REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zagrożenia internetowe w faktach i liczbach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W 2010 roku zanotowano przeszło 286 milionów nowych, unikalnych zagrożeń.
W 2010 roku zanotowano przeszło 286 milionów nowych, unikalnych zagrożeń.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest tajemnicą, że z roku na rok Internet staje się coraz bardziej niebezpieczny. Coraz więcej ataków, zagrożeń, wirusów, oszustw i wyłudzeń. Czy mamy szansę na jakąś poprawę? Trudno powiedzieć, ale statystyki są bezlitosne. Poznajmy najważniejsze dane i fakty dotyczące zagrożeń internetowych w zeszłym roku.

W 2010 roku zanotowano przeszło 286 milionów nowych, unikalnych zagrożeń. To ogromna liczba, a co stoi za takim ogromem zagrożenia? Przede wszystkim wielopostaciowość ataków i nowe mechanizmy dostarczania, takie jak zestawy do ataków sieciowych. Z tego również wynika fakt, że liczba ataków w 2010 roku wzrosła aż o 93 procent. Przyczyniły się do tego głównie gotowe zestawy do ataków internetowych. Na taki wzrost zagrożeń miały również wpływ skrócone adresy URL.

REKLAMA

260 tysięcy narażonych tożsamości w przeliczeniu na jedno włamanie – ta liczba również może przerażać. Liczba ta określa średnią ujawnionych tożsamości w incydentach związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych w efekcie działań cyberprzestępczych. Bardzo ważną rolę w ukierunkowanych atakach, takich jak Hydraq i Stuxnet. Sam Stuxnet odegrały luki dnia zerowego. W 2010 roku powstało 14 nowych luk dnia zerowego.

Polecamy: Telefon z tradycyjną klawiaturą – jaki wybrać?

REKLAMA

Liczbę tę dopełnia przeszło 6250 nowych luk w programach różnego typu. Wzrosła również liczba luk mobilnych o przeszło 40 procent. Liczba zgłoszonych luk w mobilnych systemach operacyjnych zwiększyła się ze 115 w 2009 roku do 163 w roku 2010. Jest to sygnał, że cyberprzestępcy zwracają swoją uwagę w stronę rozwiązań mobilnych. Nie tylko firmy szukają innowacji wprowadzając sieci mobilne, przestępcy również nie śpią.

Warto również zwrócić uwagę na wszędobylski SPAM. Otóż w zeszłym roku 74 procent spamu dotyczyło produktów farmaceutycznych. To niemal trzy czwarte całego spamu w 2010 roku. Niechciane reklamy w większości miały związek z produktami farmaceutycznymi, z czego znaczna część odsyłała do witryn farmaceutycznych i powiązanych marek, niekiedy również do zainfekowanych stron internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczywiście to tylko część z zagrożeń, jakie rozwijały się w 2010 roku i które rozwijają się nadal. Być może, do dnia dzisiejszego niektóre statystyki przekraczają te z całego zeszłego roku. Czy jest więc szansa na poprawę bezpieczeństwa w sieci. Patrząc na bezlitośnie rosnące słupki statystyk, ciężko być optymistą. Dlatego też najlepszym wyjściem z sytuacji będzie poprawa bezpieczeństwa jednostkowego, czyli: aktualny antywirus, często aktualizowane oprogramowanie i system operacyjny oraz ogromna dawka ostrożności

Sprawdź również: Sprzęt, a oprogramowanie do analizowania sieci – jak to działa?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA