REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mają teraz niepowtarzalną szansę wypromowania swoich produktów na arenie międzynarodowej. Dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na ten cel możemy nawiązać nowe znajomości, która w przyszłości zaowocuje stałą współpracą gospodarczą.

Spektrum projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu jest dość szerokie. Do wsparcia mogą kwalifikować się zarówno projekty informacyjno-promocyjne jak również te zakładające udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Kwota unijnego dofinansowania jest uzależniona od rodzaju projektu, który mamy zamiar realizować.

REKLAMA

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wynosi 85%.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Przeczytaj również: Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

W zależności od typu przedsięwzięcia wnioskodawcy mogą otrzymać:

  • do 100 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze wystawcy,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku działań informacyjno-promocyjnych,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze uczestnika/w misji gospodarczej.

Środki na realizację projektów przekazywane są w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych wcześniej przez beneficjenta/partnera, w wysokości odpowiadającej intensywności wsparcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie wydatki mogą zostać objęte unijnym dofinansowaniem?

Kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą zostać objęte unijnym wsparcie są uzależnione od rodzajów projektów, które mamy zamiar realizować.
W przypadku projektów polegających na wsparciu promocji produktów regionalnych i lokalnych oraz przygotowaniu i prezentacji oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udziale w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym do wydatków kwalikowanych można zaliczyć koszty poniesione na m.in.

  • wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
  • zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
  • podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej,
  • opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
  • reklamy w mediach promująca produkty lokalne/regionalne (w tym w kraju w którym odbywa się impreza targowo-wystawiennicza),
  • koszty tłumaczenia/tłumacza o ile są niezbędne do realizacji działań.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W przypadku projektów polegających na udziale w zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze uczestnika oraz udziale przedsiębiorców i grup kooperacyjnych w wyjazdowych misjach gospodarczych poza granice kraju do wydatków kwalifikowanych zaliczamy m.in.:

  • zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
  • zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
  • zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
  • zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych.

Szczegółowe zasady naboru projektów oraz wzory dokumentów obowiązujących podczas aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu zawiera dokumentacja konkursowa, która znajduje się na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pod adresem: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA