REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na innowacje dla MSP

Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyły tegoroczne nabory wniosków o dofinansowanie innowacyjnych projektów małych i średnich przedsiębiorstw.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła w lutym terminy naborów wniosków do działań na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Pozyskiwanie kapitału

Od 16 lutego 2009 r. aż do wyczerpania środków przeznaczonych na ten rok (nie później niż do końca grudnia) można składać wnioski o dofinansowanie zakupu usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym.

Pomoc na usługi doradcze pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

• Priorytetu 3. Kapitał dla innowacji,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Działania 3.3. Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP,

• Poddziałania 3.3.2. Wsparcie dla MSP.

Nabór wniosków zostanie zamknięty przed końcem roku, jeżeli suma wniosków osiągnie 130% budżetu przeznaczonego na realizację Poddziałania 3.3.2. Informacja o planowanej dacie zamknięcia naboru wniosków zostanie umieszczona na stronie www.parp.gov.pl, a zamknięcie naboru nastąpi w ciągu trzech dni od daty publikacji tej informacji.

O dofinansowanie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kwota dofinansowania projektu nie może przekroczyć 2 mln euro, a poziom - 50% kosztów kwalifikowanych. Budżet Poddziałania 3.3.2 na 2009 r. to ponad 62,4 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać osobiście w siedzibie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii

REKLAMA

Od 2 marca do 15 kwietnia 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie kupna lub wdrożenia nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych w produkcji i usługach, stosowanych na świecie nie dłużej niż trzy lata bądź posiadających stopień rozprzestrzenienia na świecie w danej branży nieprzekraczający 15%. Projekty powinny również wpływać na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska m.in. poprzez ograniczenie energio-materiało- i wodochłonności procesu produkcyjnego lub świadczenia usług.

Premiowane będą nowe rozwiązania marketingowe lub organizacyjne prowadzące do poprawy produktywności i efektywności (w tym np. logistyczne, w zakresie dystrybucji, systemów informacyjnych oraz zarządzania). Częścią projektu może być zakup niezbędnych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.

Pomoc na zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

• Priorytetu 4. Inwestycja w innowacyjne przedsięwzięcia,

• Działania 4. Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym.

O wsparcie na innowacyjne technologie mogą się ubiegać przedsiębiorcy prowadzący działalność i mający siedzibę (a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - adres zamieszkania) na terytorium Polski.

Podczas naboru marzec-kwiecień zostanie przyznane dofinansowanie na kwotę około 934 mln zł. Poziom wsparcia jednego przedsiębiorcy może wynieść od 30 do 70% , przy czym:

• wartość pojedynczego projektu nie może przekroczyć 50 mln euro,

• wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach projektu nie może być niższa niż 8 mln zł i wyższa niż 160 mln zł,

• minimalna kwota wsparcia nie może być niższa niż 2,4 mln zł,

• maksymalna kwota wsparcia nie może być wyższa niż:

• na część inwestycyjną projektu - 40 mln zł,

• na część doradczą - 1 mln zł,

• na część szkoleniową - 1 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub złożyć osobiście w siedzibie Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) właściwej dla miejsca lokalizacji projektu (tabela).

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Wsparcie dla eksportu

Od 16 lutego do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie przedsięwzięć:

• wpływających na zwiększenie eksportu,

• rozwijających powiązania z zagranicznymi partnerami,

• zwiększających rozpoznawalność marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych.

Środki na wsparcie działań proeksportowych pochodzą z:

• Priorytetu 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym,

• Działania 6.1. Paszport dla eksportu.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1 mogą być dofinansowane projekty w dwóch kolejnych etapach ich realizacji

I etap to przygotowanie Planu rozwoju eksportu. Firmy przygotowujące Plan mogą otrzymać wsparcie na zakup zewnętrznych usług doradczych, przy czym okres przygotowania Planu nie może przekroczyć sześciu miesięcy.

II etap to wdrożenie Planu rozwoju eksportu. Firmy realizujące Plan mogą otrzymać wsparcie na jego wdrożenie z wykorzystaniem dostępnych instrumentów proeksportowych. Wdrażanie Planu nie może przekroczyć dwóch lat.

W obecnej rundzie aplikacyjnej przyjmowane są wnioski dotyczące zarówno przygotowania, jak i wdrożenia Planu rozwoju eksportu.

Warunkiem ubiegania się o pomoc na realizację II etapu, czyli na wdrożenie Planu rozwoju eksportu, jest otrzymanie potwierdzenia z RIF o pozytywnej weryfikacji przygotowanego Planu, finansowanego w jednej z poprzednich rund aplikacyjnych. Przedsiębiorca, który zrealizował I etap, ma zagwarantowane środki na realizacje II etapu, ale pod warunkiem złożenia spełniającego kryteria konkursowe wniosku o dofinansowanie realizacji Planu rozwoju eksportu.

O wsparcie na rozwój eksportu mogą się ubiegać:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Polski, którzy w ubiegłym roku nie eksportowali więcej niż 30% sprzedaży.

Pomoc finansowa na rozwój eksportu stanowi pomoc de minimis.

Intensywność wsparcia na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% całkowitych wydatków i 10 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Intensywność wsparcia na wdrożenie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków i 200 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1, czyli na przygotowanie i wdrożenie Planu rozwoju eksportu, można otrzymać wsparcie tylko raz.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

E-usługi

Od 2 do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie rozwoju e-usług, w tym wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do ich świadczenia. Czas wspierania projektów nie może być dłuższy niż dwa lata, a efektem ich realizacji musi być przygotowanie, wdrożenie i świadczenie e-usług.

Pomoc na rozwój e-usług pochodzi ze środków:

• Priorytetu 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki,

• Działania 8.1. Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

O wsparcie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali przedsiębiorcy

- posiadający siedzibę (lub adres zamieszkania) na terytorium Polski i prowadzący działalność gospodarczą nie dłużej niż jeden rok. Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

Wsparcie na rozwój e-usług stanowi pomoc de minimis.

Dotacja może wynosić do 85% wydatków kwalifikowanych, przy czym nie może być niższa niż 20 000 zł i wyższa niż 1 mln zł dla jednego projektu.

Sposób

przygotowania wniosków

Zasady przygotowania wniosku są podobne:

• Ściągnąć odpowiedni wniosek z Generatora Wniosków ze strony www.parp.gov.pl.

• Wypełnić wniosek elektronicznie.

• Wydrukować.

• Wypełniony wniosek w wersji drukowanej i elektronicznej wraz z wymaganymi załącznikami (lista załączników na www.parp.gov.pl) w zamkniętej kopercie przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście albo za pośrednictwem kuriera do odpowiedniej instytucji.

Anna Wiśniewska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA