REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tworzenie nowych miejsc pracy i promowanie przedsiębiorczości w UE

REKLAMA

Jedna piąta1 młodych Europejczyków nie może dziś znaleźć pracy. Oznacza to ogromne marnotrawstwo talentu i potencjału ludzkiego, co grozi Unii Europejskiej utratą konkurencyjności w nadchodzących latach. W ramach działań mających na celu rozwiązanie tego problemu Komisja Europejska podjęła nowatorską akcję pod nazwą Youth@Work, która ma pomóc w tworzeniu atrakcyjnych i stałych miejsc pracy dla młodych ludzi z terenu Europy.

 

REKLAMA

REKLAMA

Akcja Youth@Work pozwoli połączyć młodych ludzi oraz małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP), które, jako sektor wychodzący z kryzysu gospodarczego, szybciej niż inne, mają do odegrania ważną rolę w przyspieszeniu naprawy sytuacji gospodarczej w Europie. Celem tej inicjatywy jest pobudzanie zainteresowania pracodawców z sektora MSP zatrudnianiem osób w młodym wieku oraz promowanie wśród młodych ludzi pracy w sektorze MSP jako dobrego startu dla osób zainteresowanych założeniem własnej firmy. O sukcesie tej akcji zadecyduje też zaangażowanie Europejskich Służb Zatrudnienia EURES oraz krajowych publicznych służb zatrudnienia pełniących funkcje pośredników udzielających informacji oraz porad zarówno pracodawcom, jak i młodym ludziom poszukującym pracy.

 

Osoby w młodym wieku najmocniej odczuwają skutki kryzysu gospodarczego, gdyż często brakuje im doświadczenia i kwalifikacji, aby konkurować na rynku pracy, na którym panuje niedobór wolnych stanowisk. Jednak ich świeże spojrzenie na świat oznacza, że mają często nowatorskie pomysły oraz energię, które mogą zaoferować pracodawcom.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach akcji Youth@Work podczas targów pracy odbywających się na terenie całej UE organizowane będą sesje poświęcone zagadnieniom, takim jak: tworzenie sieci kontaktów, mentoring oraz rekrutacja. Organizatorzy tych sesji będą aktywnie współpracować z pracodawcami z sektora MSP, młodymi ludźmi oraz z publicznymi służbami zatrudnienia, zachęcając do zatrudniania w europejskich firmach z sektora małych i średnich przedsiębiorstw większej liczby młodych osób poszukujących pracy. Pomysły i entuzjazm młodych ludzi mogą się również przekładać na chęć założenia własnej firmy. Osobom tym brakuje często kompetencji i środków, aby urzeczywistniać te zamiary; program Youth@Work będzie więc stanowić doskonałą okazję do udzielania tym potencjalnym młodym przedsiębiorcom stosownych informacji i wsparcia.

 

W ten sposób akcja Youth@Work przyczyni się do wyprowadzenia Europy z kryzysu gospodarczego oraz do realizacji ambitnego celu sformułowanego w ramach strategii „Europa 2020”, jakim jest podniesienie do 2020 r. wskaźnika zatrudnienia mężczyzn i kobiet w wieku 20-64 lat do poziomu 75 proc. Pomoże także Unii Europejskiej maksymalnie wykorzystać potencjał jej najważniejszego zasobu - młodych ludzi.

 

Akcja Youth@Work została zainicjowana 29 kwietnia 2011 r., podczas odbywających się w Budapeszcie Europejskich Targów Pracy dla Młodych Ludzi. Konferencja była organizowana przez węgierskie publiczne służby zatrudnienia na polecenie rządu węgierskiego, sprawującego aktualnie przewodnictwo Unii Europejskiej, w ramach jego dążenia do umieszczenia problematyki bezrobocia wśród młodych ludzi w programie działań UE.

 

Ta nowa akcja stanowi wsparcie dla podjętej przez UE inicjatywy „Mobilna młodzież”, której celem jest rozszerzenie europejskich systemów edukacyjnych oraz wspomaganie wkraczania młodych ludzi na rynek pracy. „Mobilna młodzież” to jedna z czołowych inicjatyw UE podjętych w ramach unijnej strategii na rzecz wzrostu gospodarczego „Europa 2020”. Ta przyjęta na najbliższe dziesięciolecie strategia ma pomóc w przekształceniu UE w „inteligentną i zrównoważoną gospodarkę sprzyjającą włączeniu społecznemu”.

 

 

1 Eurostat, III kw. 2010 r. (osoby w wieku 15-24 lat).

 

 

Źródło: Prawo Przedsiębiorcy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA