REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim – część III

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim
3 kroki do uzyskania dotacji w województwie łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Po analizie dokumentacji programowej i ostatecznym stwierdzeniu, z jakiego źródła istnieje możliwość sfinansowania naszego pomysłu, nadszedł czas na przygotowanie wniosku o dofinansowanie.

Przystępując do przygotowania dokumentacji aplikacyjnej pojawia się pytanie: czy robimy to sami w oparciu o własną wiedzę i doświadczenie czy wypełnienie wniosku o dofinansowanie zlecamy zewnętrznej firmie konsultingowej. Na pytanie to powinniśmy odpowiedzieć sobie sami, natomiast musimy pamiętać, że wypełnienie wniosku o dofinansowanie jest kosztem niekwaifikowalnym i nie może podlegać dofinansowaniu unijnemu. Jeszcze inni przytaczają argument, że dokumentacja powinna zostać przygotowania samodzielnie, gdyż nikt inny jak my nie znamy swojego przedsiębiorstwa. 

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli zdecydujemy się opracować dokumentacje aplikacyjną w oparciu o własne siły powinniśmy bardzo szczegółowo zapoznać się z dokumentacją konkursową, w szczególności w regulaminem danego konkursu, instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie, dokumentami programowymi. W przypadku wątpliwości możemy również zwrócić się z zapytaniem do Centrum Obsługi Przedsiębiorców jako instytucji organizującej dany konkurs. Warto również uczestniczyć w licznych szkoleniach organizowanych przez COP w zakresie przygotowania dokumentacji aplikacyjnej. Może to być również forum do wymiany swoich poglądów, spostrzeżeń i doświadczeń.

Musimy pamiętać, że regulamin konkursu w ramach, którego prowadzony jest nabór wniosków o dofinansowanie może wprowadzać dodatkowe ograniczenia, np. może zawężać listę beneficjentów, którzy mogą ubiegać się o dofinansowanie lub też wykaz projektów przeznaczonych do dofinansowania unijnego. 

Zobacz także: Ruszył konkurs na wsparcie prac badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach w łódzkim – część I

REKLAMA

Podczas samodzielnego opracowywania wniosku o dofinansowanie szczególnie ważne jest właściwe określenie kategorii wydatków kwalifikowanych i niekwalifikowanych, przygotowanie realnego harmonogramu realizacji inwestycji, realistyczne przedstawienie prognozy wskaźników we wniosku o dofinansowanie czy budżetu projektu. W przypadku pozytywnej decyzji o przyznaniu dofinansowania niezmiernie ważna jest realizacja projektu w zgodzie z zapisami umowy o dofinansowanie. Rozliczając nasz projekt powinniśmy szczegółowo zapoznać się z Instrukcją rozliczania wniosku. Powinno ono następować w zgodzie z zakresem rzeczowym inwestycji oraz harmonogramem. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Zakładam firmę

Przedsiębiorcy, którzy otrzymali dotacje ze środków RPO Województw Łódzkiego wspólnie przyznają, że dotacje unijne są szansą na rozwój i promocję przedsiębiorstwa oraz że koszty i czas spędzony nad przygotowaniem poszczególnych dokumentów nie jest stracony, gdy decyzja o przyznaniu dofinansowania jest pozytywna.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA