REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie nowych miejsc pracy i promowanie przedsiębiorczości w UE

REKLAMA

Jedna piąta1 młodych Europejczyków nie może dziś znaleźć pracy. Oznacza to ogromne marnotrawstwo talentu i potencjału ludzkiego, co grozi Unii Europejskiej utratą konkurencyjności w nadchodzących latach. W ramach działań mających na celu rozwiązanie tego problemu Komisja Europejska podjęła nowatorską akcję pod nazwą Youth@Work, która ma pomóc w tworzeniu atrakcyjnych i stałych miejsc pracy dla młodych ludzi z terenu Europy.

 

REKLAMA

Akcja Youth@Work pozwoli połączyć młodych ludzi oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), które, jako sektor wychodzący z kryzysu gospodarczego, szybciej niż inne, mają do odegrania ważną rolę w przyspieszeniu naprawy sytuacji gospodarczej w Europie. Celem tej inicjatywy jest pobudzanie zainteresowania pracodawców z sektora MSP zatrudnianiem osób w młodym wieku oraz promowanie wśród młodych ludzi pracy w sektorze MSP jako dobrego startu dla osób zainteresowanych założeniem własnej firmy. O sukcesie tej akcji zadecyduje też zaangażowanie Europejskich Służb Zatrudnienia EURES oraz krajowych publicznych służb zatrudnienia pełniących funkcje pośredników udzielających informacji oraz porad zarówno pracodawcom, jak i młodym ludziom poszukującym pracy.

 

Osoby w młodym wieku najmocniej odczuwają skutki kryzysu gospodarczego, gdyż często brakuje im doświadczenia i kwalifikacji, aby konkurować na rynku pracy, na którym panuje niedobór wolnych stanowisk. Jednak ich świeże spojrzenie na świat oznacza, że mają często nowatorskie pomysły oraz energię, które mogą zaoferować pracodawcom.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach akcji Youth@Work podczas targów pracy odbywających się na terenie całej UE organizowane będą sesje poświęcone zagadnieniom, takim jak: tworzenie sieci kontaktów, mentoring oraz rekrutacja. Organizatorzy tych sesji będą aktywnie współpracować z pracodawcami z sektora MSP, młodymi ludźmi oraz z publicznymi służbami zatrudnienia, zachęcając do zatrudniania w europejskich firmach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw większej liczby młodych osób poszukujących pracy. Pomysły i entuzjazm młodych ludzi mogą się również przekładać na chęć założenia własnej firmy. Osobom tym brakuje często kompetencji i środków, aby urzeczywistniać te zamiary; program Youth@Work będzie więc stanowić doskonałą okazję do udzielania tym potencjalnym młodym przedsiębiorcom stosownych informacji i wsparcia.

 

W ten sposób akcja Youth@Work przyczyni się do wyprowadzenia Europy z kryzysu gospodarczego oraz do realizacji ambitnego celu sformułowanego w ramach strategii „Europa 2020”, jakim jest podniesienie do 2020 r. wskaźnika zatrudnienia mężczyzn i kobiet w wieku 20-64 lat do poziomu 75 proc. Pomoże także Unii Europejskiej maksymalnie wykorzystać potencjał jej najważniejszego zasobu - młodych ludzi.

 

Akcja Youth@Work została zainicjowana 29 kwietnia 2011 r., podczas odbywających się w Budapeszcie Europejskich Targów Pracy dla Młodych Ludzi. Konferencja była organizowana przez węgierskie publiczne służby zatrudnienia na polecenie rządu węgierskiego, sprawującego aktualnie przewodnictwo Unii Europejskiej, w ramach jego dążenia do umieszczenia problematyki bezrobocia wśród młodych ludzi w programie działań UE.

 

Ta nowa akcja stanowi wsparcie dla podjętej przez UE inicjatywy „Mobilna młodzież”, której celem jest rozszerzenie europejskich systemów edukacyjnych oraz wspomaganie wkraczania młodych ludzi na rynek pracy. „Mobilna młodzież” to jedna z czołowych inicjatyw UE podjętych w ramach unijnej strategii na rzecz wzrostu gospodarczego „Europa 2020”. Ta przyjęta na najbliższe dziesięciolecie strategia ma pomóc w przekształceniu UE w „inteligentną i zrównoważoną gospodarkę sprzyjającą włączeniu społecznemu”.

 

 

1 Eurostat, III kw. 2010 r. (osoby w wieku 15-24 lat).

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Prawo Przedsiębiorcy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA