REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na innowacje dla MSP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Wiśniewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyły tegoroczne nabory wniosków o dofinansowanie innowacyjnych projektów małych i średnich przedsiębiorstw.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła w lutym terminy naborów wniosków do działań na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

REKLAMA

REKLAMA

Pozyskiwanie kapitału

Od 16 lutego 2009 r. aż do wyczerpania środków przeznaczonych na ten rok (nie później niż do końca grudnia) można składać wnioski o dofinansowanie zakupu usług doradczych w zakresie przygotowania dokumentacji i analiz niezbędnych do pozyskania inwestora zewnętrznego o charakterze udziałowym.

Pomoc na usługi doradcze pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

REKLAMA

• Priorytetu 3. Kapitał dla innowacji,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

• Działania 3.3. Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP,

• Poddziałania 3.3.2. Wsparcie dla MSP.

Nabór wniosków zostanie zamknięty przed końcem roku, jeżeli suma wniosków osiągnie 130% budżetu przeznaczonego na realizację Poddziałania 3.3.2. Informacja o planowanej dacie zamknięcia naboru wniosków zostanie umieszczona na stronie www.parp.gov.pl, a zamknięcie naboru nastąpi w ciągu trzech dni od daty publikacji tej informacji.

O dofinansowanie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Kwota dofinansowania projektu nie może przekroczyć 2 mln euro, a poziom - 50% kosztów kwalifikowanych. Budżet Poddziałania 3.3.2 na 2009 r. to ponad 62,4 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać osobiście w siedzibie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii

Od 2 marca do 15 kwietnia 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie kupna lub wdrożenia nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych w produkcji i usługach, stosowanych na świecie nie dłużej niż trzy lata bądź posiadających stopień rozprzestrzenienia na świecie w danej branży nieprzekraczający 15%. Projekty powinny również wpływać na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska m.in. poprzez ograniczenie energio-materiało- i wodochłonności procesu produkcyjnego lub świadczenia usług.

Premiowane będą nowe rozwiązania marketingowe lub organizacyjne prowadzące do poprawy produktywności i efektywności (w tym np. logistyczne, w zakresie dystrybucji, systemów informacyjnych oraz zarządzania). Częścią projektu może być zakup niezbędnych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.

Pomoc na zakup i wdrożenie innowacyjnych technologii pochodzi ze środków przeznaczonych na realizację:

• Priorytetu 4. Inwestycja w innowacyjne przedsięwzięcia,

• Działania 4. Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym.

O wsparcie na innowacyjne technologie mogą się ubiegać przedsiębiorcy prowadzący działalność i mający siedzibę (a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - adres zamieszkania) na terytorium Polski.

Podczas naboru marzec-kwiecień zostanie przyznane dofinansowanie na kwotę około 934 mln zł. Poziom wsparcia jednego przedsiębiorcy może wynieść od 30 do 70% , przy czym:

• wartość pojedynczego projektu nie może przekroczyć 50 mln euro,

• wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach projektu nie może być niższa niż 8 mln zł i wyższa niż 160 mln zł,

• minimalna kwota wsparcia nie może być niższa niż 2,4 mln zł,

• maksymalna kwota wsparcia nie może być wyższa niż:

• na część inwestycyjną projektu - 40 mln zł,

• na część doradczą - 1 mln zł,

• na część szkoleniową - 1 mln zł.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub złożyć osobiście w siedzibie Regionalnej Instytucji Finansującej (RIF) właściwej dla miejsca lokalizacji projektu (tabela).

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Wsparcie dla eksportu

Od 16 lutego do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie przedsięwzięć:

• wpływających na zwiększenie eksportu,

• rozwijających powiązania z zagranicznymi partnerami,

• zwiększających rozpoznawalność marek handlowych i firmowych na rynkach zagranicznych.

Środki na wsparcie działań proeksportowych pochodzą z:

• Priorytetu 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym,

• Działania 6.1. Paszport dla eksportu.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1 mogą być dofinansowane projekty w dwóch kolejnych etapach ich realizacji

I etap to przygotowanie Planu rozwoju eksportu. Firmy przygotowujące Plan mogą otrzymać wsparcie na zakup zewnętrznych usług doradczych, przy czym okres przygotowania Planu nie może przekroczyć sześciu miesięcy.

II etap to wdrożenie Planu rozwoju eksportu. Firmy realizujące Plan mogą otrzymać wsparcie na jego wdrożenie z wykorzystaniem dostępnych instrumentów proeksportowych. Wdrażanie Planu nie może przekroczyć dwóch lat.

W obecnej rundzie aplikacyjnej przyjmowane są wnioski dotyczące zarówno przygotowania, jak i wdrożenia Planu rozwoju eksportu.

Warunkiem ubiegania się o pomoc na realizację II etapu, czyli na wdrożenie Planu rozwoju eksportu, jest otrzymanie potwierdzenia z RIF o pozytywnej weryfikacji przygotowanego Planu, finansowanego w jednej z poprzednich rund aplikacyjnych. Przedsiębiorca, który zrealizował I etap, ma zagwarantowane środki na realizacje II etapu, ale pod warunkiem złożenia spełniającego kryteria konkursowe wniosku o dofinansowanie realizacji Planu rozwoju eksportu.

O wsparcie na rozwój eksportu mogą się ubiegać:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali lub średni przedsiębiorcy

- prowadzący działalność i mający siedzibę (lub miejsce zamieszkania) na terytorium Polski, którzy w ubiegłym roku nie eksportowali więcej niż 30% sprzedaży.

Pomoc finansowa na rozwój eksportu stanowi pomoc de minimis.

Intensywność wsparcia na przygotowanie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 80% całkowitych wydatków i 10 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Intensywność wsparcia na wdrożenie Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 50% całkowitych wydatków i 200 000 zł dla jednego przedsiębiorcy.

Ze środków przeznaczonych na Działanie 6.1, czyli na przygotowanie i wdrożenie Planu rozwoju eksportu, można otrzymać wsparcie tylko raz.

Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

E-usługi

Od 2 do 31 marca 2009 r. można składać wnioski o dofinansowanie rozwoju e-usług, w tym wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do ich świadczenia. Czas wspierania projektów nie może być dłuższy niż dwa lata, a efektem ich realizacji musi być przygotowanie, wdrożenie i świadczenie e-usług.

Pomoc na rozwój e-usług pochodzi ze środków:

• Priorytetu 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki,

• Działania 8.1. Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej.

O wsparcie mogą się ubiegać następujące podmioty:

• mikroprzedsiębiorcy,

• mali przedsiębiorcy

- posiadający siedzibę (lub adres zamieszkania) na terytorium Polski i prowadzący działalność gospodarczą nie dłużej niż jeden rok. Wnioski o dofinansowanie projektów należy przesyłać na adres lub składać w siedzibie RIF.

Wsparcie na rozwój e-usług stanowi pomoc de minimis.

Dotacja może wynosić do 85% wydatków kwalifikowanych, przy czym nie może być niższa niż 20 000 zł i wyższa niż 1 mln zł dla jednego projektu.

Sposób

przygotowania wniosków

Zasady przygotowania wniosku są podobne:

• Ściągnąć odpowiedni wniosek z Generatora Wniosków ze strony www.parp.gov.pl.

• Wypełnić wniosek elektronicznie.

• Wydrukować.

• Wypełniony wniosek w wersji drukowanej i elektronicznej wraz z wymaganymi załącznikami (lista załączników na www.parp.gov.pl) w zamkniętej kopercie przesłać listem poleconym lub dostarczyć osobiście albo za pośrednictwem kuriera do odpowiedniej instytucji.

Anna Wiśniewska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA