REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na innowacje dla MSP

Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyły tegoroczne nabory wniosków o dofinansowanie innowacyjnych projektów małych i średnich przedsiębiorstw.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła w lutym terminy naborów wniosków do działań na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

Pozyskiwanie kapitału

Od 16 lutego 2009 r. aż do wyczerpania środków przeznaczonych na ten rok (nie później niż do końca grudnia) można składać wnioski o dofinansowanie zakupu usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym.

Pomoc na usługi doradcze pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

• Priorytetu 3. Kapitał dla innowacji,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Działania 3.3. Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP,

• Poddziałania 3.3.2. Wsparcie dla MSP.

Nabór wniosków zostanie zamknięty przed końcem roku, jeżeli suma wniosków osiągnie 130% budżetu przeznaczonego na realizację Poddziałania 3.3.2. Informacja o planowanej dacie zamknięcia naboru wniosków zostanie umieszczona na stronie www.parp.gov.pl, a zamknięcie naboru nastąpi w ciągu trzech dni od daty publikacji tej informacji.

O dofinansowanie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kwota dofinansowania projektu nie może przekroczyć 2 mln euro, a poziom - 50% kosztów kwalifikowanych. Budżet Poddziałania 3.3.2 na 2009 r. to ponad 62,4 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać osobiście w siedzibie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii

REKLAMA

Od 2 marca do 15 kwietnia 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie kupna lub wdrożenia nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych w produkcji i usługach, stosowanych na świecie nie dłużej niż trzy lata bądź posiadających stopień rozprzestrzenienia na świecie w danej branży nieprzekraczający 15%. Projekty powinny również wpływać na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska m.in. poprzez ograniczenie energio-materiało- i wodochłonności procesu produkcyjnego lub świadczenia usług.

Premiowane będą nowe rozwiązania marketingowe lub organizacyjne prowadzące do poprawy produktywności i efektywności (w tym np. logistyczne, w zakresie dystrybucji, systemów informacyjnych oraz zarządzania). Częścią projektu może być zakup niezbędnych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.

Pomoc na zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

• Priorytetu 4. Inwestycja w innowacyjne przedsięwzięcia,

• Działania 4. Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym.

O wsparcie na innowacyjne technologie mogą się ubiegać przedsiębiorcy prowadzący działalność i mający siedzibę (a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - adres zamieszkania) na terytorium Polski.

Podczas naboru marzec-kwiecień zostanie przyznane dofinansowanie na kwotę około 934 mln zł. Poziom wsparcia jednego przedsiębiorcy może wynieść od 30 do 70% , przy czym:

• wartość pojedynczego projektu nie może przekroczyć 50 mln euro,

• wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach projektu nie może być niższa niż 8 mln zł i wyższa niż 160 mln zł,

• minimalna kwota wsparcia nie może być niższa niż 2,4 mln zł,

• maksymalna kwota wsparcia nie może być wyższa niż:

• na część inwestycyjną projektu - 40 mln zł,

• na część doradczą - 1 mln zł,

• na część szkoleniową - 1 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub złożyć osobiście w siedzibie Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) właściwej dla miejsca lokalizacji projektu (tabela).

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Wsparcie dla eksportu

Od 16 lutego do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie przedsięwzięć:

• wpływających na zwiększenie eksportu,

• rozwijających powiązania z zagranicznymi partnerami,

• zwiększających rozpoznawalność marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych.

Środki na wsparcie działań proeksportowych pochodzą z:

• Priorytetu 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym,

• Działania 6.1. Paszport dla eksportu.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1 mogą być dofinansowane projekty w dwóch kolejnych etapach ich realizacji

I etap to przygotowanie Planu rozwoju eksportu. Firmy przygotowujące Plan mogą otrzymać wsparcie na zakup zewnętrznych usług doradczych, przy czym okres przygotowania Planu nie może przekroczyć sześciu miesięcy.

II etap to wdrożenie Planu rozwoju eksportu. Firmy realizujące Plan mogą otrzymać wsparcie na jego wdrożenie z wykorzystaniem dostępnych instrumentów proeksportowych. Wdrażanie Planu nie może przekroczyć dwóch lat.

W obecnej rundzie aplikacyjnej przyjmowane są wnioski dotyczące zarówno przygotowania, jak i wdrożenia Planu rozwoju eksportu.

Warunkiem ubiegania się o pomoc na realizację II etapu, czyli na wdrożenie Planu rozwoju eksportu, jest otrzymanie potwierdzenia z RIF o pozytywnej weryfikacji przygotowanego Planu, finansowanego w jednej z poprzednich rund aplikacyjnych. Przedsiębiorca, który zrealizował I etap, ma zagwarantowane środki na realizacje II etapu, ale pod warunkiem złożenia spełniającego kryteria konkursowe wniosku o dofinansowanie realizacji Planu rozwoju eksportu.

O wsparcie na rozwój eksportu mogą się ubiegać:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Polski, którzy w ubiegłym roku nie eksportowali więcej niż 30% sprzedaży.

Pomoc finansowa na rozwój eksportu stanowi pomoc de minimis.

Intensywność wsparcia na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% całkowitych wydatków i 10 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Intensywność wsparcia na wdrożenie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków i 200 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1, czyli na przygotowanie i wdrożenie Planu rozwoju eksportu, można otrzymać wsparcie tylko raz.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

E-usługi

Od 2 do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie rozwoju e-usług, w tym wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do ich świadczenia. Czas wspierania projektów nie może być dłuższy niż dwa lata, a efektem ich realizacji musi być przygotowanie, wdrożenie i świadczenie e-usług.

Pomoc na rozwój e-usług pochodzi ze środków:

• Priorytetu 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki,

• Działania 8.1. Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

O wsparcie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali przedsiębiorcy

- posiadający siedzibę (lub adres zamieszkania) na terytorium Polski i prowadzący działalność gospodarczą nie dłużej niż jeden rok. Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

Wsparcie na rozwój e-usług stanowi pomoc de minimis.

Dotacja może wynosić do 85% wydatków kwalifikowanych, przy czym nie może być niższa niż 20 000 zł i wyższa niż 1 mln zł dla jednego projektu.

Sposób

przygotowania wniosków

Zasady przygotowania wniosku są podobne:

• Ściągnąć odpowiedni wniosek z Generatora Wniosków ze strony www.parp.gov.pl.

• Wypełnić wniosek elektronicznie.

• Wydrukować.

• Wypełniony wniosek w wersji drukowanej i elektronicznej wraz z wymaganymi załącznikami (lista załączników na www.parp.gov.pl) w zamkniętej kopercie przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście albo za pośrednictwem kuriera do odpowiedniej instytucji.

Anna Wiśniewska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA