REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unia Europejska przyznaje dotacje na targi i misje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bianka Jaworska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy - w ramach promocji polskiej gospodarki na zagranicznych rynkach - mogą ubiegać się o dofinansowanie ich udziału w targach i misjach zagranicznych.

W ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i priorytetu 6.1 pt. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym (zwanego Paszport do eksportu), przedsiębiorcy mogą ubiegać się o dotację udziału w imprezach ekspozycyjnych w wysokości 50 proc. kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia (koszty doradztwa finansowane będę w 80 proc.). Maksymalna kwota wsparcia dla jednego przedsiębiorcy wynosić będzie 150 tys. zł.

REKLAMA

Ocenią doradcy

REKLAMA

Całość środków przeznaczonych na to działanie to blisko 92 mln euro. W odróżnieniu od podobnego programu adresowanego do przedsiębiorców eksportujących swoje towary na zagraniczne rynki zbytu w poprzednim okresie dofinansowywania, obecnie będą mogły z niego skorzystać wyłącznie firmy, które wykażą się gotowością i niezbędną dojrzałością do rozpoczęcia lub poszerzenia skali swojej działalności eksportowej, a ich działania będą zaplanowane i przemyślane. Ten stan przygotowania oceniać będą specjaliści. Dopiero po uzyskaniu pozytywnej oceny doradców firmy będą mogły aplikować o dofinansowanie udziału w wybranych przez siebie imprezach wystawienniczych.

Zadaniem tego priorytetu jest silniejsze powiązanie gospodarki polskiej z międzynarodową poprzez pokazanie naszego kraju jako atrakcyjnego partnera wymiany gospodarczej oraz miejsca lokowania inwestycji - czytamy w uszczegółowieniu programu operacyjnego.

Chwalmy się swoim

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z analiz przeprowadzonych przez resort gospodarki wynika bowiem, że niewiele polskich firm sprzedaje swoje produkty za granicą, a wiele z tych, które to robią, wprowadza swoje towary i usługi na inne rynki pod cudzymi markami.

Działanie Paszport do eksportu ma przyczynić się do wzrostu liczby firm, które na jednolitym rynku europejskim prowadzą sprzedaż w oparciu o przygotowaną strategię i z wykorzystaniem krajowych instrumentów wsparcia.

Niezależnie od Działania 6.1, także w niektórych regionalnych Programach Operacyjnych (w priorytetach adresowanych do przedsiębiorców) przewidziane jest dofinansowanie udziału małych i średnich przedsiębiorstw w targach i misjach.

ATRAKCYJNY PASZPORT DO EKSPORTU

Co daje program Paszport do eksportu małym firmom?

Paszport dla eksportu pozwala na: skorzystanie z 30 godzin bezpłatnego konsultingu z zakresu planowania rozwoju eksportu dla firmy oraz trzech z czterech poniższych instrumentów:

• wykonanie indywidualnych badań i ekspertyz dotyczących możliwości wprowadzenia towarów i usług oferowanych przez wnioskodawcę na targi zagraniczne lub zwiększenia sprzedaży tych towarów i usług za granicą;

• promocja przedsiębiorcy na rynku docelowym, w tym przygotowanie, druk i emisja materiałów promocyjnych oraz udział w targach i misjach gospodarczych za granicą;

• wyszukanie i dobór partnerów na rynkach docelowych, w tym poprzez dofinansowanie opłat związanych z dostępem do baz danych zagranicznych organizacji zrzeszających przedsiębiorców danej branży;

• uzyskanie certyfikatów wyrobu wymaganych na danym rynku docelowym (atesty, badania weterynaryjne, patenty).

JAK UZYSKAĆ DOPŁATĘ

Etapy procedury aplikacyjnej:

1. Wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego - wstępna selekcja.

2. Wizyta przedstawicieli instytucji dokonującej selekcji firm do programu (doradca gratis przeprowadza analizę słabych stron działalności przedsiębiorstwa).

3. Wybór przez firmę wybraną do programu trzech z sześciu instrumentów.

4. Złożenie wniosku o dofinansowanie i jego zatwierdzenie przez zespół ekspertów.

Ważne! Cała procedura ma trwać maksymalnie 90 dni.

Więcej:

http://www.mg.gov.pl/Wiadomosci/Przedsiebiorcy/Paszport+do+eksportu.htm

Ministerstwo Gospodarki, plac Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa; tel. (022) 693 50 00

BIANKA JAWORSKA

bianka.jaworska@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA