REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co-branded, czyli karty wspólnych marek

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paweł Majtkowski
Analityk Expandera

REKLAMA

REKLAMA

Karty wspólnych marek, nazywane też kartami co-branded, to karty wydawane przez banki we współpracy z inną instytucją partnerską, która posiada silną i zakorzenioną pozycję na rynku. Jeszcze kilka lat temu oferta takich kart w Polsce była bardzo uboga. Teraz już prawie każdy bank ma w ofercie kartę co-brandową.

Kart kredytowych na rynku jest ponad 8,5 miliona, a do końca roku liczba kart w portfelach Polaków może przekroczyć 10 mln. Więcej kart na rynku to coraz poważniejsze problemy banków w sprzedaży nowych kart. Bankowcom trudno namówić klienta na kolejną kartę, jeśli już użytkuje on trzy inne. A takich klientów, szczególnie w dużych miastach, przybywa.

REKLAMA

Banki korzystają zatem z popularności innych marek dla promocji swoich własnych produktów i dzięki temu docierają do osób, do których innymi kanałami, to niemożliwe lub zbyt kosztowne. Wiele z kart co-branded to karty programów lojalnościowych, oferujące klientom nagrody za aktywne używanie.

Porównaj oferty banków

Partner w chmurach

REKLAMA

Widać także, że banki poszukują produktów, które mogłyby konkurować z kartami wspólnych marek i programami lojalnościowymi. Jednym z nich jest rachunek bankowy Wydajesz i Zarabiasz w Banku Zachodnim WBK. Korzystając z niego można otrzymać zwrot 1 proc. kwoty wydanej z użyciem dołączonej do rachunku karty. Jest to znacznie więcej, niż banki zwracają klientom w postaci nagród w większości programów lojalnościowych.

Linie lotnicze zawsze należały do pionierów wydawania kart wspólnych marek. Jedną z pierwszych kart tego typu na naszym rynku była karta wydawana przez LOT z bankiem Pekao. Ta współpraca nie dotrwała jednak do dziś, LOT wydaje obecnie swoje karty z Citibankiem. Ich posiadacze za zakupy dokonywane kartą otrzymują punkty programu Miles&More. Karty z LOT-em wydaje także w Polsce Diners Club.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza kartami LOT-u swoje karty w Polsce wydaje także Ryanair. Ta karta jest wspólnym przedsięwzięciem irlandzkiej linii i GE Money Banku. W przypadku tej karty nie ma jednak programu lojalnościowego, a posiadacz po wydaniu odpowiedniej kwoty pieniędzy ma możliwość otrzymania jednego lub dwóch bezpłatnych biletów na loty Ryanair.

Kartą do pełna

Najpopularniejszymi kartami wspólnych marek są te wydawane z sieciami stacji benzynowych. Te karty dają posiadaczom możliwość zbierania punktów w programach lojalnościowych koncernów paliwowych. Punkty otrzymuje się nie tylko za zakupy paliwa na stacjach, ale za wszystkie zakupy dokonywane kartą. Takie karty w swojej ofercie posiadają Citibank (BP partnerclub), Eurobank (Visa Premium Club), PKO BP (Vitay), Pekao (Shell). Pierwsze dwie to karty kredytowe, trzecia to karta obciążeniowa, czyli taka, która nie pozwala na zaciągnięcie kredytu. Wszystkie te karty pozwalają zbierać punkty programu lojalnościowego - przelicznik to 1 punkt za 5 zł (na stacjach Statoil 3 zł) wydane kartą. Poza tym klient może zbierać dodotkowe punkty za zakupy paliwa i innych artykułów na stacjach benzynowych. Tylko w wypadku karty Premium Club, poza stacjami Statoil, można zbierać je także u innych partnerów programu, np. w restauracjach Pizza Hut i KFC czy towarzystwie ubezpieczeniowym Link4.

Sport i perfumy

REKLAMA

Nowych klientów zapewniają bankom także karty wydawane z klubami sportowymi. Większość z nich to karty kredytowe, jednak banki wydają w takiej formie także zwykłe karty debetowe, a nawet przedpłacone. Te dwa typy kart są popularne, bo łatwiejsze do uzyskania. Inaczej niż w wypadku karty kredytowej, klient nie musi posiadać zdolności kredytowej.

Dominet Bank wydaje karty klubów piłkarskich, koszykarskich i żużlowych. Swoją kartę sportową ma także BZ WBK (z KS Lech Poznań). Bank ma bardzo nieskie wymagania odnośnie do minimalnych dochodów niezbędnych do otrzymania karty - wystarczy stała pensja w wysokości 200 zł miesięcznie netto.

Bank Zachodni WBK ma najlepszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę kart wspólnych marek na rynku. Wydaje karty m.in. z siecią kin Multikino, przychodniami Lux Med i magazynem Voyage. A także z portalem Money.pl oraz serwisem aukcyjnym Allegro. Kartę z siecią perfumerii Sephora wydaje natomiast Bank Millennium. ING Bank Śląski oraz GE Money Bank wydają natomiast karty z firmami kosmetycznymi - Oriflame i AVON.

Wybierz kartę kredytową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA