REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

JEREMIE zapewni firmie lepszy dostęp do finansowania zewnętrznego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Celem Jeremiego jest poprawa dostępu mikro, małych i średnich przedsiębiorstw do instrumentów finansowania w ramach polityki regionalnej.

JEREMIE (ang. Joint European Resources for Micro-to-Medium Enterprises - Wspólne zasoby dla małych i średnich przedsiębiorstw) jest inicjatywą Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Regionalnej, Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego (EFI) oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) skierowaną do przedsiębiorstw.
 

REKLAMA

REKLAMA


Celem Jeremiego jest poprawa dostępu mikro, małych i średnich przedsiębiorstw do instrumentów finansowania w ramach polityki regionalnej. Inicjatywa dotyczy przede wszystkim mikro i małych przedsiębiorstw, które są we wczesnej fazie rozwoju i nie korzystają z zewnętrznych źródeł finansowania. Jeremie odchodzi od tradycyjnego wparcia instrumentów finansowych, zamieniając je na zwrotną pomoc finansową (tj. pożyczki, kredyty, poręczenia).
 


Adresatami Inicjatywy Jeremie mogą być mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa:


-     mające utrudniony dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania,

REKLAMA


-     rozpoczynające działalność gospodarczą,

Dalszy ciąg materiału pod wideo


-      startupy (w tym również absolwenci),


-     nieposiadające historii kredytowej,


-     nieposiadające zabezpieczeń o wystarczającej wartości.
 


W Polsce Jeremie działa w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych i to właśnie z nich wydzielona została pula przeznaczona na rozwój przedsiębiorczości. EFFR przeznaczył na ten cel około 330 mln euro. Inicjatywa realizowana jest w 6 województwach poprzez następujące działania:


- Dolnośląskie - RPO WD Działanie 1.3 Wsparcie odnawialnych instrumentów finansowych dla MŚP,


- Wielkopolskie - WPRO Działanie 1.3 Rozwój systemu finansowych instrumentów wsparcia przedsiębiorczości,


- Pomorskie - RPO WP Działanie 1.3 Pozadotacyjne instrumenty finansowe dla MŚP,


- Łódzkie - RPO WŁ Działanie 3.4 Rozwój otoczenia biznesu,


- Zachodniopomorskie - WZP RPO Działanie 1.3 Zaawansowane usługi wsparcia dla przedsiębiorstw,


- Kujawsko-Pomorskie - RPO WK-P Działanie 5.1 Instytucje otoczenia biznesu, schemat: Fundusz Powierniczy JEREMIE.


Bank Gospodarstwa Krajowego pełni w Polsce rolę menedżera Inicjatywy Jeremie we wszystkich regionach poza województwem kujawsko-pomorskim, w którym rolę tą pełni Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy Sp. z o.o.
 


Mechanizm Inicjatywy działa na zasadzie kilku etapów: pierwszym z nich jest wyodrębnienie dostępnej puli środków w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych. Następnie wybrany zostaje menedżer, otrzymuje on określoną sumę środków dla danego regionu , po czym przekazuje je Pośrednikom Finansowym. Ostatnim etapem jest przekazanie ich przedsiębiorcom.
 


Korzystanie z inicjatywy Jeremie wiąże się z licznymi korzyściami dla przedsiębiorców, jakimi są m.in.: lepszy dostęp do finansowania zewnętrznego (który był dla nich ograniczony z powodu braku zabezpieczeń), korzystniejsze i elastyczne warunki finansowania, szybsze tempo rozwoju i uzyskanie stabilności. Według danych z 2011 roku w ramach Inicjatywy Jeremie podpisano już 1366 umów na kwotę ponad 114 mln zł.
 


Przedsiębiorco, jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność, masz potencjał i pomysł, ale brak Ci środków na jego realizację skorzystaj z Inicjatywy JEREMIE, naprawdę warto!
 


Agata Harasna

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: doradca-ue.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA