REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda rynek fotowoltaiki w Polsce? [RAPORT]

W 2020 roku tempo przyłączania nowych mikroinstalacji było ponad trzykrotnie większe niż w roku 2019.
W 2020 roku tempo przyłączania nowych mikroinstalacji było ponad trzykrotnie większe niż w roku 2019.

REKLAMA

REKLAMA

Na koniec 2020 roku w Polsce pracowało 466 167 mikroinstalacji PV, z czego aż 321 407 zostało przyłączonych w 2020 roku. Co 12. budynek w Polsce jest wyposażony w przydomowy system fotowoltaiczny.

Rośnie liczba instalacji fotowoltaicznych

Rok 2020 był rekordowym rokiem dla branży fotowoltaicznej. W 2020 roku do sieci elektroenergetycznej - wynika z raportu “Rynek Mikroinstalacji Fotowoltaicznych POLSKA ‘20”.

REKLAMA

Przyłączono 321 407 mikroinstalacji o łącznej mocy 2 151 MW. Ponadto w 2020 roku przyłączono również 399 MW instalacji powyżej 50 kW.

Po raz kolejny rynek został zdominowany przez przydomowe elektrownie słoneczne, których udział w całej mocy zainstalowanej w PV na koniec 2020 roku wyniósł 81,9%.

Rekordowy koniec 2020

Najwięcej instalacji PV zostało przyłączonych w ostatnim kwartale 2020 roku. 84,4%mocy przyłączonej w PV w 2020 roku to mikroinstalacje.

REKLAMA

Struktura ta jest niemal identyczna z tą z2019 roku, kiedy udział mocy przyłączonych mikroinstalacji PV w kraju wyniósł 84,3%. Udział mocy mikroinstalacji fotowoltaicznych w przyłączonych w ciągu pierwszego półrocza 2020 wyniósł 76%, co świadczy o tym, że drugie półrocze 2020 należało w jeszcze większym stopniu do mikroinstalacji PV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod koniec 2019 roku procentowy udział mikroinstalacji w stosunku do instalacji fotowoltaicznych o mocy powyżej 50 kW w skumulowanej mocy wszystkich systemów fotowoltaicznych pozostał na podobnym poziomie jak na koniec roku 2018. W porównaniu do roku 2019, w roku 2020 udział mocy mikroinstalacji utrzymał się na niemal identycznym poziomie i wzrósł nieznacznez79,1% do 81,9%. Niewątpliwe powodem utrzymania tej struktury był II nabór w programie Mój Prąd, który zakończył się w grudniu ubiegłego roku.

Liczba mikroinstalacji PV

2020 roku liczba mikroinstalacji PV pracujących w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym wzrosła o321 407 mikroinstalacji PV o łącznej mocy 2151 MW. W podziale na operatorów sieci dystrybucyjnych najwięcej nowych mikroinstalacji przyłączyło PGE - ponad 112 tys. Na drugim miejscu znajduje się Grupa Tauron, która przyłączyła niemal 98 tys. nowych mikroinstalacji.

Operatorzy: Energa, Enea oraz innogy przyłączyli odpowiednio 60 tys. 43tys. oraz 2500 mikroinstalacji. Według szacunków SBF POLSKA PV po-zostali operatorzy przyłączyli ponad 5 600 mikroinstalacji fotowoltaicznych.

W 2020 roku tempo przyłączania nowych mikroinstalacji było ponad trzykrotnie większe niż w roku 2019. Utrzymanie tego tempa jest możliwe, przy czym w 2021 roku prawdopodobnie spadnie udział inwestorów prywatnych, a inwestycją we własną elektrownię fotowoltaiczną częściej będą interesowały się przedsiębiorstwa, z uwagi na rosnące koszty energii elektrycznej (wynikające m.in. z wprowadzenia opłaty mocowej). Na tempo przyłączania nowych mikroinstalacji wpływa także sposób dotowania.

Potencjał produkcji energii

Pod koniec czerwca 2020 roku potencjał rocznej produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji kształtował się na poziomie 1 715,1 GWh. Na koniec roku potencjał ten wzrósł do 2 888 GWh. Ponadto, potencjał rocznej produkcji energii ze wszystkich instalacji PV pod koniec 2020 roku wyniósł 3 525,6 GWh.

O raporcie

“Rynek Mikroinstalacji Fotowoltaicznych POLSKA ‘20” jest kolejną edycją cyklicznego raportu opracowanego przez Stowarzyszenie Branży Fotowoltaicznej POLSKA PV. Raport powstał na podstawie danych uzyskanych od operatorów sieci dystrybucyjnych oraz w oparciu o dane dystrybutorów urządzeń fotowoltaicznych zrzeszonych w Stowarzyszeniu. Opracowanie przedstawia stan polskiego rynku PV na dzień 31 grudnia 2020 r.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA