REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mają teraz niepowtarzalną szansę wypromowania swoich produktów na arenie międzynarodowej. Dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na ten cel możemy nawiązać nowe znajomości, która w przyszłości zaowocuje stałą współpracą gospodarczą.

Spektrum projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu jest dość szerokie. Do wsparcia mogą kwalifikować się zarówno projekty informacyjno-promocyjne jak również te zakładające udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Kwota unijnego dofinansowania jest uzależniona od rodzaju projektu, który mamy zamiar realizować.

REKLAMA

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wynosi 85%.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Przeczytaj również: Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

W zależności od typu przedsięwzięcia wnioskodawcy mogą otrzymać:

  • do 100 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze wystawcy,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku działań informacyjno-promocyjnych,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze uczestnika/w misji gospodarczej.

Środki na realizację projektów przekazywane są w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych wcześniej przez beneficjenta/partnera, w wysokości odpowiadającej intensywności wsparcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie wydatki mogą zostać objęte unijnym dofinansowaniem?

Kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą zostać objęte unijnym wsparcie są uzależnione od rodzajów projektów, które mamy zamiar realizować.
W przypadku projektów polegających na wsparciu promocji produktów regionalnych i lokalnych oraz przygotowaniu i prezentacji oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udziale w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym do wydatków kwalikowanych można zaliczyć koszty poniesione na m.in.

  • wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
  • zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
  • podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej,
  • opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
  • reklamy w mediach promująca produkty lokalne/regionalne (w tym w kraju w którym odbywa się impreza targowo-wystawiennicza),
  • koszty tłumaczenia/tłumacza o ile są niezbędne do realizacji działań.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

W przypadku projektów polegających na udziale w zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym imprezach targowo-wystawienniczych w charakterze uczestnika oraz udziale przedsiębiorców i grup kooperacyjnych w wyjazdowych misjach gospodarczych poza granice kraju do wydatków kwalifikowanych zaliczamy m.in.:

  • zakup usługi polegającej na zorganizowaniu misji,
  • zakup usługi polegającej na organizacji spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi,
  • zakup usług doradczych w zakresie określenia potencjalnych partnerów handlowych, przygotowania ofert współpracy oraz negocjacji handlowych,
  • zakup usług prawnych związanych z wyszukiwaniem i doborem partnerów na rynkach docelowych.

Szczegółowe zasady naboru projektów oraz wzory dokumentów obowiązujących podczas aplikowania o środki unijne w ramach tego konkursu zawiera dokumentacja konkursowa, która znajduje się na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, pod adresem: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA