reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Wydawcy w Europie mówią Google – nie

Wydawcy w Europie mówią Google – nie

Chodzi o wstępne porozumienie z ub.r., które koncern zawarł z wydawcami z USA - właściciel praw do książki, którą koncern udostępni w serwisie Google Book Search, otrzyma 63 proc. przychodów z reklam wyświetlanych przy fragmentach książki.

Sęk w tym, że zgodnie z amerykańskim prawem, jeśli wydawca nie chce ugody, musi to zgłosić. I to najpóźniej 4 września br. Dotyczy to nie tylko wydawców z USA, ale także z całego świata, w tym z Polski. Potem - o ile w październiku sąd zatwierdzi ugodę - Google będzie miał w USA wolną rękę.

"Ugoda jest sprzeczna z europejskim prawem autorskim. Przed jakimkolwiek użyciem utworu należy zapytać o zgodę właściciela i zapłacić mu stosowne honorarium - w liście do Brukseli pisze Federacja Wydawców Europejskich, która sprzeciwia się rozszerzeniu ugody na kraje UE. - Wydawcy europejscy powinni mieć prawo do postąpienia według własnej woli" - czytamy dalej.

Źródło: CHIP

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Artur Klimkiewicz

Radca prawny, ekspert kancelarii Wieksze-Odszkodowanie.pl w zakresie odszkodowań, zadośćuczynień i rent z tytułu wypadków

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama