REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorstwa zwiększają wydatki na uczestnictwo w targach

Krzysztof Polak
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Udział w targach jest dla przedsiębiorców jedną z najskuteczniejszych form zwiększania sprzedaży i pozyskiwania informacji o rozwoju branży. Dlatego z roku na rok rośnie zainteresowanie targami małych i średnich firm. Tym bardziej, że poprawia się jakość obsługi targowej.

Na ogół każda firma okazuje zainteresowanie doroczną imprezą branżową, bo udział w niej pozwala wymienić doświadczenia i bezpośrednio przyjrzeć się temu, co nowego się w branży dzieje.

REKLAMA

- Firmy działające na wolnym rynku są z natury podmiotami biorącymi udział w imprezach targowych. Budowanie pozycji na rynku nie jest możliwe bez udziału w targach - uważa Alojzy A. Kuca z Polskiej Korporacji Targowej.

REKLAMA

Małe firmy najczęściej nie mają rozbudowanego działu marketingu. I to właśnie targi oferują największe możliwości dla rozwoju sprzedaży. Potwierdzają to międzynarodowe badania Benchmark Research. Wynika z nich, że dla firm targi mają unikalną wartość właśnie ze względów marketingowych, bo: umożliwiają spotkanie z klientami znanymi i potencjalnymi; pozwalają na profesjonalną prezentację produktów; angażują odbiorców, którzy mogą zadawać pytania wystawcy i wyrażać swoją opinię; dają możliwość nawiązywania nowych kontaktów z klientami i kontrahentami; są okazją do wprowadzenia na rynek i wypromowania nowych produktów, kreowania wizerunku firmy oraz tworzą możliwości do zwiększenia sprzedaży.

W Polsce każdego roku odbywa się kilkaset imprez targowych. Największe imprezy są organizowane w Poznaniu, Kielcach i w Krakowie. Firmy zainteresowane wystawą mogą znaleźć mniejsze imprezy w swoim województwie, a nawet powiecie. Z danych Polskiej Korporacji Targowej wynika, że od początku bieżącej dekady systematycznie rośnie zainteresowanie targami wśród małych i średnich przedsiębiorstw, zwłaszcza małych podmiotów, które osiągają obroty około 1 mln zł rocznie.

Ubyło natomiast większych firm o obrotach powyżej 10 mln zł, a zwłaszcza od 25 do 100 mln zł. Najchętniej uczestniczą w targach firmy produkcyjne. Wśród wystawców mniej jest firm typowo handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

NAJPOPULARNIEJSZE IMPREZY TARGOWE W 2007 ROKU

• Budma, targi budownictwa - ponad 1,3 tys. wystawców

• Innowacje - Technologie - Maszyny - blisko 1,3 tys. wystawców

• Polagra, targi wyrobów spożywczych i gastronomii - ponad 1,3 tys. wystawców

• Poleko, targi ekologiczne - ponad 1 tys. wystawców

• Targi Techniki Motoryzacyjnej - blisko 500 wystawców

• Meble, targi mebli - ponad 420 wystawców

ILE KOSZTUJE UDZIAŁ W TARGACH

Cena powierzchni wystawienniczej wynosi od 100 do 600 zł brutto za 1 mkw. i obejmuje:

• czynsz najmu powierzchni na okres targów,

• montaż zabudowy stoiska targowego,

• koszt zużycia energii elektrycznej, wody i innych mediów,

• przydział tzw. teczki wystawcy pakietu informacji o targach,

• koszt udziału w imprezach towarzyszących targom.

Do tego dochodzą koszty:

• przygotowania wystawy produktów,

• transportu, spedycji,

• delegacji dla pracowników obsługujących wystawę,

• wynajmu specjalistycznego personelu dla celów marketingowych.

SKUTECZNOŚĆ INSTRUMENTÓW MARKETINGOWYCH

Zestawienie skuteczności instrumentów marketingowych

(instrumenty skuteczne)

internet - 14 proc.

• targi/wystawy - 12,5 proc.

• czasopisma branżowe - 11 proc.

• promocja w miejscu sprzedaży - 10 proc.

• sprzedaż bezpośrednia - 9 proc.

reklama zewnętrzna - 7,5 proc.,

• prezentacje firmowe dla zaproszonych specjalistów - 7 proc.

• dzienniki (prasa codzienna) - 6 proc.

• telewizja - 5,5 proc.

• prasa targowa - 5 proc.

Źródło: Pentor

KRZYSZTOF POLAK

krzysztof.polak@infor.pl

OPINIE

DARIUSZ MICHALAK

dyrektor wydziału targów, Targi Kielce

REKLAMA

Nieustannie badamy motywy, jakimi kierują się wystawcy, prezentując swoje oferty na targach. Często powtarzają się opinie, że decyduje chęć spotkania się z klientami, możliwość zaprezentowania nowego produktu i porównania go z konkurencyjnym, a także poszerzenie rynków zbytu i grup odbiorców.

Dominują cele ściśle marketingowe, a więc związane z budowaniem przez firmę swojej pozycji na rynku i kreowaniem wizerunku. Wystawcy dbają o swoją promocję. Wykorzystują w tym celu różne środki, z których najbardziej widocznym jest sposób aranżacji stoiska - ma to kluczowe znaczenie dla efektywnego udziału w targach.

IWONA KASPRZAK

dyrektor marketingu, Międzynarodowe Targi Poznańskie

Targi to inwestycja, a dobre przygotowanie to połowa sukcesu. Dlatego firma, która zamierza wziąć udział w takiej imprezie, najpierw powinna starannie określić cele prezentacji na targach, wybrać stoisko i przygotować ofertę. Kluczowe jest poinformowanie o obecności na imprezie obecnych i potencjalnych klientów oraz kontrahentów. Należy pamiętać o przygotowaniu pracowników do profesjonalnej obsługi stoiska. Liczy się ich zdolność do przekazywania informacji i prezentowania oferty. Oprócz oficjalnych kontaktów podczas imprezy wystawcy często przygotowują wieczorne spotkania branżowe, na które zapraszają swoich partnerów. Jeśli zależy nam na premierze produktu, to powinna ona mieć specjalną oprawę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA