA

Moneyback jest znany na światowym rynku kart właściwie już od ponad 20 lat, jednak polscy użytkownicy kart musieli na niego czekać aż do tego roku. Jego istota to zwrot klientowi przez bank wydający kartę części kwoty nią wydatkowanej. Najczęściej wynosi 1%, czyli wydatek 10 tys. zł jest premiowany zwrotem kwoty 100 zł. Nie jest to dużo, ale osoby aktywnie używające kart mogą rocznie zarobić, czy też raczej oszczędzić, nawet kilkaset złotych.

REKLAMA

Pieniądze od banku nie są jednak prezentem, ale zwrotem części pieniędzy, które bank otrzymuje w formie prowizji za płatności kartą. W wypadku każdej płatności kartą przyjmujący ją sklep jest obciążany prowizją. Wynosi ona przeciętnie 2-2,5% wartości transakcji. Ta kwota jest później dzielona pomiędzy centrum zajmujące się autoryzacją kart, organizację płatniczą Visa lub MasterCard oraz bank wydający kartę. Po podziale, do banku wydającego kartę, trafią około 1,2-1,5% wartości transakcji. W przypadku moneyback większość tej kwoty trafia do klienta, jednak bank i tak zarabia pozostawiając sobie pozostałą część prowizji.

Dlaczego polskie banki zdecydowały się na moneyback, choć dotychczas zostawiały sobie cały zysk wypracowany kartą przez klienta? Wszystkiemu winna bankowa konkurencja i walka o klienta. Aby go przyciągnąć banki są gotowe zaoferować różne innowacyjne usługi. Klient, który ma do wyboru taką sama kartę ze zwrotem gotówki i bez, o zbliżonych pozostałych parametrach, wybierze tą wyposażoną w dodatkową funkcjonalność.

Moneyback w Polsce jest już dostępny w zarówno w wypadku kart kredytowych, jak i debetowych. W przypadku tych pierwszych 1% zwrotu możemy otrzymać w wypadku karty kredytowej Alior Banku oraz karty Polbanku wydawanej razem z siecią komórkową Era.

REKLAMA

W przypadku kart debetowych – dołączonych do rachunku – jako pierwszy ofertę z moneyback wprowadził Bank Zachodni WBK. Kartę „Wydawaj i zarabiaj” bank reklamował osobą trenera Leo Beenhakkera. Podobna ofertę przedstawił niedawno także Alior Bank.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zanim zdecydujemy się na kartę z moneyback, warto się upewnić, że nie jest on tylko promocją. Zwrot pieniędzy jest bowiem bardzo wdzięcznym narzędziem bankowego marketingu. Taki mechanizm wykorzystano na przykład w przypadku karty Furora Lukas Banku. Oferuje ona aż 5% zwrotu, ale tylko w okresie promocji (do końca stycznia 2009). Potem zwrot będzie obejmował 1%, ale tylko w przypadku zakupów dokonanych u partnerów programu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA