REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Karty bankowe i klubowe

REKLAMA

REKLAMA

Karty można podzielić w zależności od nazw wydawców, którzy są skupieni w dwóch międzynarodowych systemach. Visa International, MasterCard i Japan Credit Bureau należą do zdecentralizowanego systemu bankowego. American Express i Diners Club do zcentralizowanego systemu klubowego.

Visa

REKLAMA

Największą na świecie organizacją kartową jest Visa International, której prekursorem był Bank of America. Pierwsze karty w systemie Visa były wydane w 1959 roku. Popularność zyskały ze względu na dostępność dla przeciętnych klientów. Dziś wydawane są przez banki jako karty przedpłacone, debetowe, kredytowe i wirtualne. Wszystkie są również dostępne w Polsce – od kart wypukłych Visa Classic, Visa Business, Visa Gold, Visa Platinum i najbardziej prestiżową Visa Infinite po popularne karty Visa Electron, wydawane z paskiem magnetycznym, a przez niektóre banki również z mikroprocesorem.

REKLAMA

Od 2006 roku dostępna jest też w Polsce usługa Verified by Visa, która zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa dla płatności kartami w Internecie. Polacy mogą również korzystać z najnowszych trendów. PKO Bank Polski wprowadził na rynek kartę Visa Mini o wymiarach 6,5 x 4 cm i kartę przeźroczystą – Visa Electron Student PKO BP, ING Bank Śląski kartę wycinaną typu pre-paid, a Multibank jako pierwszy kartę z wybranym przez siebie zdjęciem.

MasterCard

MasterCard utworzyło kilka banków w Kaliforni, aby stworzyć konkurencję dla Visy International. MasterCard pierwszy wprowadził na rynek karty z hologramem i karty dla firm. W 1992 roku powstał powiązany z MasterCard Europay Int., który wydawał karty MasterCard w Europie. W 2001 roku nastąpiło połączeni obu firm w MasterCard International. W Polsce dostępne są karty debetowe Maestro, przepłacone MasterCard i Maestro oraz kredytowe: MasterCard Standard, MasterCard Gold, MasterCard Platinum i prestiżowa MasterCard World Signia ze specjalnymi programami rabatowo-premiowym.

JBC

Japan Credit Bureau International jest organizacją, której członkami są tylko banki japońskie, a posiadaczami kart JBC niemal wyłącznie Japończycy. JCB stawia na ekskluzywne traktowanie swoich klientów, oferując im szereg umów z liniami lotniczymi, najpopularniejszymi hotelami i sieciami domów towarowych, w których można liczyć na specjalne zniżki związane z programi Shopping Passport i World hotel service.

W Europie pierwsza karta JCB pojawiła się w 1990 roku. Dziś jest ich wiele: klasyczna, Ladies, J-1, Negus, Ravel, Grande, Gold i Class Card – Corporate.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj oferty banków

Diners Club

Karty, powstałego w 1950 roku Diners Club, uważane są za wyjątkowo prestiżowe. Przeciętna wartość transakcji przeprowadzanych nimi jest znacznie wyższa od transakcji w innych systemach. W Polsce dostępna jest klasyczna karta prywatna Diners Club, zapewniająca w podróżach zagranicznych kompleksowe ubezpieczenie do 1 mln dolarów, wolny wstęp do saloników VIP na wielu lotniskach na świecie i zniżki w wypożyczalniach samochodów Avis i Hertz. Partnerami w jej wydawaniu są PKO BP, Kredyt Bank i Bank BPH. Diners Club wydaje też w Polsce kartę Diners Club LOT dla osób często podróżujących, która umożliwia zbieranie punktów w programie Miles & More i Diners Club Golf, uprawniającą do zniżek na polach golfowych w Polsce i za granicą.

American Express

American Express jest największą i cieszącą się dużym prestiżem organizacją typu klubowego. W 1958 roku wydała własną kartę płatniczą typu T&E, znaną jako "zieloną" kartę AmEx. Dziś emituje karty w kilku podstawowych wersjach: zieloną – klasyczną, złotą - klasyczną o "podwyższonym standardzie", platynową przyznawaną tylko VIP-om, służbową corporate i kredytową optima. W Polsce oferuje też rozliczane w złotych Karty Korporacyjne przeznaczone dla klientów biznesowych – małych, średnich i dużych firm, działających na terenie Polski.

Wybierz kartę kredytową

Comperia.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA