REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Karty w systemie motywacyjnym firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Remigiusz W. Kaszubski

REKLAMA

REKLAMA

Karty płatnicze w przedsiębiorstwie mogą pełnić dodatkową funkcję motywacyjną. Oprócz kart firmowych, motywatorami mogą być również karty podarunkowe.

W odniesieniu do kart określanych mianem firmowych najczęstszym przypadkiem jest taki, w którym posiadaczem karty jest przedsiębiorca, który zawierając umowę o kartę płatniczą wskazuje użytkowników, na rzecz których zostaną wydane karty dodatkowe. Karty te mogą zostać wydane również w trakcie trwania umowy, przy zastrzeżeniu, iż umowa z wydawcą dopuszcza tego rodzaju możliwość, jak również istnieje wola wystąpienia z tego rodzaju wnioskiem po stronie posiadacza karty. W przypadku dodatkowych kart firmowych możemy wyodrębnić co najmniej dwie kategorie tych kart.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszą można określić jako karty uniwersalne, drugą grupę jako karty profilowane czy też o wąskim zastosowaniu. Pierwszą z grup najłatwiej scharakteryzować na przykładzie kart wydawanych dla osób będących upoważnionymi do reprezentowania ogólnych interesów przedsiębiorców. Najczęściej będą to osoby zasiadające w organach osób prawnych.

Obecnie powszechną praktyką jest wydawanie takim osobom kart płatniczych w celu ułatwienia prowadzenia rozliczeń z tytułu wydatków reprezentacyjnych, związanych z podróżami służbowymi czy też rozliczaniem innych doraźnych zobowiązań przedsiębiorcy.

REKLAMA

Do drugiej grupy kart firmowych - kart, które nazwaliśmy profilowanymi, zaliczamy te, które wydawane są pracownikom, którzy w związku z wypełnianiem obowiązków służbowych są zobowiązani do prowadzenia rozliczeń w imieniu reprezentowanej firmy. Najczęściej są to pracownicy zatrudnieni w przedsiębiorstwach spedycyjnych i transportowych, którzy dzięki kartom płatniczym są w stanie w formie bezgotówkowej pokrywać koszty zakupu paliwa czy korzystania z autostrad. Szczególnie ważne jest to w przypadku firm oferujących usługi w skali międzynarodowej, gdyż w ten sposób pracownik nie musi posiadać gotówki w walucie różnych krajów.

Jako drugą przykładową kategorię pracowników, dla których możliwość korzystania z karty płatniczej stanowi znaczne ułatwienie w prowadzeniu rozliczeń, są pracownicy odpowiedzialni za zaopatrzenie. Z punktu widzenia przedsiębiorcy możliwość wydawania karty dla pracowników i przyznawanie im statusu użytkowników kart ma również niewątpliwe zalety. Jako przykładowe podać można wzrost bezpieczeństwa pracowników, poprzez brak konieczności posiadania przez nich znaczących nierzadko ilości gotówki oraz ułatwienie i przyspieszenie kontroli wydatków dokonywanych przez pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karty podarunkowe

Przy okazji kart wydawanych na rzecz pracowników można wspomnieć również o możliwości wykorzystania, innych niż karty, elektronicznych instrumentów płatniczych - kart przedpłaconych, nazywanych również podarunkowymi.

Warto wiedzieć, że te elektroniczne instrumenty płatnicze mogą stanowić interesujący element w zakresie motywacji pracowników. Należy jednak podkreślić, iż w tym przypadku nie mamy do czynienia z kartami płatniczymi, a więc w chwili przekazania tego typu karty do dyspozycji pracownika nie staje się on jej użytkownikiem ani posiadaczem, z punktu widzenia przepisów ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych.

Porównaj oferyt banków

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

REKLAMA

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA