REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie nowych miejsc pracy i promowanie przedsiębiorczości w UE

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Jedna piąta1 młodych Europejczyków nie może dziś znaleźć pracy. Oznacza to ogromne marnotrawstwo talentu i potencjału ludzkiego, co grozi Unii Europejskiej utratą konkurencyjności w nadchodzących latach. W ramach działań mających na celu rozwiązanie tego problemu Komisja Europejska podjęła nowatorską akcję pod nazwą Youth@Work, która ma pomóc w tworzeniu atrakcyjnych i stałych miejsc pracy dla młodych ludzi z terenu Europy.

 

REKLAMA

Akcja Youth@Work pozwoli połączyć młodych ludzi oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), które, jako sektor wychodzący z kryzysu gospodarczego, szybciej niż inne, mają do odegrania ważną rolę w przyspieszeniu naprawy sytuacji gospodarczej w Europie. Celem tej inicjatywy jest pobudzanie zainteresowania pracodawców z sektora MSP zatrudnianiem osób w młodym wieku oraz promowanie wśród młodych ludzi pracy w sektorze MSP jako dobrego startu dla osób zainteresowanych założeniem własnej firmy. O sukcesie tej akcji zadecyduje też zaangażowanie Europejskich Służb Zatrudnienia EURES oraz krajowych publicznych służb zatrudnienia pełniących funkcje pośredników udzielających informacji oraz porad zarówno pracodawcom, jak i młodym ludziom poszukującym pracy.

 

Osoby w młodym wieku najmocniej odczuwają skutki kryzysu gospodarczego, gdyż często brakuje im doświadczenia i kwalifikacji, aby konkurować na rynku pracy, na którym panuje niedobór wolnych stanowisk. Jednak ich świeże spojrzenie na świat oznacza, że mają często nowatorskie pomysły oraz energię, które mogą zaoferować pracodawcom.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach akcji Youth@Work podczas targów pracy odbywających się na terenie całej UE organizowane będą sesje poświęcone zagadnieniom, takim jak: tworzenie sieci kontaktów, mentoring oraz rekrutacja. Organizatorzy tych sesji będą aktywnie współpracować z pracodawcami z sektora MSP, młodymi ludźmi oraz z publicznymi służbami zatrudnienia, zachęcając do zatrudniania w europejskich firmach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw większej liczby młodych osób poszukujących pracy. Pomysły i entuzjazm młodych ludzi mogą się również przekładać na chęć założenia własnej firmy. Osobom tym brakuje często kompetencji i środków, aby urzeczywistniać te zamiary; program Youth@Work będzie więc stanowić doskonałą okazję do udzielania tym potencjalnym młodym przedsiębiorcom stosownych informacji i wsparcia.

 

W ten sposób akcja Youth@Work przyczyni się do wyprowadzenia Europy z kryzysu gospodarczego oraz do realizacji ambitnego celu sformułowanego w ramach strategii „Europa 2020”, jakim jest podniesienie do 2020 r. wskaźnika zatrudnienia mężczyzn i kobiet w wieku 20-64 lat do poziomu 75 proc. Pomoże także Unii Europejskiej maksymalnie wykorzystać potencjał jej najważniejszego zasobu - młodych ludzi.

 

Akcja Youth@Work została zainicjowana 29 kwietnia 2011 r., podczas odbywających się w Budapeszcie Europejskich Targów Pracy dla Młodych Ludzi. Konferencja była organizowana przez węgierskie publiczne służby zatrudnienia na polecenie rządu węgierskiego, sprawującego aktualnie przewodnictwo Unii Europejskiej, w ramach jego dążenia do umieszczenia problematyki bezrobocia wśród młodych ludzi w programie działań UE.

 

Ta nowa akcja stanowi wsparcie dla podjętej przez UE inicjatywy „Mobilna młodzież”, której celem jest rozszerzenie europejskich systemów edukacyjnych oraz wspomaganie wkraczania młodych ludzi na rynek pracy. „Mobilna młodzież” to jedna z czołowych inicjatyw UE podjętych w ramach unijnej strategii na rzecz wzrostu gospodarczego „Europa 2020”. Ta przyjęta na najbliższe dziesięciolecie strategia ma pomóc w przekształceniu UE w „inteligentną i zrównoważoną gospodarkę sprzyjającą włączeniu społecznemu”.

 

 

1 Eurostat, III kw. 2010 r. (osoby w wieku 15-24 lat).

 

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Prawo Przedsiębiorcy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA