REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odnowiony parasol TFI PZU

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od najbliższego czwartku, 27 listopada 2008 r., fundusz parasolowy Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU SA, inwestujący na rynkach zagranicznych, będzie funkcjonował w oparciu o zmienioną politykę inwestycyjną.

Aby zwiększyć atrakcyjność tego produktu i umożliwić inwestorom wyższą stopę zwrotu, cele i strategie inwestycyjne subfunduszy zostały określone na nowo. Dokonane zmiany odzwierciedlają nowe nazwy funduszu i subfunduszy. Klienci będą mogli wybierać między inwestycjami na rynku krajów rozwiniętych bądź rozwijających się lub pośrednio będą mogli inwestować w spółki wypłacające dywidendę. Oferta obejmuje także subfundusz dążący do osiągania zysków niezależnie od globalnej koniunktury giełdowej.

REKLAMA

REKLAMA

W miejsce PZU Specjalistycznego Funduszu Inwestycyjnego Otwartego Funduszy Zagranicznych od czwartku pojawi się na rynku fundusz parasolowy pod nazwą PZU SFIO Globalnych Inwestycji. W jego ramach oferowane będą cztery subfundusze: PZU Akcji Rynków Rozwiniętych, PZU Akcji Rynków Wschodzących, PZU Akcji Spółek Dywidendowych i PZU Globalnej Alokacji.

- Aby uatrakcyjnić nasz fundusz parasolowy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie głębokich zmian w jego strategii inwestycyjnej. W konsekwencji PZU SFIO Globalnych Inwestycji można traktować jako nowy produkt. Klienci nadal będą mogli przenosić środki miedzy subfunduszami, nie płacąc podatku od zysków kapitałowych. Będzie on naliczony i pobrany dopiero w momencie umorzenia jednostek uczestnictwa - mówi Piotr Góralewski, prezes TFI PZU SA.

Dotychczas subfundusze oferowane w ramach funduszu parasolowego TFI PZU SA były zróżnicowane pod względem zaangażowania w poszczególne klasy aktywów. Oferta obejmowała zatem następujące subfundusze zagraniczne: stabilnego wzrostu, zrównoważony, akcji oraz wielu klas aktywów. Ponadto lokaty każdego subfunduszu były zdywersyfikowane pod względem geograficznym.

Nowe subfundusze są natomiast bardziej jednolite pod względem zakresu lokat (trzy z czterech to subfundusze zagraniczne akcji), a bardziej zróżnicowane pod względem strategii inwestycyjnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach PZU SFIO Globalnych Inwestycji oferowane będą następujące cztery subfundusze:

PZU Akcji Rynków Rozwiniętych

Subfundusz będzie lokował środki na rynkach akcji w krajach rozwiniętych, które charakteryzują się wysokim produktem narodowym brutto przypadającym na jednego mieszkańca. Będzie zatem mógł dokonywać inwestycji w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej, Australii i wybranych krajach Azji Południowo-Wschodniej (np. Japonia, Singapur). Główną kategorię lokat subfunduszu będą stanowiły tytuły uczestnictwa funduszy zagranicznych (także funduszy indeksowych ETF), których polityka inwestycyjna zakłada lokowanie co najmniej 50% wartości ich aktywów w akcje notowane na rynkach krajów rozwiniętych. W przypadku jednostek uczestnictwa kategorii A, które denominowane są w walucie polskiej, subfundusz będzie dążył do zabezpieczania aktywów subfunduszu przed ryzykiem kursowym.

PZU Akcji Rynków Wschodzących

Subfundusz będzie lokował środki na rynkach akcji w krajach rozwijających się, które odnotowują długoterminowy dynamiczny wzrost gospodarczy. Może zatem dokonywać inwestycji w Chinach, Indiach, wybranych krajach Azji Południowo-Wschodniej, Ameryki Południowej, Europy Środkowo-Wschodniej oraz Afryki. Główną kategorię lokat subfunduszu będą stanowiły tytuły uczestnictwa funduszy zagranicznych (głównie funduszy indeksowych ETF), których polityka inwestycyjna zakłada lokowanie co najmniej 50% wartości ich aktywów w akcje notowane na rynkach krajów rozwijających się. Subfundusz nie będzie zabezpieczał ryzyka kursowego, z uwagi na fakt, iż kursy walut krajów wschodzących powinny podobnie zachowywać się jak waluta polska.

PZU Akcji Spółek Dywidendowych

Subfundusz będzie lokował środki przede wszystkim w papiery udziałowe spółek z regionu Europy Środkowej i Wschodniej, które dzielą się wypracowanymi zyskami z akcjonariuszami w postaci dywidendy, przy czym stopa dywidendy powinna być na wysokim poziomie. Strategia inwestycyjna subfunduszu oparta jest więc o dwa niezależne potencjalne źródła zysku: oczekiwany długoterminowy wzrost cen akcji oraz wypłaconą dywidendę. Stosując strategię inwestowania w akcje spółek regularnie wypłacających dywidendę, subfundusz oferuje podwójną korzyść: za środki z dywidend subfundusz może nabywać kolejne akcje spółek, które za rok znów wypłacą dywidendę.

PZU Globalnej Alokacji

Subfundusz będzie dążył do osiągania zysków niezależnie od koniunktury na globalnym rynku finansowym, prowadząc politykę aktywnej alokacji. Oznacza to, że udział poszczególnych kategorii lokat w aktywach subfunduszu może być zmienny. Subfundusz może dokonywać inwestycji w tytuły uczestnictwa instytucji wspólnego inwestowania posiadających siedzibę za granicą, z ekspozycją na akcje, obligacje, towary, rynek nieruchomości oraz w instrumenty pochodne, w tym instrumenty dla których bazę stanowią towary i surowce.

Zalecany okres inwestycji w każdy z subfunduszy to co najmniej pięć lat.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA