REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na innowacje i wzornictwo przemysłowe

Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od 15 czerwca 2009 r. ma ruszyć nabór wniosków o dofinansowanie projektów badawczo-rozwojowych oraz z zakresu wzornictwa przemysłowego.

Według harmonogramu naboru wniosków do Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, od 15 czerwca do 15 lipca 2009 r. (albo do wyczerpania środków) Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości będzie przyjmowała wnioski o dotację z Działania 4.2 Stymulowanie działalności B+R przedsiębiorstw oraz wsparcie w zakresie wzornictwa przemysłowego. Będzie to już II runda aplikacyjna w tym roku.

REKLAMA

Beneficjentami działania są przedsiębiorcy, zarówno osoby prawne, jak i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą.

Ze względu na duże zainteresowanie wsparciem, w wyścigu o dotacje będzie liczył się termin złożenia wniosku. Warto więc dokumenty złożyć na początku naboru. Tym bardziej, że w razie zbyt dużego zainteresowania, nabór zostanie wstrzymany. Tak się stało podczas I rundy aplikacyjnej. Nabór miał trwać od 16 lutego do 31 marca 2009 r.. Po trzech dniach, 19 lutego, ze względu na wyczerpanie środków, został wstrzymany.

W tym roku ma się odbyć jeszcze III tura aplikacyjna. Jej planowany termin to 14 września - 15 października 2009 r.

Typy wspieranych projektów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ze środków Działania 4.2 można uzyskać wsparcie na 2 typy projektów:

1) dotyczące rozwoju prowadzonej już przez przedsiębiorcę działalności badawczo-rozwojowej albo takiej, którą dopiero zamierza rozpocząć.

Celem wsparcia jest zwiększenie liczby przedsiębiorstw prowadzących działalność badawczo-rozwojową, w tym przygotowania przedsiębiorców do uzyskania statusu centrum badawczo-rozwojowego (CBR). Ma ono także zachęcić firmy do poszerzania i rozwoju działalności badawczej poprzez dofinansowanie inwestycji niezbędnych do jej prowadzenia, tj. zarówno inwestycji infrastrukturalnych związanych np. z budynkiem, w którym będzie prowadzona działalność badawczo-rozwojowa, jak również samego sprzętu wykorzystywanego w działalności badawczej, a także potrzebnych działań doradczych czy szkoleniowych.

By móc otrzymać dotację, przedsiębiorca musi wcześniej prowadzić działalność B+R lub w ciągu 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku ponosić wydatki w zakresie B+R.

2) dotyczące wdrażania projektów w zakresie wzornictwa przemysłowego.

Dofinansowanie zostanie przeznaczone na działania doradcze oraz szkoleniowe dotyczące opracowania wzoru, a także inwestycje związane z uruchomieniem produkcji według nowo opracowanego wzoru. Projekt musi zakończyć się wdrożeniem wzoru do produkcji.

W ramach projektu przedsiębiorca musi skorzystać z usług doradczych w zakresie wzornictwa lub dysponować wykwalifikowaną kadrą specjalistów w tej dziedzinie. Wsparcie projektów w zakresie wzornictwa przemysłowego może być udzielone pod warunkiem, że projekt jest opłacalny.

Na wsparcie mogą przede wszystkim liczyć projekty, które:

REKLAMA

1) w przypadku B+R - dotyczą wyposażenia przedsiębiorstwa w aktywa materialne oraz wartości niematerialne i prawne niezbędne do rozwoju działalności B+R, zakładają uzyskanie przez przedsiębiorcę statusu centrum badawczo-rozwojowego oraz przewidują współpracę z jednostką naukową, a w wyniku realizacji projektu nastąpi wzrost zatrudnienia personelu badawczego,

2) w przypadku wzornictwa przemysłowego - dotyczą opracowania nowego wzoru przemysłowego lub użytkowego zakończonego wdrożeniem do produkcji, przy czym stworzony wzór zostanie zgłoszony do ochrony własności przemysłowej.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy dla beneficjenta realizującego projekt związany ze zwiększeniem potencjału badawczo-rozwojowego firmy wynosi:

● na część inwestycyjną projektu - 1,4 mln zł,

● na część szkoleniową - 100 tys. zł,

● na część doradczą - 100 tys. zł.

Natomiast maksymalna wysokość pomocy dla beneficjenta realizującego projekt w zakresie wzornictwa przemysłowego wynosi:

● na część inwestycyjną projektu - 21 mln zł,

● na część szkoleniową - 1 mln zł,

● na część doradczą - 600 tys. zł.

Poziom wsparcia może sięgnąć w zależności od regionu od 30 do 70% (zgodnie z mapą pomocy regionalnej na lata 2007-2013).

Dokumentacja

Wniosek w wersji papierowej i elektronicznej wraz z biznesplanem należy złożyć osobiście albo za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Na kopercie z dokumentacją należy dopisać „Wniosek o dofinansowanie projektu Działanie 4.2 PO IG”. Rozstrzygniecie konkursu nastąpi po ok. 4 miesiącach od dnia zakończenia naboru.

Anna Wiśniewska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA