REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorstwa zwiększają wydatki na uczestnictwo w targach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krzysztof Polak
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Udział w targach jest dla przedsiębiorców jedną z najskuteczniejszych form zwiększania sprzedaży i pozyskiwania informacji o rozwoju branży. Dlatego z roku na rok rośnie zainteresowanie targami małych i średnich firm. Tym bardziej, że poprawia się jakość obsługi targowej.

Na ogół każda firma okazuje zainteresowanie doroczną imprezą branżową, bo udział w niej pozwala wymienić doświadczenia i bezpośrednio przyjrzeć się temu, co nowego się w branży dzieje.

REKLAMA

- Firmy działające na wolnym rynku są z natury podmiotami biorącymi udział w imprezach targowych. Budowanie pozycji na rynku nie jest możliwe bez udziału w targach - uważa Alojzy A. Kuca z Polskiej Korporacji Targowej.

REKLAMA

Małe firmy najczęściej nie mają rozbudowanego działu marketingu. I to właśnie targi oferują największe możliwości dla rozwoju sprzedaży. Potwierdzają to międzynarodowe badania Benchmark Research. Wynika z nich, że dla firm targi mają unikalną wartość właśnie ze względów marketingowych, bo: umożliwiają spotkanie z klientami znanymi i potencjalnymi; pozwalają na profesjonalną prezentację produktów; angażują odbiorców, którzy mogą zadawać pytania wystawcy i wyrażać swoją opinię; dają możliwość nawiązywania nowych kontaktów z klientami i kontrahentami; są okazją do wprowadzenia na rynek i wypromowania nowych produktów, kreowania wizerunku firmy oraz tworzą możliwości do zwiększenia sprzedaży.

W Polsce każdego roku odbywa się kilkaset imprez targowych. Największe imprezy są organizowane w Poznaniu, Kielcach i w Krakowie. Firmy zainteresowane wystawą mogą znaleźć mniejsze imprezy w swoim województwie, a nawet powiecie. Z danych Polskiej Korporacji Targowej wynika, że od początku bieżącej dekady systematycznie rośnie zainteresowanie targami wśród małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza małych podmiotów, które osiągają obroty około 1 mln zł rocznie.

Ubyło natomiast większych firm o obrotach powyżej 10 mln zł, a zwłaszcza od 25 do 100 mln zł. Najchętniej uczestniczą w targach firmy produkcyjne. Wśród wystawców mniej jest firm typowo handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NAJPOPULARNIEJSZE IMPREZY TARGOWE W 2007 ROKU

• Budma, targi budownictwa - ponad 1,3 tys. wystawców

• Innowacje - Technologie - Maszyny - blisko 1,3 tys. wystawców

• Polagra, targi wyrobów spożywczych i gastronomii - ponad 1,3 tys. wystawców

• Poleko, targi ekologiczne - ponad 1 tys. wystawców

• Targi Techniki Motoryzacyjnej - blisko 500 wystawców

• Meble, targi mebli - ponad 420 wystawców

ILE KOSZTUJE UDZIAŁ W TARGACH

Cena powierzchni wystawienniczej wynosi od 100 do 600 zł brutto za 1 mkw. i obejmuje:

• czynsz najmu powierzchni na okres targów,

• montaż zabudowy stoiska targowego,

• koszt zużycia energii elektrycznej, wody i innych mediów,

• przydział tzw. teczki wystawcy pakietu informacji o targach,

• koszt udziału w imprezach towarzyszących targom.

Do tego dochodzą koszty:

• przygotowania wystawy produktów,

• transportu, spedycji,

• delegacji dla pracowników obsługujących wystawę,

• wynajmu specjalistycznego personelu dla celów marketingowych.

SKUTECZNOŚĆ INSTRUMENTÓW MARKETINGOWYCH

Zestawienie skuteczności instrumentów marketingowych

(instrumenty skuteczne)

internet - 14 proc.

• targi/wystawy - 12,5 proc.

• czasopisma branżowe - 11 proc.

• promocja w miejscu sprzedaży - 10 proc.

• sprzedaż bezpośrednia - 9 proc.

reklama zewnętrzna - 7,5 proc.,

• prezentacje firmowe dla zaproszonych specjalistów - 7 proc.

• dzienniki (prasa codzienna) - 6 proc.

• telewizja - 5,5 proc.

• prasa targowa - 5 proc.

Źródło: Pentor

KRZYSZTOF POLAK

krzysztof.polak@infor.pl

OPINIE

DARIUSZ MICHALAK

dyrektor wydziału targów, Targi Kielce

REKLAMA

Nieustannie badamy motywy, jakimi kierują się wystawcy, prezentując swoje oferty na targach. Często powtarzają się opinie, że decyduje chęć spotkania się z klientami, możliwość zaprezentowania nowego produktu i porównania go z konkurencyjnym, a także poszerzenie rynków zbytu i grup odbiorców.

Dominują cele ściśle marketingowe, a więc związane z budowaniem przez firmę swojej pozycji na rynku i kreowaniem wizerunku. Wystawcy dbają o swoją promocję. Wykorzystują w tym celu różne środki, z których najbardziej widocznym jest sposób aranżacji stoiska - ma to kluczowe znaczenie dla efektywnego udziału w targach.

IWONA KASPRZAK

dyrektor marketingu, Międzynarodowe Targi Poznańskie

Targi to inwestycja, a dobre przygotowanie to połowa sukcesu. Dlatego firma, która zamierza wziąć udział w takiej imprezie, najpierw powinna starannie określić cele prezentacji na targach, wybrać stoisko i przygotować ofertę. Kluczowe jest poinformowanie o obecności na imprezie obecnych i potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Należy pamiętać o przygotowaniu pracowników do profesjonalnej obsługi stoiska. Liczy się ich zdolność do przekazywania informacji i prezentowania oferty. Oprócz oficjalnych kontaktów podczas imprezy wystawcy często przygotowują wieczorne spotkania branżowe, na które zapraszają swoich partnerów. Jeśli zależy nam na premierze produktu, to powinna ona mieć specjalną oprawę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

REKLAMA

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA