REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Google dopłaca do YouTube

Łukasz Plewa

REKLAMA

REKLAMA

Google nie chce powiedzieć, ile traci na utrzymywaniu YouTube. Według różnych szacunków gigant dopłaca do serwisu wideo od 174 do 480 mln USD. Niektórzy obserwatorzy rynku uważają, że YouTube nie ma pomysłu na przyszłość. Inni sądzą, że odgrywanie roli nieopłacalnego startupu może być korzystne.

Ponieważ Google nie podaje szczegółów na temat wyników finansowych YouTube, firmy zewnętrzne starają się zgadnąć, jakie przychody i koszty może generować ten serwis. Według wcześniejszych analiz banku Credit Suisse, YouTube w czasie tego roku straci ponad 470 mln USD.

REKLAMA

Innego zdania są analitycy firmy RampRate, którzy szacują tegoroczne straty YouTube na 174 mln USD. Zdaniem RampRate w analizie Credit Suisse źle oszacowano m.in. koszty związane z transferem danych.

REKLAMA

Trzeba dodać, że koszty YouTube związane z transferem najbardziej interesują wszystkich analityków. Wiadomo, że serwis musi zachować i dystrybuować 20 godzin materiałów wideo, które są do niego przesyłane co minutę. RampRate uważa, że koszty transferu danych i utrzymania infrastruktury wyniosą w tym roku dla YouTube 83 mln USD.

Analiza Credit Suisse wywołała wiele dyskusji na temat tego, czy serwisy oferujące wideo online w ogóle mogą być opłacalne. RampRate uważa, że tak. Autorzy raportu pt. YouTube: Google's Phantom Loss Leader porównują YouTube do sklepu iTunes, który początkowo również uważano za beczkę bez dna. To pozwoliło w negocjacjach z wytwórniami muzycznymi osiągnąć atrakcyjną stawkę - 0,99 USD za utwór.

Zdaniem RampRate również Google nie stara się o to, aby YouTube postrzegano jako maszynkę do pieniędzy. Gdyby tak było, to posiadacze praw autorskich oraz ich prawnicy natychmiast by chcieli mieć swój udział w zyskach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wizerunek przynoszącego straty startupu może - zdaniem analityków - bardzo odpowiadać firmie Google, która wciąż musi negocjować umowy z partnerami. Google może pokazać finansowy potencjał YouTube, kiedy odpowiednio korzystne umowy zostaną sfinalizowane.

REKLAMA

- YouTube to najpotężniejsza platforma przekazu w historii - mówi Tony Greenberg z firmy RampRate. - YouTube ze 100 mln unikalnych odwiedzających w samych Stanach i 1,2 mld filmów oglądanych dziennie ma przez 365 dni w roku publiczność jak Super Bowl Sunday (ważne wydarzenie sportowe w USA - red.).

Przedstawiciel Google skomentował wnioski RampRate dla agencji Associated Press. Stwierdził, że YouTube minimalizuje straty poprzez wyświetlanie reklam. Dodał, że jego firma nie ma interesu w wyolbrzymianiu strat, gdyż dzieli się przychodami ze swoimi partnerami.

Źródło: Dziennik Internautów

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA