REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorstwa zwiększają wydatki na uczestnictwo w targach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Polak
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Udział w targach jest dla przedsiębiorców jedną z najskuteczniejszych form zwiększania sprzedaży i pozyskiwania informacji o rozwoju branży. Dlatego z roku na rok rośnie zainteresowanie targami małych i średnich firm. Tym bardziej, że poprawia się jakość obsługi targowej.

Na ogół każda firma okazuje zainteresowanie doroczną imprezą branżową, bo udział w niej pozwala wymienić doświadczenia i bezpośrednio przyjrzeć się temu, co nowego się w branży dzieje.

REKLAMA

REKLAMA

- Firmy działające na wolnym rynku są z natury podmiotami biorącymi udział w imprezach targowych. Budowanie pozycji na rynku nie jest możliwe bez udziału w targach - uważa Alojzy A. Kuca z Polskiej Korporacji Targowej.

Małe firmy najczęściej nie mają rozbudowanego działu marketingu. I to właśnie targi oferują największe możliwości dla rozwoju sprzedaży. Potwierdzają to międzynarodowe badania Benchmark Research. Wynika z nich, że dla firm targi mają unikalną wartość właśnie ze względów marketingowych, bo: umożliwiają spotkanie z klientami znanymi i potencjalnymi; pozwalają na profesjonalną prezentację produktów; angażują odbiorców, którzy mogą zadawać pytania wystawcy i wyrażać swoją opinię; dają możliwość nawiązywania nowych kontaktów z klientami i kontrahentami; są okazją do wprowadzenia na rynek i wypromowania nowych produktów, kreowania wizerunku firmy oraz tworzą możliwości do zwiększenia sprzedaży.

W Polsce każdego roku odbywa się kilkaset imprez targowych. Największe imprezy są organizowane w Poznaniu, Kielcach i w Krakowie. Firmy zainteresowane wystawą mogą znaleźć mniejsze imprezy w swoim województwie, a nawet powiecie. Z danych Polskiej Korporacji Targowej wynika, że od początku bieżącej dekady systematycznie rośnie zainteresowanie targami wśród małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza małych podmiotów, które osiągają obroty około 1 mln zł rocznie.

REKLAMA

Ubyło natomiast większych firm o obrotach powyżej 10 mln zł, a zwłaszcza od 25 do 100 mln zł. Najchętniej uczestniczą w targach firmy produkcyjne. Wśród wystawców mniej jest firm typowo handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NAJPOPULARNIEJSZE IMPREZY TARGOWE W 2007 ROKU

• Budma, targi budownictwa - ponad 1,3 tys. wystawców

• Innowacje - Technologie - Maszyny - blisko 1,3 tys. wystawców

• Polagra, targi wyrobów spożywczych i gastronomii - ponad 1,3 tys. wystawców

• Poleko, targi ekologiczne - ponad 1 tys. wystawców

• Targi Techniki Motoryzacyjnej - blisko 500 wystawców

• Meble, targi mebli - ponad 420 wystawców

ILE KOSZTUJE UDZIAŁ W TARGACH

Cena powierzchni wystawienniczej wynosi od 100 do 600 zł brutto za 1 mkw. i obejmuje:

• czynsz najmu powierzchni na okres targów,

• montaż zabudowy stoiska targowego,

• koszt zużycia energii elektrycznej, wody i innych mediów,

• przydział tzw. teczki wystawcy pakietu informacji o targach,

• koszt udziału w imprezach towarzyszących targom.

Do tego dochodzą koszty:

• przygotowania wystawy produktów,

• transportu, spedycji,

• delegacji dla pracowników obsługujących wystawę,

• wynajmu specjalistycznego personelu dla celów marketingowych.

SKUTECZNOŚĆ INSTRUMENTÓW MARKETINGOWYCH

Zestawienie skuteczności instrumentów marketingowych

(instrumenty skuteczne)

internet - 14 proc.

• targi/wystawy - 12,5 proc.

• czasopisma branżowe - 11 proc.

• promocja w miejscu sprzedaży - 10 proc.

• sprzedaż bezpośrednia - 9 proc.

reklama zewnętrzna - 7,5 proc.,

• prezentacje firmowe dla zaproszonych specjalistów - 7 proc.

• dzienniki (prasa codzienna) - 6 proc.

• telewizja - 5,5 proc.

• prasa targowa - 5 proc.

Źródło: Pentor

KRZYSZTOF POLAK

krzysztof.polak@infor.pl

OPINIE

DARIUSZ MICHALAK

dyrektor wydziału targów, Targi Kielce

Nieustannie badamy motywy, jakimi kierują się wystawcy, prezentując swoje oferty na targach. Często powtarzają się opinie, że decyduje chęć spotkania się z klientami, możliwość zaprezentowania nowego produktu i porównania go z konkurencyjnym, a także poszerzenie rynków zbytu i grup odbiorców.

Dominują cele ściśle marketingowe, a więc związane z budowaniem przez firmę swojej pozycji na rynku i kreowaniem wizerunku. Wystawcy dbają o swoją promocję. Wykorzystują w tym celu różne środki, z których najbardziej widocznym jest sposób aranżacji stoiska - ma to kluczowe znaczenie dla efektywnego udziału w targach.

IWONA KASPRZAK

dyrektor marketingu, Międzynarodowe Targi Poznańskie

Targi to inwestycja, a dobre przygotowanie to połowa sukcesu. Dlatego firma, która zamierza wziąć udział w takiej imprezie, najpierw powinna starannie określić cele prezentacji na targach, wybrać stoisko i przygotować ofertę. Kluczowe jest poinformowanie o obecności na imprezie obecnych i potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Należy pamiętać o przygotowaniu pracowników do profesjonalnej obsługi stoiska. Liczy się ich zdolność do przekazywania informacji i prezentowania oferty. Oprócz oficjalnych kontaktów podczas imprezy wystawcy często przygotowują wieczorne spotkania branżowe, na które zapraszają swoich partnerów. Jeśli zależy nam na premierze produktu, to powinna ona mieć specjalną oprawę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA