REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na rynku mobilnym?

konwersja w internecie
konwersja w internecie

REKLAMA

REKLAMA

Z każdym kolejnym miesiącem, coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w oparciu o to, co ujrzeli na swoich smartfonach. Jak sprawić, aby ten trend stał się udziałem także i Twojego biznesu?

W końcówce minionego roku, na terenie Stanów Zjednoczonych okres świątecznych zakupów był doprawdy przełomowy. Po raz pierwszy w historii, ogólny ruch na stronach sprzedawców w większości pochodził z urządzeń mobilnych. Dokładnie 52,1% klientów szukających prezentów decydowało się na przejrzenie ofert przy pomocy tableta lub smartfona. Bez odpowiednio zaprojektowanej strony lub reklamy, nawet tak pokaźne statystyki na nic się nie przydadzą – chodzi nam w końcu o to, aby produkt sprzedać, a nie jedynie udostępnić go do oglądania. Klienci mobilni mają dosyć specyficzne oczekiwania i aby przekonać ich do swojej oferty, trzeba się do nich dostosować. O to kilka najistotniejszych porad, które sprawią, że słupki sprzedaży przy pomocy mobilnego Internetu będą w Twojej firmie nieustannie rosły.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

1. Prostsze i szybsze przejście do „kasy”

Nikt nie lubi marnować swojego czasu, po tym gdy znalazł interesującą go ofertę. Tym bardziej osoba, która właśnie rozważa zakup na smartfonie. Klikając na przycisk „kup”, oczekuje że jak najszybciej załatwi wszystkie formalności i w spokoju będzie mogła wrócić do innych czynności. Oczywiście na stacjonarnych urządzeniach także takie podejście występuje, siedząc przy komputerze jesteśmy jednak znacznie bardziej cierpliwy – dodatkowy ekran lub dwa nie odwiodą nas od zakupu, ale w przypadku ekranu telefonu w tym samym czasie możemy już stracić klienta. Postaraj się połączyć stronę zakupu z pluginami Google, pozwalającymi na automatyczne uzupełnianie adresu oraz innych danych – dzięki temu użytkownik w kilka sekund będzie mógł się rozliczyć z zakupu. Brak konieczności wpisywania wszystkiego ręcznie nie tylko oszczędza mu trudu, ale zmniejsza także ryzyko, że rozmyśli się w połowie – im mniej czasu ma na przemyślenia po wstępnej decyzji, tym lepiej dla Ciebie.

2. Połączenie mobilnego i stacjonarnego kupowania

Pomimo posiadania w domu komputera stacjonarnego, większość mobilnych użytkowników i tak zazwyczaj rozpoczyna zakupy na smartfonie lub tablecie. Dopiero gdy znajdą coś co ich zainteresuje, rozważają wówczas przerzucenie się na większe urządzenie, tak aby np. lepiej widzieć obrazki danego sprzętu. Zakładając, że znaleźli w pierwszej kolejności naszą ofertę i dokonali rezerwacji, chcemy aby oczywiście dokończyli proces … w chwili zmiany urządzenia, narażamy się jednak na scenariusz zgoła odwrotny. Chwilowa przerwa w zakupach, to świetna okazja do „zapomnienia” o samym sprzedającym – dla klienta liczy się przede wszystkim towar i jeżeli po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarkę nie znajdzie naszej strony od razu, prawdopodobnie utraciliśmy już bez powrotu. Dlatego tak istotne jest, aby już przy niezobowiązującym wkładaniu przedmiotu do koszyka, wysyłać klientowi maila po którego otwarciu będzie mógł kontynuować cały proces z poziomu naszego sklepu. Mając gotowe rozwiązanie automatycznie zwiększamy swoje szanse – większość osób jest po prostu zbyt leniwa, aby odszukiwać wybrany wcześniej sklep, logować się na nowo i przechodzić ręcznie do listy zakupów. Wyeliminuj to, a Twoja sprzedaż powinna błyskawicznie wzrosnąć.

Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

3. Na mobilnej stronie zawrzyj tylko najważniejsze informacje

O ile w przypadku klasycznych urządzeń warto oprócz skrótowej wersji umieścić przy produktach także rozbudowany opis, reguła ta kompletnie nie obowiązuje w przypadku rynku mobile. Na ekranie smartfona lub tableta nikt nie ma ochoty czytać długich esejów ani przewijać się przez kilkadziesiąt punktów dotyczących specyfikacji. Te kwestie są oczywiście istotne, ale nie dla kupującego mobilnie. Jeżeli zechce zagłębić się w szczegóły najprawdopodobniej zmieni urządzenie, ale tak długo jak zastanawia się nad kliknięciem „kup to” na mniejszym ekranie musisz zaserwować mu pakiet informacji w pigułce. Najlepiej bez konieczności przewijania strony w dół! Jeżeli na górze umieścisz także przycisk odpowiadający za kupno, wykonałeś wszystko wręcz koncertowo. Jeżeli mimo to, nie jesteś w stanie oprzeć się pokusie umieszczenia bardziej szczegółowych danych lub charakterystyka produktu po prostu tego wymaga – postaraj się, aby trafiły one w miejsce poniżej skrótowej specyfikacji. Chętni sami to odnajdą, a cała reszta nie będzie się niepotrzebnie rozpraszała.

4. Ogranicz liczbę obrazków oraz rozplanuj ich rozmieszczenie

Zgadza się, pomimo tego, że na rynku mobilnym przekaz wizualny liczy się szalenie mocno, nie można w tej kwestii przedobrzyć. Nie pakuj na siłę graficznego contentu gdzie popadnie, mobilni użytkownicy nie zatracili bowiem umiejętności czytania. Dobrze dobrany obraz powinien oczywiście znajdywać się w centralnym miejscu, ale musi być dodatkowo okraszony niewielką dawką tekstu. Oferta polegająca na trzech stojących obok siebie obrazach oraz tekście, do którego dostaniemy się dopiero po przejechaniu w dół ma minimalne szanse na sukces. Jeżeli musisz, umieść galerię, do której dostaniemy się dopiero wtedy gdy sami mamy na to ochotę. Idealna strona to taka, na której przy pierwszym kontakcie widać jedynie jeden prezentujący obiekt obraz, krótki tekst informacyjny oraz przycisk odpowiadający za kupno. W ten sposób zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż, jednocześnie zapewniając jak najlepsze warunki klientowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

5. Brak wyskakujących bannerów oraz reklam zasłaniających cały ekran

Jeżeli już ściągnąłeś potencjalnego kupca na swoją stronę nie pozwól, aby cokolwiek stanęło na jego drodze do kasy. Sytuacja, w której jest zdecydowany na wydanie pieniędzy, ale w tej samej chwili pojawia się ogromna reklama zasłaniająca ekran na 99% wywoła u niego frustrację i odwiedzie go od zakupu. Nie możesz do tego dopuścić! Postaw się w jego sytuacji – jeszcze chwilę temu w spokoju przeglądał produkt, o którym marzył od dłuższego czasu, ale całe doświadczenie nagle przerywa wielki komunikat, którego zamknięcie wymaga odszukanie niewielkiego, zazwyczaj ukrytego gdzieś w rogu krzyżyka. Próbuje to zamknąć, ale myli się o kilka milimetrów i zamiast kliknąć na wspomniany krzyżyk, wchodzi na stronę prowadzącą do podmiotu emitującego reklamę. Nie trudno się domyślić, iż w takiej chwili zakup to ostatnie na co ma ochotę. Użeranie się  z problemami tego typu, skutecznie studzi zapał do wydawania pieniędzy, a ponadto bardzo często „odsyła” użytkownika do konkurencji, u której nie musi walczyć z reklamami.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA