REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyc e-sklep? - likwidacja

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
W dobie rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych czasach, gdy Internet ewoluuje w zasadzie z dnia na dzień nie można już mówić o prostych i bezpiecznych pomysłach na biznes. Nic więc dziwnego, że w dobie dynamicznego rozwoju e-handlu na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych z nadzieją na sukces. Niestety praktyka pokazuje, że w konfrontacji ze znanymi już markami będącymi prekursorami polskiego e-commerce tylko nieliczni mają szanse na przetrwanie.

Niejednokrotnie nawet dobry pomysł jest skazany na klęskę z uwagi na brak środków finansowych uniemożliwiających solidny start. Co zatem zrobić w sytuacji, gdy niestety okaże się, że wbrew naszym oczekiwaniom jesteśmy zmuszeni „zwinąć żagle”?

REKLAMA

REKLAMA

Z całą pewnością taka sytuacja nie jest dla nikogo przyjemna, ale nie musi od razu oznaczać końca świata. Ostatecznie nawet jako bankruci dysponujemy pewnymi aktywami, które możemy chociaż częściowo spieniężyć lub zagospodarować zmniejszając tym samym poniesioną stratę. Będąc właścicielami sklepu internetowego pamiętajmy, że jesteśmy w posiadaniu platformy sklepowej, domeny internetowej oraz serwera. Oczywiście największym problemem będzie niesprzedany asortyment, który pozostał nam na stanie magazynowym. Jednak jeżeli jesteśmy przekonani o likwidacji sklepu w ostateczności możemy postarać się go sprzedać po zaniżonej cenie. Może nie spowoduje to zwrotu całości zamrożonego kapitału, ale na pewno pomoże nam odzyskać pewną jego część. Wracając do naszych aktywów mamy dwa warianty postępowania.

Zobacz: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jeżeli nasz sklep jest w jakimś stopniu rozpoznawalny w sieci możemy spróbować go sprzedać w całości. Co prawda nie mamy gwarancji, że odzyskamy cały zainwestowany kapitał, zwłaszcza jeżeli dysponujemy krótkim stażem, ale z drugiej strony niewykluczone, że wyjdziemy na tym lepiej niż w przypadku oddzielnej sprzedaży poszczególnych składników majątku.

REKLAMA

Drugi wariant, tak jak już wspomniałem polega na spieniężaniu każdego z aktywów oddzielnie. Zakładając, że nie wytrwaliśmy zbyt długo na rynku i nie posiadamy znanej marki największą wartość stanowi platforma sklepowa, choć też nie zawsze. Jeżeli zdecydowaliśmy się na większą inwestycję i zleciliśmy napisanie platformy od podstaw, to możemy liczyć na to, że ktoś doceni nasz trud. Natomiast, gdy korzystaliśmy z darmowego oprogramowania, które tylko nieznacznie zmodyfikowaliśmy na własne potrzeby, to niestety nie powinniśmy się spodziewać dużego zainteresowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejną możliwością minimalizacji strat jest sprzedaż domeny internetowej z nazwą naszego sklepu. Tutaj cena w głównej mierze zależy od popularności danej nazwy oraz wieku domeny. Jednak nawet jeżeli nie posiadamy wiekowej domeny nie powinniśmy się załamywać.

Niejednokrotnie bywa tak, że znajdzie się ktoś komu bardzo zależy na danym adresie, przez co jest w stanie zapłacić za niego większą sumę. 

Polecamy: Dlaczego warto unikać pospolitych nazw dla e-biznesu?

Ostatecznie jeżeli nie znajdziemy żadnego kupca możemy skorzystać z ofert parkowania domen. W kwestii serwera wszystko zależy od tego, czy posiadamy swój własny, czy jedynie wynajmujemy powierzchnię u zewnętrznego dostawcy. W pierwszym przypadku nie powinniśmy mieć problemów ze sprzedażą.

W sytuacji, gdy jedynie wynajmujemy powierzchnię możemy napotkać pewne trudności. Wynika to z tego, że usługodawca na pewno nie zwróci nam pieniędzy za resztę opłaconego okresu, natomiast my nie mamy prawa do oficjalnego wynajmu naszej powierzchni. W związku z tym najlepszym rozwiązaniem będzie dogadanie się z jakąś osobą, najlepiej znajomą, której będziemy odpłatnie udostępniali nasz serwer.

Jak widać decyzja o zamknięciu sklepu nie musi być aż tak tragiczna w skutkach. Oczywiście w powyższych rozważaniach nie uwzględniłem wszystkich możliwych kosztów np. kampania marketingowa, ale wynika to tego, że nie jest to obowiązkowy element przy zakładaniu sklepu, a jego cena jest w dużej mierze zależna od samego zleceniodawcy. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet w obliczu plajty istnieje zawsze możliwość minimalizacji strat. 

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA