REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mają teraz niepowtarzalną szansę wypromowania swoich produktów na arenie międzynarodowej. Dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na ten cel możemy nawiązać nowe znajomości, która w przyszłości zaowocuje stałą współpracą gospodarczą.

Spektrum projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu jest dość szerokie. Do wsparcia mogą kwalifikować się zarówno projekty informacyjno-promocyjne jak również te zakładające udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Kwota unijnego dofinansowania jest uzależniona od rodzaju projektu, który mamy zamiar realizować.

REKLAMA

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wynosi 85%.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Przeczytaj również: Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

W zależności od typu przedsięwzięcia wnioskodawcy mogą otrzymać:

  • do 100 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze wystawcy,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku działań informacyjno-promocyjnych,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze uczestnika/w misji gospodarczej.

Środki na realizację projektów przekazywane są w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych wcześniej przez beneficjenta/partnera, w wysokości odpowiadającej intensywności wsparcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie wydatki mogą zostać objęte unijnym dofinansowaniem?

Kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą zostać objęte unijnym wsparcie są uzależnione od rodzajów projektów, które mamy zamiar realizować.
W przypadku projektów polegających na wsparciu promocji produktów regionalnych i lokalnych oraz przygotowaniu i prezentacji oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udziale w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym do wydatków kwalikowanych można zaliczyć koszty poniesione na m.in.

  • wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
  • zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
  • podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej,
  • opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
  • reklamy w mediach promująca produkty lokalne/regionalne (w tym w kraju w którym odbywa się impreza targowo-wystawiennicza),
  • koszty tłumaczenia/tłumacza o ile są niezbędne do realizacji działań.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W przypadku projektów polegających na udziale w zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze uczestnika oraz udziale przedsiębiorców i grup kooperacyjnych w wyjazdowych misjach gospodarczych poza granice kraju do wydatków kwalifikowanych zaliczamy m.in.:

  • zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
  • zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
  • zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
  • zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych.

Szczegółowe zasady naboru projektów oraz wzory dokumentów obowiązujących podczas aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu zawiera dokumentacja konkursowa, która znajduje się na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pod adresem: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści staną się zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA