Badanie zostało przeprowadzone 20 i 21 lutego w najbardziej ruchliwych miejscach Warszawy, takich jak centra handlowe, lotnisko, główna stacja kolejowa.
W pierwszym dniu skanowanie zostało przeprowadzone na głównej stacji kolejowej i na mieście, zarówno podczas jazdy samochodem jak i spaceru na Starym Mieście. Trasa obejmowała następujące ulice:
reklama
reklama
· Prosta
· Okopowa
· Jana Pawła II
· Niepodległości
· Domaniewska
· Puławska
· Szucha Jana Chrystiana
· Aleje Ujazdowskie
· Nowy Świat
· Aleje Jerozolimskie
· Marszałkowska
· Władysława Andersa
· Aleja Solidarności
· Nowy Zjazd
· Wybrzeże Gdańskie
· Grodzka
· Miodowa
oraz kilka placów miasta:
· Plac Na Rozdrożu
· Plac Trzech Krzyży
· Plac Unii Lubelskiej
· Plac Bankowy
Na poniższej mapie zaznaczono trasę, jaką analitycy przebyli samochodem:
W sumie przejechano samochodem 30 kilometrów, a około 5 kilometrów przebyto pieszo po Starym Mieście.
W drugim dniu skanowanie zostało przeprowadzone w drodze na lotnisko, z przystankami w dwóch centrach handlowych: Arkadia i Marki. Badanie zakończono zebraniem danych na lotnisku Okęcie.
Sieci WiFi
Prędkość transmisji danych
Prędkość transmisji danych wraz z liczbą wykrytych sieci WiFi pokazuje zazwyczaj, jaki jest stopień rozwoju i popularności technologii WiFi na badanym obszarze.

Rys. 1: Rozkład sieci WiFi według prędkości transmisji
Większość sieci, jakie wykryto w Warszawie, posiadała stosunkowo niewielką prędkość (11 Mbit/s), wskazując na niezbyt szerokie - jak na razie - rozpowszechnienie sieci WiFi. Jednak 14% wykrytych sieci przesyłało dane z większą prędkością (54Mbit/s), co świadczy o tym, że wykorzystywane są również szybkie punkty dostępowe i sieci WiFi stają się coraz popularniejsze. Wydaje się prawdopodobne, że za te 14% odpowiedzialni są dostawcy usług internetowych oferujący dostęp bezprzewodowy.