REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdy liczy się prestiż - Karty kredytowe dla VIP-ów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Roman Przasnyski
Główny analityk Gold Finance.

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku lat banki na masową skalę „obdarowują” klientów wszelkiego rodzaju kartami kredytowymi. Przysyłają je „nieproszone” do domu, wydają przy okazji udzielania kredytu, do rachunku oczywiście karta jest niemal „obowiązkowa”.

REKLAMA

Do nowej karty, banki przydzielają niewielki choćby limit kredytowy bez sprawdzania zdolności kredytowej klienta i konieczności przedstawiania jakichkolwiek dokumentów, poza dowodem osobistym. Nic dziwnego, bo korzystanie z kart kredytowych to dla nich niezły interes. Kredyt zaciągany za ich pomocą jest albo darmowy albo najdroższy na rynku. Jeśli umiejętnie korzysta się z karty kredytowej, wykorzystując okresy bezodsetkowe, klient zyskuje i wielką wygodę i nie oprocentowany kredyt. Ale wielu też korzysta z niego tak, jak ze zwykłego kredytu, bo „wziąć” go bardzo łatwo. Jednak trzeba za niego słono płacić.

REKLAMA

Wśród części klientów pojawiła się moda na posiadanie wielu kart, którymi można „błysnąć”, wyciągając niezbyt dyskretnie portfel w towarzystwie. Jednak są też karty zupełnie innego rodzaju, choć działają tak samo, jak inne. To elitarne karty dla najbogatszych i czasem starannie dobieranych klientów. O te najbardziej elitarne trudno się nawet klientowi ubiegać. To bank wybiera osobę, której chce taką kartę wręczyć. Niby tak samo, jak w przypadku kart „masowych”, ale jakże inaczej.

REKLAMA

Gdy liczy się prestiż koszty nie grają tak istotnej roli. Toteż za wydanie i użytkowanie kart dla VIP-ów trzeba sporo zapłacić. Kilkaset złotych rocznie to standard. Zresztą koszty te prestiżowym klientom szybko się zwracają, choćby dzięki możliwości korzystania z wielu dodatkowych usług bardzo ułatwiających życie i oszczędzających czas, a także odciążających od wykonywania wielu technicznych czynności, jak choćby zamówienie stolika w kawiarni, czy biletów do teatru. Dla osób zamożnych nie ma też wielkiego znaczenia wysokość odsetek płaconych od kredytu na karcie. Najczęściej tych odsetek po prostu nigdy nie płacą, korzystając z okresów bezodsetkowych. Prestiżowych kart nie dostają przecież klienci, którzy pieniędzy nie mają. Chodzi tylko o to, by mogli z nich korzystać w dogodny sposób. I do tego właśnie potrzebna im jest nie tylko prestiżowa, ale wygodna w użyciu i wielofunkcyjna karta kredytowa.

W sporządzonym przez nas zestawieniu (w załączniku pod zdjęciem) punkty poszczególnym kartom były przyznawane w nieco odmienny sposób, niż w przypadku kart masowych. Więcej punktów przyznawaliśmy za trudniejszą możliwość uzyskania karty. Jeśli inicjatywę w tej kwestii ma wyłącznie bank, przyznawaliśmy dwa punkty, im karta „powszechniej” dostępna, tym punktacja niższa. Podobnie jeśli chodzi o opłaty. Im wyższe, tym punktów więcej. Przy oprocentowaniu kredytu pozostaliśmy przy tradycyjnej ocenie, czyli im mniejsze, tym lepiej. Największą liczbę punktów przyznawaliśmy za wysokość dostępnego limitu kredytowego oraz wymagania co do wysokości dochodu lub kapitału, posiadanego przez klienta. Zrezygnowaliśmy natomiast z punktowania za usługi dodatkowe, udostępniane przez banki posiadaczom prestiżowych kart. We wszystkich przypadkach są one bardzo zbliżone, zarówno jeśli chodzi o zakres ubezpieczenia, możliwość zwiększenia limitu kredytowego w nagłych przypadkach, usług typu concierge, rabatów przy zakupach, możliwości korzystania z VIP-owskich saloników w czasie podróży i wielu innych. Ich zakres jest naprawdę bardzo szeroki. Zresztą i cała stawka prezentowanych w zestawieniu kart jest dość wyrównana. Choć różnice w punktacji wydają się spore, to w praktycznym korzystaniu z tych kart aż tak widoczne nie są.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA