REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gdy liczy się prestiż - Karty kredytowe dla VIP-ów

Roman Przasnyski
Główny analityk Gold Finance.

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku lat banki na masową skalę „obdarowują” klientów wszelkiego rodzaju kartami kredytowymi. Przysyłają je „nieproszone” do domu, wydają przy okazji udzielania kredytu, do rachunku oczywiście karta jest niemal „obowiązkowa”.

REKLAMA

Do nowej karty, banki przydzielają niewielki choćby limit kredytowy bez sprawdzania zdolności kredytowej klienta i konieczności przedstawiania jakichkolwiek dokumentów, poza dowodem osobistym. Nic dziwnego, bo korzystanie z kart kredytowych to dla nich niezły interes. Kredyt zaciągany za ich pomocą jest albo darmowy albo najdroższy na rynku. Jeśli umiejętnie korzysta się z karty kredytowej, wykorzystując okresy bezodsetkowe, klient zyskuje i wielką wygodę i nie oprocentowany kredyt. Ale wielu też korzysta z niego tak, jak ze zwykłego kredytu, bo „wziąć” go bardzo łatwo. Jednak trzeba za niego słono płacić.

REKLAMA

Wśród części klientów pojawiła się moda na posiadanie wielu kart, którymi można „błysnąć”, wyciągając niezbyt dyskretnie portfel w towarzystwie. Jednak są też karty zupełnie innego rodzaju, choć działają tak samo, jak inne. To elitarne karty dla najbogatszych i czasem starannie dobieranych klientów. O te najbardziej elitarne trudno się nawet klientowi ubiegać. To bank wybiera osobę, której chce taką kartę wręczyć. Niby tak samo, jak w przypadku kart „masowych”, ale jakże inaczej.

REKLAMA

Gdy liczy się prestiż koszty nie grają tak istotnej roli. Toteż za wydanie i użytkowanie kart dla VIP-ów trzeba sporo zapłacić. Kilkaset złotych rocznie to standard. Zresztą koszty te prestiżowym klientom szybko się zwracają, choćby dzięki możliwości korzystania z wielu dodatkowych usług bardzo ułatwiających życie i oszczędzających czas, a także odciążających od wykonywania wielu technicznych czynności, jak choćby zamówienie stolika w kawiarni, czy biletów do teatru. Dla osób zamożnych nie ma też wielkiego znaczenia wysokość odsetek płaconych od kredytu na karcie. Najczęściej tych odsetek po prostu nigdy nie płacą, korzystając z okresów bezodsetkowych. Prestiżowych kart nie dostają przecież klienci, którzy pieniędzy nie mają. Chodzi tylko o to, by mogli z nich korzystać w dogodny sposób. I do tego właśnie potrzebna im jest nie tylko prestiżowa, ale wygodna w użyciu i wielofunkcyjna karta kredytowa.

W sporządzonym przez nas zestawieniu (w załączniku pod zdjęciem) punkty poszczególnym kartom były przyznawane w nieco odmienny sposób, niż w przypadku kart masowych. Więcej punktów przyznawaliśmy za trudniejszą możliwość uzyskania karty. Jeśli inicjatywę w tej kwestii ma wyłącznie bank, przyznawaliśmy dwa punkty, im karta „powszechniej” dostępna, tym punktacja niższa. Podobnie jeśli chodzi o opłaty. Im wyższe, tym punktów więcej. Przy oprocentowaniu kredytu pozostaliśmy przy tradycyjnej ocenie, czyli im mniejsze, tym lepiej. Największą liczbę punktów przyznawaliśmy za wysokość dostępnego limitu kredytowego oraz wymagania co do wysokości dochodu lub kapitału, posiadanego przez klienta. Zrezygnowaliśmy natomiast z punktowania za usługi dodatkowe, udostępniane przez banki posiadaczom prestiżowych kart. We wszystkich przypadkach są one bardzo zbliżone, zarówno jeśli chodzi o zakres ubezpieczenia, możliwość zwiększenia limitu kredytowego w nagłych przypadkach, usług typu concierge, rabatów przy zakupach, możliwości korzystania z VIP-owskich saloników w czasie podróży i wielu innych. Ich zakres jest naprawdę bardzo szeroki. Zresztą i cała stawka prezentowanych w zestawieniu kart jest dość wyrównana. Choć różnice w punktacji wydają się spore, to w praktycznym korzystaniu z tych kart aż tak widoczne nie są.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA